Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@16:11:36 GMT

ورود سازمان بازرسی به مسئله مسکن

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۴۵۸۳

ورود سازمان بازرسی به مسئله مسکن

به گزارش افکارنیوز،

حجت الاسلام محسنی اژه در گفت و گویی تلویزیونی به موضوع پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت این موضوع از وظایف قوه قضاییه است.

اخبار اجتماعی- وی ادامه داد حتمال باید برای پیشگیری از وقوع جرم کل نظام یعنی مجلس و دولت پای کار بیایند زیرا بدون این اجماع به نتیجه لازم نمی رسیم.

اژه ای گفت: امروز در جامعه مسئله مسکن را داریم با تعداد زیادی از مستاجرین از سوی دیگر شرایط اقتصادی موجود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر اینها به سرعت اصلاح نشود یک جرم بیشتر می شود. آیا قوه قضاییه می تواند جلوی بیکاری را بگیرد. آیا قوه قضاییه می تواند اصلاح اقتصادی انجام دهد؟

حجت الاسلام اژه ای گفت: پیشگیری از وقوع جرم که یکی از وظایف قوه قضاییه است حتما با همکاری همه دستگاه ها و با حضور دولت و مجلس محقق می شود و آنجایی که دولت و مجلس به کمک قوه قضاییه آمده اند مشکلات زودتر مرتفع شده است.

وی ادامه داد: قوه قضاییه مصمم است چندین کار را درخصوص مسکن انجام دهد. اولا کسانی که وظایف خود را در خصوص مسکن انجام نداده اند باید شناسایی شوند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: از سوی دیگر اگر کسانی هستند که از امکانات دولتی استفاده کردند و قرار بوده با اینها مسکن بسازند اما این کار را نکرده اند باید شناسایی شوند.

اژه ای گفت: در دولت اسبق یک کار خوبی انجام گرفت و این بود که در برخی زمین های که می شد در آن خانه بسازند مسکن ارزان ساخته شد و هزینه زمین از مسکن جدا شد.

این اقدام در دوره ای تعطیل شد و باید امروز بررسی شود که چرا این اقدام خوب تعطیل شد زیرا اگر ادامه می یافت می توانست پاره ای از مشکلات را حل کند.

وی افزود از سوی دیگر می گویند چند صد هزار خانه خالی در کشور وجود دارد باید مشخص شود که چرا اینها خالی است و چرا از اینها مالیات نمی گیرند. باید مشخص شود ما خلأ قانونی داریم یا خیر.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد ما هم می دانیم دشمن تحریم های ظالمانه ای دارد اما این به معنای آن نیست که بخش داخلی هم دست روی دست بگذارد و کاری نکند و فقط بگوید تحریم داریم.

اژه ای گفت: رسانهدها باید از مسوولین ق.ه قضاییه بخواهند که در این حرکت از دولت و مجلس مطالبه گری کند و ما هم تلاش می کنیم تا در این زمینه قدم بهتری برداریم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسکن قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه مسکن سازمان بازرسی قوه قضاییه اژه ای گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند

آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران پرند  در گفتگو با بیان اینکه  هدف دولت آن است که آن بخش از مردم که صاحب مسکن نیستند را خانه دار کنند و با توجه به آنکه این روش و اقدامات برای دولت گران تمام می شود بنابراین تمامی اهداف دولت آن است که در اجرای این طرح سوداگران  مسکن را حذف و مسکن در اختیار متقاضیان واقعی قرار گیرد افزود: در ین طرح با توجه به آنکه قیمت زمین برای متقاضیان حذف می شود بنابراین تمام تلاش بر این اساس است که مسکن در اختیار متقاضیان واقعی قرار گیرد .

وی افزود: متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده اند در حال حاضر هیچ قرارداد مشخصی در دست ندارند و تنها در اولویت تخصیص پروژه قرار گرفته اند و اگر متقاضیان در طول روند اجرای پروژه امکان تامین منابع مالی خود رانداشته باشند ناچار مجبور به جابه جایی و یا حذف متقاضیان هستیم بنابراین خرید وفروش  امتیاز پروژه های نهضت ملی مسکن ممنوع است.

صیادی بیان کرد: خرید وفروش امتیازهای نهضت ملی مسکن  کار اشتباهی است و به هیچ عنوان متقاضیان این اقدام را انجام ندهند و اگر قصد انجام این اقدام را داشته باشند برای سایر پروژه های مسکونی تنها از طریق قانون پیش فروش مسکن انجام دهند که برای این اقدام هم  تشریفات خاص خود را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • ورود بانوان به ورزشگاه تصمیم نظام بوده است
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • دلیل منع ورود پزشک فلسطینی به اروپا
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • دولت توپ کشتی پرتغالی را به زمین اژه‌ای انداخت/ مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است