Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@23:34:22 GMT

هتل‌های اصفهان همچنان بدون گردشگر

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۵۴۶۸

هتل‌های اصفهان همچنان بدون گردشگر

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، به گفته فریدون اللهیاری، شیوع کرونا به تعطیلی یک هزار و 250 مجموعه اقامتی این شهر منجر شده بود. او گفت: «این واحد‌ها که از اسفند ماه سال گذشته تعطیل شده بودند اواخر اردیبهشت به روی مسافران باز شدند.» به گفته او در حال حاضر تمامی این مراکز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمارهای اللهیاری از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۲۳ فروردین ماه سال‌جاری تنها ۸ واحد متخلف با حکم قضایی تعطیل شد که عمدتاً هم از میهمانپذیرها و خانه‌ مسافرها بودند. به گفته او تغییر وضعیت مبتلایان به کرونا در اصفهان یکی از دلایلی است که اجازه نمی‌دهد تا مسافران در مراکز اقامتی ساکن شوند و مدام تعداد کسانی هم که به‌دنبال رزرو اتاق هستند تغییر می‌کند. او از استقبال مسافران از مناطق ییلاقی و خوش و آب و هوای استان خبر می‌دهد و تعداد آنها را بیشتر از ظرفیت این مناطق می‌داند. به گفته او در روزهای اخیر آمار مسافران به این مناطق بیشتر از حد برآورد شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه بیماری کرونا مانع از حرکت رو به‌جلوی سفرها و حضور مسافرین در تأسیسات اقامتی و هتل‌ها می‌شود اظهار داشت: این بیماری باعث شده تا این صنعت خیلی به حرکت در نیاید. ضمن اینکه استان اصفهان با توجه به تاریخ و طبیعت آن برای گردشگری و سفر، شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد و در حال حاضر اولویت سلامتی مردم است.

اللهیاری در خصوص وضعیت بوم گردی‌ها نیز تصریح کرد: بوم گردی‌ها نیز در شرایط مشابه‌ای قرار دارد. چون بنا به شرایط اقلیمی، اکثر بوم گردی‌ها در مناطق کوهستانی و خشک قرار دارد که از فصل شهریور تا اردیبهشت میزبان مسافر هستند. امسال به‌خاطر شیوع بیماری کرونا این اماکن در اردیبهشت ماه نیز تعطیل بود و می‌توان گفت این بخش از گردشگری نیز آسیب جدی دیده است. البته معدود افراد خاص همانند پژوهشگران یا افراد علاقه‌مند به این مناطق سفر داشته‌اند اما تعداد آنها بسیار انگشت شمار بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که چه تسهیلاتی برای شاغلین این حرفه در نظر گرفته شده عنوان کرد: پرداخت تسهیلات بانکی برای متقاضیان آسیب پذیر در این شغل در نظر گرفته شده است که تا پایان خردادماه فرصت ثبت‌نام به آنان داده شده است. ضمن اینکه این تسهیلات بنا به شرایط افراد متفاوت در نظر گرفته شده است تا شاید بتواند بخشی از خسارات وارده را جبران کند و آنها بتوانند با بازنگری خود را سرپا نگه دارند.

وی در جواب این پرسش که این تسهیلات به فعالان بوم گردی نیز تعلق می‌گیرد یا خیر؟ افزود: بوم گردی و تأسیسات کوچک بیشتر به‌صورت خانوادگی اداره می‌شود و اکثراً بیمه نیستند. یکی از شرایط دریافت تسهیلات بیمه بودن است، بنابراین متأسفانه این قشر از دریافت تسهیلات محروم هستند. ضمن اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده به گونه‌ای است که بازپرداخت آن برای صاحبان بوم گردی‌ها با مشکل همراه است. بنابراین به‌دنبال این هستیم تسهیلات ارزان قیمت را ایجاد کنیم تا افراد بیشتری در این حرفه از آن بهره‌مند شوند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اصفهان گردشگری مراکز اقامتی نظر گرفته شده بوم گردی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی

امام جمعه سمیرم گفت: دو کاندید از طریق مر قانونی اقدام کنند تا بعد از انتخابات حواشی نداشته باشیم و از مردم خواست همانطور که در مرحله اول افتخار آفریدند و بیشترین میزان مشارکت را داشتند در این مرحله نیز با حضور پرشور خود در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین دیانی ظهر امروز _جمعه، چهاردهم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه سمیرم ضمن عرض تسلیت شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: فرزندان شما مردم عزیز در دو عملیات وعده صادق و طوفان الاقصی سیلی محکمی به اسرائیل زدند و امروز اسرائیل در شوکی قرار گرفته که نمی‌داند جواب این سیلی‌ها را چگونه بدهد و قطعاً نمی‌تواند از طریق نظامی اقدام کند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود دشمن از چند طریق ورود کند که یکی از آن‌ها فرهنگی و حجاب در تابستان است لذا مردم و مسئولان امر باید آگاه باشند که دشمن از طریق حجاب و عفت‌ها ما را مورد هدف قرار ندهند.

امام جمعه سمیرم تصریح کرد: اسرائیل وقتی سیلی خورده است به مسئله بعدی یعنی آبرو خواهد پرداخت و مثل اتفاقاتی که در افغانستان، ارمنستان، پاکستان، ترکیه و عراق افتاده است حوالی کشور ما را طوری رقم می‌زند که به مشکل اجتماعی در درون جامعه اسلامی تبدیل کند.

وی عنوان کرد: در زاینده‌رود اصفهان سال‌ها قبل نشانه آن را دیدیم که مردم و مؤمنان را به جان هم انداختند و چون از بیرون نمی‌تواند حمله کند از طریق آب اقدام می‌کند.

حجت‌الاسلام دیانی اضافه کرد: مسئله آب مسئله راحتی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت دشمن برای آن برنامه دارد و چهارمحال و بختیاری را به جان اصفهان، خوزستان را به جان لرستان، لرستان را به جان اصفهان می‌اندازد؛ در حالی که کل آب مورد نیاز اصفهان در همه زمینه‌ها ۸۶۰ میلیون متر مکعب است و این در حالی است که سه میلیارد متر مکعب آب شیرین از طریق اهواز به دریا می‌ریزد.

وی خاطرنشان کرد: آب طرح ملی است و دست من و شما نیست اما دشمن ما را به جان هم می‌اندازد؛ باید حق‌آبه کشاورزان داده شود و طرح انتقال آب اجرا شود.

امام جمعه سمیرم در پایان با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات تأکید کرد: دو کاندید از طریق مر قانونی اقدام کنند تا بعد از انتخابات حواشی نداشته باشیم و از مردم خواست همانطور که در مرحله اول افتخار آفریدند و بیشترین میزان مشارکت را داشتند در این مرحله نیز با حضور پرشور خود در انتخابات شرکت کنند.

کد خبر 750336

دیگر خبرها

  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • میزان بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • برگزاری مراسم روز ملی شوراها/ ۱۰ درصد شهرهای استان اصفهان بدون شهردار اداره می‌شوند
  • فراشبند همچنان صدر نشین ثبت بارش های بهاری
  • درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود