Web Analytics Made Easy - Statcounter

آموزش و پرورش استان کردستان براساس پیش‌بینی‌های شورای عالی آموزش و پرورش درصدد است تا تمهیدات لازم را برای بازگشایی مدارس از 15 شهریور ماه انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شیوع ویروس منحوس کرونا در کشورمان به ویژه در استان کردستان منجر به تعطیلی بسیاری از کسب و کارها و مدارس و دانشگاهها و مراکز آموزشی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یکماه اخیر گرچه استان کردستان به مرز هشدارها رسید و شیوع این ویروس در کردستان نفس این استان را گرفت و منجر به مبتلا شدن بسیاری از مردم شده است، اما اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای نیز برای مقابله با این ویروس براساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز انجام گرفته که نیاز است مردم با رعایت این پروتکل‌ها کردستان را از گسترش این ویروس رهایی دهند.

گسترش ویروس کرونا به گونه‌ای بود که در سالتحصیلی 98-99 آموزش‌ها به دانش‌آموزان از اسفندماه به صورت مجازی شکل گرفت و با ایجاد شبکه شاد در اوایل سالجاری آموزش‌های غیرحضوری تداوم یافت.

براساس اعلام شورای عالی آموزش و پرورش امسال قرار است بازگشایی مدارس از شهریور ماه آغاز شود و در این راستا برنامه‌ریزی لازم برای چگونگی حضور دانش‌آموزان در سرکلاس انجام خواهد گرفت.

آموزش و پرورش استان کردستان نیز اخیرا با برنامه‌ریزی لازم آماده بازگشایی مدارس از شهریور ماه 99 است.

پیش‌بینی آغاز سالتحصیلی جدید از 15 شهریور

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در این خصوص با اشاره به پیش بینی آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور و قبل از آن، بر ضرورت تمهید مقدمات و آمادگی برای بازگشایی مدارس تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط حاکم و انجام فعالیت‌های آموزشی در بستر شاد و حضوری، حجم فعالیت‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر است و ساماندهی امور نیاز به هماهنگی و تلاش بیشتر دارد.

رشید قربانی بر ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و تمهید مقدمات کامل برای بازگشایی مدارس تا اول شهریور تاکید کرد و اظهار داشت: باید برای آغاز سال تحصیلی جدید از شهریور آمادگی لازم را داشته باشید .

 وی در ادامه به فرایند ثبت نام دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و خواستار پوشش کامل دانش‌آموزان و انجام به موقع ثبت نام شد و از کلیه مدیران و عوامل و دست‌اندرکاران امر خواست با سعه صدر و تکریم مراجعین، کار ثبت نام را انجام و تمامی ضوابط و مقررات ابلاغی از جمله دستورالعمل اجرایی و شیوه‌نامه‌های مربوطه در دوره‌های تحصیلی رعایت شود.

 وی ثبت سفارش به موقع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان را نیز برای سال تحصیلی جدید لازم دانست و با اشاره به عملکرد استان و میزان ثبت سفارش، خواستار جدیت و تلاش شهرستان‌ها و مناطق در این راستا شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به تصحیح اوراق امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم، خواستار اهتمام مدیران مدارس و معلمان مربوطه برای تصحیح به موقع اوراق شد.

 قربانی خواستار همکاری و همراهی شهرستان و مناطق در اجرای طرح آجر به آجر با نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان شد و گفت: این اتفاق مثبتی است که نیاز به مساعدت دارد.

وی از اتصال مدارس استان به اینترنت با همکاری شرکت مخابرات تا پایان مرداد ماه ۹۹ خبر داد و گفت: در اجرای این برنامه تمام مدارس سطح شهر و روستا به سیستم اینترنت متصل خواهد شد و با عنایت به هماهنگی صورت گرفته در سطح استان، ضرورت دارد مدیران و روسای آموزش و پرورش در سطح شهرستان‌ها و مناطق نیز ضمن پیگیری، از طریق شرکت مخابرات مطالبه گری نمایند.

 وی سلامت دانش‌آموزان و فرهنگیان را اولویت اول دانست و با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل ‌ای بهداشتی، از بازدید تیم های نظارتی استان در این خصوص خبر داد و خواستار مدیریت ورود و خروج نیروها و ارباب رجوع به واحدهای اداری و آموزشی شد.

تشکیل کارگروه سلامت و امور بهداشتی پروژه مهر در استان

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از تشکیل کارگروه سلامت و امور بهداشتی پروژه مهر 99 و آغاز فعالیت‌های این کارگروه در استان خبر داد.

افشین خوشگوار افزود: با توجه به آغاز فعالیت‌های پروژه مهر که مدارس در حیطه‌های مختلف آماده بازگشایی می‌شوند، دستورالعمل پروژه مهر سال جاری با سنوات گذشته یک تفاوتی دارد و آن این است که تعداد کارگروه‌ها از پنج کارگروه به شش کارگروه افزایش یافته است و کارگروه سلامت و امور بهداشتی به جمع کارگروه‌ها اضافه شده است.

وی با بیان اینکه در واقع ایجاد این کارگروه در قالب پروژه مهر پیشنهاد و ابتکار استان بود که با حمایت و تأکید مدیرکل آموزش و پرورش استان انجام شد، اظهار داشت: وزارت هم از پیشنهاد استان الگوبرداری و چارت، اعضا و شرح وظایف این کارگروه، تدوین و ابلاغ شده است و انتظار داریم شما مدیران با جدیت و دقت عمل، فعال سازی کارگروه شهرستان‌ها را در دستور کار قرار دهید.

 وی اعلام کرد: با توجه به شیوع کرونا لازم است در راستای حفظ سلامتی کارکنان واحدهای اداری و آموزشی تدابیر و اقدامات لازم اندیشیده شود و در اجرای بخشنامه اداره‌کل، در راستای تأمین سلامت کارکنان با فعال کردن میز خدمت، الزام مراجعین و کارمندان به استفاده از ماسک و کنترل ورود و خروج روزانه تلاش شود.  

ثبت نام قطعی دانش آموزان پایه اول ابتدایی منوط به اخذ گواهی سنجش است

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: ثبت نام قطعی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی، منوط به اخذ گواهی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی است.

صدیقه عبدالهی گفت: اطلاعات ثبت شده در سامانه سنجش و رویت آن توسط مدیر مدرسه ملاک گواهی سنجش است.

وی با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در هنگام ثبت نام، اظهار داشت: ثبت نام  پایه‌های ورودی به صورت حضوری و با ارائه نوبت به اولیا انجام می‌شود و ثبت نام دانش‌آموزان پایه‌های میانی از اول تیرماه بدون حضور اولیا و توسط مدیران مدارس انجام می‌شود.

 معاون آموزش ابتدایی استان با تاکید بر اینکه ثبت نام قطعی دانش‌آموزان پایه اول منوط به ارائه گواهی سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان است، گفت: از 15 تیرماه 99 مدیران مدارس ابتدایی نوبت دهی سنجش را انجام و برنامه سنجش از اول مرداد ماه 99 در استان آغاز می‌شود.

عبدالهی گفت: حتما موضوع محدوده جغرافیایی در اولویت ثبت نام باشد تا از سرگردانی خانواده‌ها جلوگیری شود.

وی بر نظارت ستاد ثبت نام شهرستان‌ها و مناطق به صورت روزانه بر عملکرد مدارس تاکید کرد و گفت: بر اساس چک لیست‌های ارسالی، عملکرد مدارس در سامانه بازرسی و ارزیابی ثبت شود و در همین راستا عملکرد شهرستان‌ها نیز از طریق سامانه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

همه ساله آموزش و پرورش استان کردستان به عنوان یکی از دستگاههای متولی اوقات فراغت برنامه‌ریزی لازم را برای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان انجام می‌دهد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری کلاسهای حضووری اوقات فراغت برای دانش‌آموزان وجود ندارد و آموزش و پرورش در تلاش است تا اجرای فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان به صورت مجازی در بستر شاد انجام گیرد.

اجرای فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان در بستر شاد

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از اجرای فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان به شیوه مجازی و با بهره‌گیری از بستر شبکه شاد خبر داد و گفت: دستورالعمل فعالیت‌های تابستانی به واحدهای اداری و آموزشی استان ابلاغ می‌شود.

حجت‌الله نریمانی به زمان ثبت نام دانش‌آموزان برای فعالیت‌های تابستانی نیز اشاره کرد و گفت: هفته اول و دوم تیر ماه جاری، مهلت ثبت نام دانش‌آموزان است.

 وی با بیان اینکه فعالیت‌های تابستانی از ۱۵ تیر ماه آغاز و تا ۳۰ مرداد به مدت ۴۵ روز خواهد بود، گفت: ۹۵ درصد فعالیت‌ها در فضای مجازی و در بستر شبکه شاد پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه محور فعالیت‌ها، گرامیداشت سال جهش تولید با شعار هر دانش آموز یک مهارت است؛ عنوان کرد: مهار‌ت‌های ارتباطی معرفتی و هویتی و بصیرتی مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت های فرهنگی و هنری شادی بخش، مهارت‌های اقتصادی و اشتغالزایی و مهارت‌های ورزشی و سلامت محور های پنجگانه فعالیت‌های تابستانی امسال است.

 معاون پرورشی و فرهنگی استان همچنین با بیان اینکه بخشی کوچکی از فعالیت‌های تابستانی به صورت حضوری پیش بینی شده است، اظهار داشت: در صورت استقبال دانش‌آموزان ۵ درصد فعالیت‌ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش مدارس کردستان دانش آموزان آموزش و پرورش استان کردستان آموزش و پرورش کردستان فعالیت های تابستانی ثبت نام دانش آموزان بازگشایی مدارس دانش آموزان پایه تحصیلی جدید شهرستان ها گواهی سنجش پروتکل ها پروژه مهر فعالیت ها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری