Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@17:04:46 GMT

شناسایی رشته های جدید مورد نیاز صنایع استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۳۰۵۷

شناسایی رشته های جدید مورد نیاز صنایع استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد احمدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی دارای سه واحد پسران و یک واحد دختران است.

وی ادامه داد: واحد پسران اراک دارای ۱۲ رشته کارگاهی است به طوری که در ۱۰ رشته کاردانی پیوسته، ۲ رشته کارگاهی ناپیوسته و ۸ رشته کارشناسی از مجوز برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته جمعیت دانشجویی کاهش پیدا کرد، گفت: در حال حاضر جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی ۲ هزار نفر است و تا ۵ سال آینده طرح آمایش صنایع مورد نیاز را برآورد خواهیم کرد.

احمدی افزود: برآورد ما این است که تعداد رشته‌های کاردانی در واحد پسران به ۱۴ رشته و رشته‌های کارشناسی به ۱۰ رشته و جمعیت دانشجویی نیز به سه هزار نفر افزایش پیدا کند.

وی گفت: واحد دختران اطهر شهر اراک تا امسال دارای ۷ رشته در مقطع کاردانی بود که خوشبختانه ۲ رشته جدید تربیت بدنی و فتو گرافیک به آن اضافه شده است. افزون بر ۲ رشته کارشناسی و معماری مجوز کامپیوتر هم برای آن اخذ شده است.

به گفته رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی جمعیت کنونی این دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران اظهار اراک یک هزار نفر است و تا افق ۱۴۰۴ به ۲ هزار و ۴۰۰ نفر می‌رسد.

احمدی افزود: واحد پسران شهرستان ساوه دارا سه رشته کاردانی و سه رشته کارشناسی است. در این شهرستان به دلیل مراجعه دختران ساوه به مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های مجاور تأسیس واحد دختران به این دانشگاه پیشنهاد شده است.

به گفته وی هدف گذاری این دانشگاه این است که در سال ۱۴۰۰ بتوان واحد فنی و حرفه‌ای دختران ساوه را راه اندازی کرد البته تجهیز آن توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود اما فضای فیزیکی لازم بایستی فراهم شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: واحد پسران در شهرستان خمین دارای ۲ رشته کاردانی و یک رشته کارشناسی است. با توجه به صنایع استان مرکزی تمرکز این دانشگاه بر روی رشته‌های مکانیک و برق است.

به گفته وی افزودن رشته صنایع شیمیایی در سال ۱۴۰۱ به سایر رشته‌ها از جمله برنامه‌های این دانشگاه و اولویت راه اندازی این رشته نیز در شهرستان ساوه است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور دارای ۱۰ منطقه است که استان مرکزی رئیس منطقه ۲ است.

احمدی با اشاره به زمان ثبت نام دوره کاردانی این دانشگاه از ۱۱ لغایت ۱۸ خرداد ماه امسال عنوان کرد: با اشاره به جاماندگان این دوره در مدت مذکور سازمان سنجش از ۱۸ لغایت ۲۲ تیرماه سامانه را باز می‌کند.
وی تاکید کرد: تفاوت این دانشگاه با سایر دانشگاه این است که افراد باید برای سوابق تحصیلی از طریق سازمان سنجش اقدام کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در ارتباط با ارزیابی اساتید در راستای کیفیت بخشی آموزش گفت: این ارزیابی بر اساس شاخص‌های استاندارد در کارگروه‌ها تعیین می‌شود. از طرفی هر سال در تیرماه از تمامی اساتید شاغل در صنعت به ویژه در نظام مهندسی از طریق فراخوان دعوت به همکاری می‌شود و اگر حداقل ۴۰ درصد شاخص‌ها را کسب کنند، به منظور آمادگی هرچه بیشتر آن‌ها دوره‌های مهارتی برگزار می‌شود.

بروز رسانی‌های کارگاه‌ها

احمدی در خصوص کارگاه‌ها و بروز رسانی‌های کارگاهی عنوان کرد: امسال با حمایت مجلس و دولت بودجه‌ای علاوه بر بودجه دانشگاه به مبلغ ۲۱۲ میلیارد تومان به دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تخصیص پیدا کرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر طرح آمایش کارگاهی در کل کشور انجام می‌دهیم و در استان مرکزی به عنوان استان صنعتی تمامی هدف گذاری ها انجام می‌شود و در تمامی هدف گذاری ها جزو کارگروه‌های نخست هستیم.

وی گفت: تجهیزات و سال ساخت تجهیزات مراکز استخراج شده است و تا نیمه دوم امسال بروز رسانی کارگاهی بر طبق اولویت‌ها انجام می‌دهیم اما به طور قطع این مبلغ ۲۱۲ میلیارد تومان پاسخگو نیست اما طرحی به عنوان تجهیز کارگاه‌ها با برند ملی آغاز کردیم و خیرین، صنایع می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

تجهیز کارگاه‌ها با برند ملی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در توضیح تجهیز کارگاه‌ها با برند ملی گفت: در این طرح بنگاه‌ها، کارخانجات، خیرین به انتخاب خود مسئولیت تجهیز چند کارگاه را برعهده گیرند و کارگاه با برند آن‌ها ثبت می‌شود و می‌توان از طریق واگذاری و فروش اقساطی این کار را انجام دهند.

احمدی افزود: خیرین با توجه به گستردگی ۱۷۶ مرکز دانشگاهی فنی و حرفه‌ای در کل کشور می‌توانند از تبلیغات استفاده کنند. استان‌های آذربایجان شرقی، یزد، خوزستان و بندرعباس توانستند طرح تجهیز کارگاه‌ها با برند ملی را به خوبی انجام دهند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: در راستای حل مشکلات استان مرکز نوآوری و شکوفایی تأسیس شده است. خوشبختانه اساتید و دانشجویان به صورت شرکت‌های فنی و خدماتی وارد شدند و در بخش کشاورزی خبر خوبی در راه است و موجب بهبود تولید در این بخش و اشتغال‌زایی می‌شود.

احمدی بیان کرد: در راستای اهداف کلان مملکت برنامه عملیاتی پنج ساله برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، ورزشی مطابق با اسناد بالادستی و راهبردی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آماده شده است که دانشگاه‌ها یک قسمت کار را برعهده دارند و قسمت اجرایی کمک مسئولین استانی و کشور را می‌طلبد.

وضعیت آموزش در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی

وی در خصوص وضعیت آموزش در این دانشگاه در شرایط کنونی اظهار کرد: بحث آموزش در این دانشگاه مهم است و امسال با توجه به بحث‌های کرونا از اسفند ماه کلاس‌های مجازی را آغاز کرده و اولویت‌ها درس‌های نظری و نظری عملی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی افزود: آموزش آنلاین از ۱۵ فروردین ماه آغاز شده و تا ۱۱ تیرماه ادامه دارد و آزمون‌های دروس پایانی نظری و نظری عملی از ۱۴ تیرماه آغاز تا ۲۶ تیرماه ادامه دارد.

احمدی بیان کرد: از ۲۸ تیرماه سال جاری کلاس‌های عملی به صورت حضوری برگزار می‌شود و تا ۲۲ مرداد ماه به اتمام می‌رسد که در این راستا ساخت گیت های ضدعفونی، حوضچه‌های ضدعفونی ایجاد و به همراه داشتن ماسک و دستکش کنترل می‌شود.

کد خبر 4956846

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای رشته های تحصیلی فنی و حرفه ای آموزش مهارتی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا مواد مخدر ایلام استانداری سمنان آتش سوزی سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند مجلس شورای اسلامی رشته کارشناسی واحد پسران رشته ها ۲ رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۳۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یکی از شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان مسافرپذیر مهاباد بوده که توسعه زیرساخت و تقویت این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی بر حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی تاکید کرد و ادامه داد: مکان‌های باستانی در مناطق مختلف نیز باید با استفاده از تابلو و علائم صیانت شوند.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد هم اظهار کرد: پارسال برای ۱۰ اثر فاخر شهرستان با هدف ثبت ملی تشکیل پرونده شده که امسال نسبت به لوح رسمی ثبت‌ملی آنها اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین پارسال ۵ کارگاه آموزشی در حوزه صنایع‌دستی با حضور اساتید برجسته برگزار شد و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.

وی یادآورشد: بازسازی مساجد تاریخی، مرمت موزه، توسعه روستا‌های هدف گردشگری، سکوسازی اماکن تاریخی و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری از دیگر اقدامات پارسال بود.

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: ۲۳ میلیارد ریال برای مرمت، بازسازی و حفظ اماکن تاریخی سطح شهر در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: محوطه‌سازی، حفظ بافت‌های تاریخی، کمک به اجرای طرح‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه گردشگری شهرستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • فیشینگ کار حرفه ای در کرج در دام پلیس افتاد
  • فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در عظیمیه کرج
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان