Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@18:07:35 GMT

چرا جسد هیتلر، 25 سال دست کا.گ.ب ماند؟

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۵۳۸۶

چرا جسد هیتلر، 25 سال دست کا.گ.ب ماند؟

او دستور داده بود که تعدادی از سربازانش، جنازه وی و «اِوا براون» را به آتش بکشند تا جسد آن‌ها هم به دست متفقین نیفتد. اما ظاهراً این روایت، پایان ماجرای هیتلر نبود.

سال‌ها بعد ادعا شد که وی از مهلکه سقوط برلین، جان به‌دربرده و به آمریکای جنوبی رفته‌است؛ حتی عکسی از یک پیرمرد منتشر شد که ادعا کردند آدولف هیتلر را در 80 سالگی نشان می‌دهد!

آیا می‌شد به این ادعاهای جنجالی اعتماد کرد؟ بد نیست بدانید که تشکیک در مرگ هیتلر، درست پس از انتشار خبر خودکشی وی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استالین که این واقعه را باور نداشت، مأموران کا.گ.ب را برای بررسی خبر فرستاد.

در 11 مه سال 1945، روس‌ها که به جنازه هیتلر دست یافته‌بودند، بخشی از فک پایین او را در اختیار کیس هوسرمان، دستیار دندان‌پزشک رهبر نازی‌ها قرار دادند و او شهادت داد که این استخوان، متعلق به هیتلر است.

گزارش مربوط به بررسی جسد پیشوای نازی‌ها تا سال 1967 فاش نشد؛ چرا؟ معلوم نیست! شاید روس‌ها به دنبال بهره‌برداری از این گزارش بودند. جسد هیتلر تا سال 1970، به مدت 25 سال، در اختیار کا.گ.ب بود و پس از آن، طبق یک گزارش مشهور، سوزانده شد و خاکستر آن را دور ریختند. در سال 1972، گروهی در دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از گزارش انتشاریافته توسط روس‌ها و بررسی‌های میدانی و اسنادی، ثابت کردند که هیتلر در ماجرای 30 آوریل، کشته شده است؛ ادعایی که در سال 2005، با انتشار کامل پرونده مرگ هیتلر توسط روسیه، تأیید شد.

23302

کد خبر 1402763

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آدولف هیتلر مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش های هویت فردی «نسل زد» و الگوی فاطمی بررسی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و سومین پیش نشست همایش بین‌المللی چالش‌های هویتی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی با عنوان «چالش های هویت فردی «نسل زد» و الگوی فاطمی» برگزار می‌شود.

در این نشست ندا حکمت نیا مدرس حوزه و دانشگاه به عنوان ارائه دهنده به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

زمان برگزاری دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ - ساعت ۱۰ در قم، خیابان بوعلی، جامعه الزهرا سلام الله علیها، ساختمان کتابخانه، طبقه سوم، اتاق نشستهای علمی است.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6097240 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • بررسی چمن ورزشگاه وطنی توسط اوسمار و گولسیانی / فیلم
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • آدم ربایی در شیراز
  • چالش های هویت فردی «نسل زد» و الگوی فاطمی بررسی می شود
  • رهایی گروگان ۵۶ ساله از دست آدم ربایان در شیراز
  • جنایت در خیابان بی‌سیم/ پسر جوان با ضربه چاقو قربانی شد
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد