Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@10:18:10 GMT

امام خمینی(ره) فقه را به عرصه جهانی وارد کرد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۴۸۸۲

امام خمینی(ره) فقه را به عرصه جهانی وارد کرد

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه تا قرن‌ها، علم در کتب و حوزه‌ها بود، اما به اجتماع و عرصه‌ جهانی نیامده بود گفت: کسی که توانست این فقه را به عرصه‌ جهانی بیاورد، امام خمینی(ره) بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله حسین نوری همدانی عصر سه شنبه در مراسم کلنگ زنی احداث ساختمان مجتمع حوزه‌ای صدر که هم‌زمان با آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) برگزار شد امکانات پیش بینی شده در این مجتمع حوزوی را تحسین کرد و کلنگ آغاز عملیات احداث این مجتمع را بر زمین زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به تاریخ تأسیس حوزه‌های علمیه اظهار کرد: علمای بزرگ شیعه وظیفه خود دانستند که برای تربیت طلاب، حوزه‌هایی بسازند تا فقه اهل‌بیت علیهم‌السلام که به قرآن و پیغمبر برمی‌گردد، آموزش داده شود.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کردند: تا قرن‌ها، علم در کتب و حوزه‌ها بود، اما به اجتماع و عرصه‌ جهانی نیامده بود. کسی که توانست این فقه را به عرصه‌ جهانی بیاورد، امام خمینی(ره) بود و رهبر معظم انقلاب هم این مسیر را ادامه می‌دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه وظیفه‌ ما نیز عرضه‌ این فقه به دنیا است یادآور شد: فقه اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌تواند دنیا را از نظر سیاسی و فرهنگی اداره کند.

این مرجع تقلید حوزه‌ها علمیه را ادامه‌ همان مسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام دانست و ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه(س) افزود: امیدواریم این آثار در خدمت اهل‌بیت علیهم‌السلام و بیان فقه ایشان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم مدیر مجتمع صدر نیز در این مراسم گزارشی از روند اجرایی احداث این مجتمع و امکانات تعبیه‌شده در آن‌که شامل مدرسه علمیه، مسجد، سالن همایش، کتابخانه و پژوهشگاه ارائه کرد.

وی افزود: در این مجتمع یک مرکز تجاری و همچنین یک مرکز ورزشی که برای عموم مردم قابل ‌استفاده باشد، ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی فقه مراجع تقلید علم اهل بیت علیهم السلام حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان ایلام اعلام کرد: این آیین معنوی در شهر ایلام به امامت حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مصلی امام خمینی (ره) این شهر اقامه می‌شود.  

دیگر خبرها

  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد