Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محسن رعنایی روز سه شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی این اداره کل اظهار داشت: دفترچه بیمه سلامت بیمه شدگانی که دفترچه بیمه آنها دارای نسخه سفید است نیازی به تعویض ندارند و این افراد می‌توانند بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان و دریافت دفترچه جدید به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه و خدمت مورد نظر را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما بیمه شده هایی که کاغذ دفترچه آنها تمام شده است می توانند برای دریافت دفترچه جدید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند این درحالی است که حتی می توانند بدون دفترچه نیز با ارایه کد ملی خدمات درمانی را دریافت کنند.

وی گفت:  پس از شیوع بیماری کرونا سازمان بیمه سلامت اعتبار دفترچه های بیمه را برای  کاهش تعداد بیمه شدگان تمدید کرد از طرف دیگر طرح هایی مانند نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در راستای کاهش کاربرد دفترچه کاغذی در دستور کار این سازمان قرار دارد از  بیمه شده ها می خواهیم که برای تمدید دفترچه به دفاتر پیشخوان مراجعه نداشته باشند چرا که نیازی به  این امر نیز نیست.

وی افزود:  بیمه شده ها می توانند کد ملی خود را به سامانه # ۱۶۶۶* پیامک دهند، وضعیت بیمه شده از نظر اعتبار بیمه ای مشخص خواهد شد و حتی پزشکان طرف قرارداد نیز با این روش و همچنین چندین روش دیگر که نرم افزارهای مورد نیاز را نیز در اختیار دارند نسبت به اعتبار دفترچه و نوع آن مطلع خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حذف تدریجی دفترچه های بیمه سلامت تاکید کرد و گفت: در اجرای این طرح با حذف تاریخ اعتبار روی دفترچه شروع شده است، هم اکنون دفترچه برای بیمه شده ها چاپ می شود اما کاربرد را آرام‌آرام کمرنگ خواهیم کرد تا در نهایت دفترچه کاغذی حذف شود.

 وی از مردم خواست تا برای تمدید اعتبار به دفاتر پیشخوان مراجعه نکنند و گفت : روش های بسیار آسانی برای مشخص شدن اعتبار روی دفترچه هم اکنون ایجاد شده است که نیازی به مراجعه حضوری نیز نیست،   اعتبارسنجی و استحقاق سنجی توسط پزشکان و قرارداد با نرم افزار هایی که در اختیار دارند انجام می شود.

 وی اظهار داشت : اما آنانی که کاغذ دفترچه آنها  تمام شده است می توانند برای دریافت دفترچه به‌ دفاتر پیشخوان مراجعه کنند، بیمه شده ها می توانند با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند و هرگونه سوالی که داشته باشند قبل از اینکه از خانه خارج شوند مطلع شوند.

 رعنایی اظهار داشت : هم اکنون ۶۲۰ هزار و ۷۷۰ نفر عضو این سازمان بیمه گر هستند.

 وی افزود : از مجموع این تعداد ۴۴۵ هزار و ۷۹۱ نفر بیمه شده های روستایی هستند و ۸۷ هزار و ۱۷۹ نفر از شهروندان استان عضو صندق سلامت همگانی، ۵۶ هزار و ۷۴۳ نفر بیمه شده کارکنان دولت و ۲۶ هزار رو ۹۱۱ نفر نیز از سایر اقشار زیر پوشش بیمه سلامت استان هستند.

وی با بیان اینکه ۸۷ درصد بیمه شده ها عضو سلامت همگانی و روستایی هستند گفت: این دو گروه به صورت رایگان خدمات بیمه ای دریافت می کنند.

با احتساب افراد زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی استان هم اکنون حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان دفترچه درمان دارند. ‌

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها بجنورد خراسان شمالی سازمان بیمه سلامت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی سازمان بیمه سلامت ایران بجنورد خراسان شمالی سازمان بیمه سلامت ایران دفاتر پیشخوان مراجعه دفاتر پیشخوان بیمه شده ها بیمه سلامت هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع

روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد: با توجه به مراجعه همزمان تعداد زیادی از اتباع و مهاجرین محترم به سایت سهما و اشکالات فنی بوجود آمده، به اطلاع می رساند وارد کردن کد ارسالی به سایت سهما تا پنج شنبه بیستم اردیبهشت ماه تمدید شد.

پیش از این روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت در اطلاعیه‌ای درباره پیامک ارسالی از سامانه سهما به شماره اتباع خارجی از آنها خواست تا این پیامک را جدی بگیرند.

در این اطلاعیه آمده است: پیامکی با مضمون ذیل برای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در کشور جهت استعلام حضور یا عدم حضور توسط سامانه سهما ارسال شده است؛ از مخاطبان درخواست می‌شود در اسرع وقت موارد درخواستی داخل پیامک را تکمیل و ارسال نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • دونگ کوای ؛ جینسنگ زنانه و نسخه ای که می تواند خطرناک باشد(+عکس)
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳؛ تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک؟
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع