Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان گفت: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان باید توسعه پیدا کرده و به مرکز توریسم درمانی تبدیل شود.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز با دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور و دکتر دهقانی رئیس جهاد دانشگاهی لرستان جلساتی حول محور همکاری‌های پزشکی، کشاورزی، دامپروری و اقتصاد دانش‌بنیان داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه اقتصاد دانش‌ بنیان یکی از موضوعات موردبحث این جلسه بود چرا که این مهم می‌تواند در لرستان نمود زیادی داشته باشد، اضافه کرد: توسعه و تجهیز مرکز درمان ناباروری و راه‌اندازی بیماری‌یابی سرطان سینه و بیماری‌های جامع زنان توسط جهاد دانشگاهی لرستان می‌تواند تحول بزرگی در استان ایجاد کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: توسعه کشت گیاهان دارویی ، برند سازی محصولات کشاورزی و تغییر الگوی کشت کشاورزی در دو شهرستان سلسله ودلفان از دیگر موضوعات مورد بحث جلسه امروز بود که این امر می‌تواند کشاورزی شهرستان را دگرگون کند و سبب توسعه این بخش  در مناطق مذکور شود.

ابراهیمی گفت: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان باید توسعه پیدا کرده و به مرکز توریسم درمانی تبدیل شود و در این راستا از ظرفیت اعضای هیات علمی بومی استان به شکل پایدار استفاده خواهیم کرد.

وی از راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی در شهرستان سلسله ودلفان خبرداد و افزود: این مرکز می‌تواند نقش مهمی در راستای نوآوری و جذب نخبگان شهر تاثیرگذار باشد.

ابراهیمی گفت: حمایت از راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی وکشت و فراوری گیاه موسیر از دیگر موضوعات جلسه امروز بود.

نماینده مردم  سلسله و دلفان عنوان کرد: چنانچه جهاد دانشگاهی لرستان در این عرصه‌ها ورود پیدا کند ما نیز قول می‌دهیم از ظرفیت نمایندگی خود برای این نهاد موفق انقلابی در استان در راستای توسعه زیرساختهای لازم آن حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث‌ تامین اعتبارات لازم جهت پروژه‌های جهاد دانشگاهی از طریق مجلس پیگیری‌های لازم را تا جایی که قانون اجازه دهد انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی لرستان مرکز درمان ناباروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۴۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟

به گزارش همشهری آنلاین، محمد ابراهیم پارسانژاد رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران اظهار داشت: وقتی زوجین برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند، در مرحله اول درمان‌های سطحی مربوط به زوجین برای آنها تجویز می‌شود و در صورت لزوم درمان‌های اولیه به سمت درمان‌های پیشرفته سطح ۳ می‌رود.

وی افزود: بعد از ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای آنها به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

این فوق تخصص نازایی، با اشاره به اینکه تمامی زوج‌های نابارور می‌توانند در فرایند درمان قرار بگیرند، تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آنها بچه‌دار می‌شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می‌کنند و از روش‌های کمک‌باروری (IVF) استفاده می‌کنند، صاحب بچه می‌شوند.

وی تاکید کرد: تا سال‌ها پیش اگر زوجی مراجعه می‌کردند که به قول معروف مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت، به او گفته می شد قابل درمان نیست، اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می‌شود، اما این به معنای موفقیت در همه این عمل‌ها نیست.

بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران، ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

کد خبر 848283 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم فرزندآوری ناباروری IVF

دیگر خبرها

  • بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد