Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی عصر سه‌شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی پروژه مجتمع آموزشی فرهنگی کریمه اهل بیت (ع)، فقه اهل بیت (ع) را کلام الهی دانست و عنوان کرد: این فقه با فقه‌های دیگر قرن‌ها بعد از پیامبر بوجود آمد متفاوت است.

وی افزود: بنی امیه و بنی عباس خواستار این بودند که فقه دیگری در مقابل فقه اهلبیت (ع) ایجاد کنند، اما به این نکته معترف بودند که کامل‌ترین نوع فقه، فقه اهلبیت (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرجع تقلید گفت: قبلاً فقه اهل بیت (ع) صرفاً در حوزه‌ها وجود داشت، اما امام راحل این فقه را به صحنه اجتماع کشاندند، این فقه پاسخگوی نیازهای بشری بوده و رهبر معظم انقلاب نیز آن را دنبال می‌کنند.

وی یادآور شد: امروز باید در مدارس علمیه که احداث می‌شود، فقهای مهذب و باسواد تربیت شود که با تلاش و کوشش بتوانند پاسخگوی شبهات باشند.

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: در این شرایط دشمنان و استکبار جهانی جنگ فرهنگی را راه انداخته‌اند و در چنین شرایطی حوزه باید در خط مقدم باشد و این توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

آئین کلنگ زنی پروژه مجتمع آموزشی فرهنگی کریمه اهل بیت (ع) عصر سه‌شنبه در محل ستاد این مجتمع واقع در بلوار جمهوری اسلامی قم برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران و حجت الاسلام محمدی عراقی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، کلنگ مجتمع توسط حضرت آیت الله نوری همدانی بر زمین زده شد.

این مجتمع دارای یک مدرسه علمیه با ظرفیت ۲۵۰ طلبه خواهد بود؛ در بخش‌های دیگر این مجموعه قرار است مسجدی احداث شود، همچنین مراکزی برای همایش و ستاد مجموعه احداث می‌شود.

برخی از مراکز ورزشی که برای عموم مردم قابل استفاده باشد نیز در این مجموعه احداث خواهد شد.

کد خبر 4956982

منبع: مهر

کلیدواژه: ایت الله نوری همدانی قم حوزه علمیه مراجع تقلید قم ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا مواد مخدر استانداری سمنان ایلام سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند آتش سوزی خطبه های نماز جمعه اهل بیت فقه اهل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۴۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مرجعیون در جریان درگیری های اخیر حزب‌ الله لبنان و رژیم صهیونیستی در معرض بمباران شدید قرار گرفته است. علاوه بر مرجعیون صدها ساختمان در شهر کفرکلا نیز در اثر حملات اسرائیل بطور جزئی یا کامل تخریب شدند.

کفر کلا در امتداد نبرد غزه، پیکر پانزدهمین شهید مقاومت اسلامی لبنان در عملیات «در مسیر قدس» را بر دوش مردم این شهرک تشییع می‌کند. این شهرک از سال ۱۹۴۸ شهدای بسیاری را در نبرد با رژیم اشغالگر تقدیم کرده است.

یکی از ساکنین شهرک کفرکلا به خبرنگار تسنیم می‌گوید: خسارات وارده بسیار زیاد است، ولی همه چیز فدای ناخن های جوانانمان در مقاومت.

دیگر خبرها

  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند