Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:42:43 GMT

پمپئو: آسیا و اروپا در تیررس ایران خواهد بود!

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۴۸۰۷

پمپئو: آسیا و اروپا در تیررس ایران خواهد بود!

به گزارش خبرگزاری مهر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در تلاشی مذبوحانه برای تشدید ایران هراسی در منطقه و جهان با انتشار یک پیام در توئیتر مدعی شد: «اگر تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در ماه اکتبر منقضی شود، ایران قادر خواهد بود هواپیماهای جنگنده جدیدی همچون سوخ و-۳۰ از روسیه یا جی -۱۰ از چین خریداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با [وجود] این هواپیماهای بسیار مرگبار، اروپا و آسیا در چنگ ایران خواهند بود. [اما] آمریکا هرگز اجازه نمی دهد این اتفاق بیفتد».

این ادعاهای واهی وزیر خارجه آمریکا در حالی علیه ایران مطرح می شود که دولت متبوع مایک پمپئو روز گذشته پیش نویس قطعنامه ای را میان ۱۵ عضو شورای امنیت توزیع کرد که در آن خواستار ممنوعیت فروش، عرضه یا انتقال سلاح یا اقلام مرتبط از سوی ایران است؛ همچنین کشورها را از فروش، عرضه، یا انتقال سلاح یا اقلام مرتبط به ایران- مگر در صورت موافقت کمیته‌ای در شورای امنیت- منع می‌کند.

پیش نویس این قطعنامه آمریکایی همچنین از کشورها می‌خواهد چنانچه دلایل متقنی در دست دارند مبنی بر اینکه محموله‌ای در خاک آنها ممکن است حاوی اقلام ممنوعه از ایران باشد، به بازرسی آن محموله اقدام کنند. این قطعنامه همچنین از کشورها می خواهد تا با توجیه مشابهی، اقدام به بازرسی کشتی‌ها در آب های آزاد کنند!

این در حالی است که روسیه و چین تا نون مخالفت خود را با پیش نویس مذکور و نیز تمدید تحریم تسلیحاتی ایران- که بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است- اعلام کرده اند و در صورت لزوم در صورت اصرار واشنگتن آن را وتو خواهند کرد.

کد خبر 4956979

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو ایالات متحده آمریکا عراق ویروس کرونا رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ ایران فلسطین عربستان سعودی روسیه سوریه امارات متحده عربی لیبی آژانس بین المللی انرژی اتمی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

شورای امنیت سازمان ملل قرار است به درخواست الجزائر در خصوص کشف گور‌های دسته‌جمعی در روز سه شنبه تشمیل جلسه دهد.

الجزایر از دی ماه سال گذشته برای یک دوره ۲ ساله به عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل در آمده است.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز خواستار تحقیقات مستقل بین المللی در مورد کشف اخیر گور‌های دسته جمعی در نوار غزه شد.

پیش از این، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز، خواستار اجازه فوری به بازرسان بین‌المللی برای بازدید از گور‌های دسته جمعی در نوار غزه شده بود.

به گفته سازمان امدادرسانی غزه تاکنون ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در مناطق مختلف غزه به خصوص در محوطه بیمارستان الناصر در خان یونس کشف شده است.

به گفته این سازمان، تعدادی از شهدا با دستان بسته به شهادت رسیده که نشان از اعدام میدانی آن‌ها دارد. همچنین شواهدی از زنده به گور کردن تعدادی از شهدا نیز به دست آمده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • مرد سال آسیا: شادی مردم ایران برایم از همه چیز مهم‌تر بود