Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجازات‌های جایگزین در همدان باعث شد که تعدادی از زندانیان این شهر به جای حبس و بازداشت در 10 ماه گذشته، مشغول خدمات اجتماعی شوند.


به گزارش «ایران» محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: با محوریت حبس زدایی، رویکرد مجازات حبس محور را به مجازات‌های جایگزین حبس تغییر داده ایم، بنابراین در ۱۰ ماه گذشته، ۴۵۰ هزار ساعت مجازات جایگزین شامل خدمات عمومی رایگان انجام شده است که علاوه بر کمک به جامعه، هزینه مالی کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری استان با اشاره به یک نمونه از رأی صادره در مجازات‌های جایگزین گفت: یک قاضی در همدان در سه ماه گذشته ۳۹۱ فقره پرونده را بررسی کرده و ۶۳ فقره را که شامل جرایم زبانی و اخلاقی بوده  مجازات جایگزین حبس داده که با رأی این قاضی در مجموع ۹۳۵۰ ساعت مجازات جایگزین انجام شده است.
عدالتخواه با اشاره به جوان‌گرایی در بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: در ۱۰ماه گذشته ۷ رئیس دادگستری، ۶ دادستان و ۴ نفر از رؤسای دادگاه‌های بخش در استان همدان تغییرداده شده  یا جابه جا شدند.
وی با اشاره به تشکیل ستاد تألیف قلوب در استان همدان با هدف افزایش صلح و سازش و فرهنگ عفو و گذشت در جامعه اعلام کرد: دو کمیته مصلحین با ریاست رؤسای دادگستری‌ها و کمیته معتذرین با ریاست دادستان‌ها شکل گرفته که کمیته مصلحین برای رفع اختلاف و ایجاد صلح در جامعه با حضور معتمدین در محلات به پیگیری پرونده‌ها می‌پردازد. در کمیته معتذرین نیز با ایجاد شرایطی برای متهمان زمینه عذرخواهی از شاکیان فراهم می‌شود. عدالتخواه با بیان اینکه آمار پرونده‌های وارده در سال ۹۷، ۲۹۷ هزار فقره پرونده بود که در سال ۹۸ به تعداد ۳۰۷ هزار پرونده افزایش یافته است، گفت: در طول سه ماه سال۹۹ تعداد ۶۵ هزار فقره پرونده وارد سیستم شده است. وی اضافه کرد: در سال ۹۷ تعداد ۲۹۲ هزار پرونده ،مختومه و در سال ۹۸ تعداد ۳۱۴ هزار پرونده رسیدگی شده و ۹ هزار پرونده‌های معوقه نیز رسیدگی و تعیین تکلیف شد.
عدالتخواه ادامه داد: در سال ۹۹نیز تعداد ۶۵ هزار فقره پرونده وارده مختومه شده و در مجموع عملکرد دادگستری استان مثبت بوده است. به گفته او همدان بالاترین تعداد زندانیان را در غرب کشور دارد که بسیاری از آنان بی‌خطر هستند. او گفت:«مجموعه قضایی استان مجموعه‌ای پاک از نظر مقابله با مفاسد است و در مبارزه با فساد به هیچ فردی هیچگونه اغماضی نمی‌کنیم.»

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فقره پرونده هزار پرونده ماه گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان، آمار مرگ‌ومیر در این استان در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد پنج هزار و ۴۲۰ واقعه فوت به ثبت رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از تعداد فوت‌های ثبت شده در سال گذشته، ۵۷.۶ درصد مرد و ۴۲.۴ درصد زن بوده‌اند که بر اساس همین آمار سال قبل در مقابل هر ۱۳۶ مرد فوت شده ۱۰۰ زن فوت شده‌ است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در ادامه با اشاره به آمار ثبت ولادت در این استان گفت: سال قبل ۱۳ هزار و ۹۲۳ واقعه ولادت در استان ثبت شده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۴۲ مورد ولادت مربوط به مادران پایین‌تر از ۳۵ سال بوده است.

وی با اشاره به صدور آنی شناسنامه در استان افزود: ثبت احوال استان هم اکنون در ۱۲ اداره مستقل و ۲۰ دفتر پیشخوان فعال درسطح استان در حال ارائه خدمات به مردم است و تلاش این اداره کل ارائه خدمات در اسرع وقت است، اما با توجه به پراکندگی جمعیت نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها در این پروژه خواهیم بود که بتوانیم خدمات مطلوب‌تری در سریع‌ترین زمان ممکن به مردم ارائه دهیم.

کد خبر 749580

دیگر خبرها

  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • نگاهی به پرونده بابک زنجانی
  • آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • تاریخ و ساعت پخش سریال رخنه جایگزین نون خ ۵ از شبکه یک
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • «نقض حکم اعدام» بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند