Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گردهمایی اعلام همبستگی علیه قانون "سزار" در سفارت سوریه در لبنان، مقام حزب‌الله تاکید کرد: جهان خواهان عدالت و ثبات است و دولت آمریکا نمی‌تواند اهدافش را از ورای قانون قیصر (سزار) محقق کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، محمد رعد، رئیس فراکسیون وفا به مقاومت (وابسته به حزب‌الله لبنان) امروز، سه‌شنبه اظهار کرد: قانونی به اسم قیصر وجود ندارد زیرا ورای آن حاکم نیست بلکه جلاد و دیکتاتوری است که بر کل ملت‌های جهان حکم‌رانی می‌کند، ما به جرات می‌گوییم با سوریه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رعد افزود: زمانی که بسیاری لبنان را تنها گذاشتند سوریه دائما در کنار لبنان بوده است. ما به جرات می‌گوییم با سوریه علیه دنباله‌روی، اشغالگری، تجزیه هستیم و هدف قرار دادن آن به منزله هدف قرار دادن تمام آگاهان و انسان‌های شریف است.

رئیس فراکسیون وفا به مقاومت اظهار کرد: هدف قرار دادن تنها محدود به سوریه نیست بلکه کل جهان عرب را هدف قرار داده‌اند.

علی حسن خلیل، عضو فراکسیون توسعه و آزادسازی نیز گفت: آنچه روی می‌دهد تلاش برای به کرنش واداشتن سوریه بعد از تحقق پیروزی‌هایش در مقابل با تروریسم است، ما کمتر از وفاداری به سوریه، رهبری و ملت آن به دلیل فداکاری‌هایشان ابراز نمی‌کنیم. 

علی حسن خلیل افزود:‌ مسؤولیت و منفعت ملی مستلزم هماهنگی برای مقابله با طرح‌ریزی است که تاثیراتی بر لبنان نیز خواهد داشت.

اما عبدالکریم علی، سفیر سوریه در لبنان اظهار کرد: لبنان و سوریه نمی‌توانند بی‌نیاز از هم باشند و قانون قیصر را می‌توان به فرصت تبدیل کرد.

سفیر سوریه با تاکید بر این‌که امکان تبدیل این تحریم به فرصت برای سوریه، لبنان و کل منطقه وجود دارد، گفت: اقدام سوریه در بازنگری به نقدینگی‌ و مسؤولیت آن در حمایت از ارز این کشور و آگاهی تمام گروه‌ها شاخصی برای عبور از این قانون و نابودی آن است.

به گفته این سفیر، آمریکا از پیروزی سوریه بر تروریسم ترسیده و به همین دلیل قانون قیصر را به جریان انداخته که دلیلی بر یاس آمریکا و شکستش است.

انتها پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه لبنان قانون سزار هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند

به گزارش صدای ایران از ایرنا، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

شبکه خبری‌ای بی سی نیوز روز جمعه به وقت محلی گزارش داد: دولت بایدن تصمیم گرفته است که کمک نظامی به سه گردان ارتش اسرائیل را به رغم نتیجه گیری مبنی بر «نقض فاحش حقوق بشر» غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری، لغو نکند.

در این گزارش آمده است که این ارزیابی در نامه‌ای از سوی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شده است.

بنا بر گزارش ها، بلینکن اعلام کرده که این تصمیم باعث تاخیر در ارائه هیچ نوع کمکی به اسرائیل نخواهد شد، اسرائیل نیز کل مبلغ اختصاص یافته توسط کنگره را دریافت خواهد کرد.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

تصویب این قانون پیروزی چشمگیری برای بایدن، دموکرات‌های کنگره و سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا است که مدت‌ها برای ارسال کمک به اوکراین تلاش می‌کرد.

سناتور چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا و از حامیان تداوم حمایت از اوکراین، اندکی پیش از تصویب نهایی این لایحه گفته بود: «امشب، ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) از لحظه‌ای که اراده آمریکا را زیر سوال برد، پشیمان می‌شود».

این قانون شامل نزدیک به ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین، بیش از ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم اسرائیل و ۸ میلیارد دلار برای منطقه هند و اقیانوسیه است.

دیگر خبرها

  • شب درخشان وینیسیوس: امشب قیصر رئالی بود
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد