Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، طرح ترویجی جلب مشارکت‌های مردمی در بازسازی ذخایر آبزیان تالاب هور العظیم با همکاری اداره کل شیلات خوزستان و پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های جنوبی کشور و همکاری مدیریت و ترویج جهاد کشاورزی در رودخانه نیسان شهر رفیع (ورودی به تالاب هور العظیم) برگزار شد.

امام جمعه هویزه شامگاه سه شنبه در مراسم آغاز این طرح گفت: مدیریت صحیح اکوسیستم تالاب هور العظیم باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حمزه نژاد ضمن تبریک دهه «کرامت» و ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: توجه ویژه به زیرساخت‌های تالاب هور العظیم باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد چرا که حقابه تالاب مهم‌ترین انتظار مردم رفیع است.

این مقام مسئول اظهار کرد: ما کمبود آب نداریم اما بی‌توجهی به این موضوع گاهی باعث تأمین نشدن حقابه می‌شود.

وی افزود: با توجه به زیرساخت‌های خوب منطقه رفیع، مدیریت صحیح اکوسیستم منطقه مهم است که در این راستا کارهای ترویج احیای ذخایر و امور نظارتی بر بحث صید و صیادی باید دنبال شود و این اقدامات خوب توسط شیلات خوزستان انجام شده است.

رهاسازی ۹۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب هور العظیم

مدیرکل شیلات خوزستان نیز در این مراسم که با حضور معاون فرماندار هویزه، مدیر ترویج جهاد کشاورزی خوزستان و دیگر و مقامات محلی در مرکز ترویج جهاد کشاورزی هویزه برگزار شد، اظهار کرد: در عملیات رهاسازی بچه ماهیان بومی امروز یک میلیون و یکصد هزار قطعه ماهیان بومی شامل بنی، گطان، برزم در رودخانه نیسان شهر رفیع تالاب هور العظیم رهاسازی شد.

ابوعلی بیان کرد: عملیات رهاسازی بچه ماهیان بومی به منظور حفظ ذخایر آبزیان و افزایش تولید در منابع آبی استان انجام می‌شود که اشتغال‌زایی مردم بومی را هم به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: آشنایی مردم با فعالیت‌های شیلات، جلب مشارکت مردم در بازسازی ذخایر آبزیان، آموزش صیادان بومی در عدم استفاده از ادوات صید غیرمجاز از اهداف اجرای طرح ترویجی جلب مشارکت‌های مردمی در بازسازی ذخایر آبزیان است.

این مقام مسئول گفت: اداره کل شیلات خوزستان در بحث بازسازی ذخایر ماهیان بومی توانسته پنج گونه ماهیان بومی را از انقراض نجات دهد.

ابوعلی با بیان اینکه از ابتدای خرداد تاکنون ۹۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب هور العظیم رهاسازی شده است، افزود: با رهاسازی یک میلیون و یکصد هزار قطعه بچه ماهیان بومی که امروز انجام شد؛ مجموع آمار رهاسازی در تالاب هور العظیم به دو میلیون و ۵۰ هزار قطعه خواهد رسید.

مدیرکل شیلات خوزستان عنوان کرد: منفعت رهاسازی بچه ماهیان بومی به مردم منطقه رفیع می‌رسد و در تلاش هستیم تا تالاب‌ها را پربارتر کنیم تا ضمن اشتغال‌زایی به اقتصاد مردم هم کمک بشود چرا که صید و صیادی شغل اکثر مردم منطقه است.

وی گفت: در سال‌های اخیر شاهد هستیم که برخی از ابزارآلات غیرمجاز صید استفاده می‌کنند لذا انتظار داریم مسئولان محلی هم کمک کنند تا جلوی صید غیرمجاز گرفته شود چون باعث نابودی ذخایر ارزشمند آبزیان می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه تاکنون ۱۱ میلیون بچه ماهی در رودخانه‌ها و تالاب‌های استان رهاسازی شده است، بیان کرد: در فصل رهاسازی امسال که از خردادماه آغاز و تا شهریورماه ادامه دارد در مجموع ۲۲ میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آب‌های داخلی استان رهاسازی خواهد شد.

احیای ذخایر آبزیان

رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: سیلاب چند سال اخیر افزایش آورده آب رودخانه‌های استان را به دنبال داشت و برنامه‌ریزی‌های شیلات بیشتر به سمت حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان بومی در تالاب‌های مهم استان از جمله تالاب هور العظیم سوق یافت.

وی افزود: به دلیل آسیب‌هایی که توسط انسان‌ها به زیست‌بوم طبیعی وارد شد، ذخایر ماهیان بومی در حال از بین رفتن است‌.

هوشمند با بیان اینکه سیاست‌های شیلات به سمت احیا ذخایر آبزیان پیش رفته است، اضافه کرد: سال ۱۳۸۸ رهاسازی ماهیان بومی توسط اداره کل شیلات خوزستان در پشت دریاچه‌ها و سدها و تالاب‌ها و دیگر منابع آبی آغاز شد.

وی افزود: سیاست‌های راهبردی دو سال اخیر هم بر ترویج فرهنگ حفظ ذخایر آبزیان تأکید داشته و به مردم توصیه شده برای حفظ ذخایر آبزیان باید صبر کنند ماهیان به رشد لازم رسیده تا قابلیت صید داشته باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از مشکلات تالاب‌ها علاوه بر عامل جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، صیدهای بی‌رویه و آلایندگی کارگاه‌های نفتی بود اما بارندگی‌های سال‌های اخیر باعث شد سطح آب تالاب افزایش یابد و این نوید را می‌دهد با حمایت مردم و مدیران محلی شهرستان ذخایر بومی منطقه افزایش یابد که و این خود ارتزاق صیادان و چرخش اقتصادی منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: اجرای طرح مشارکتی ترویج جلب مشارکت‌های مردمی بازخورد خوبی در افزایش ذخایر داشته باشد و به اکوسیستم منطقه کمک کند.

کد خبر 4956856

منبع: مهر

کلیدواژه: هویزه تالاب هورالعظیم بچه ماهی آبزی پروری شیلات خوزستان ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا مواد مخدر استانداری سمنان ایلام سازمان تبلیغات اسلامی آتش سوزی بیرجند خطبه های نماز جمعه بازسازی ذخایر آبزیان تالاب هور العظیم بچه ماهیان بومی شیلات خوزستان قطعه بچه ماهی بچه ماهی جلب مشارکت حفظ ذخایر هزار قطعه تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۵۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم گفت: شهرداری قم در نظر دارد، صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان را به منظور تحقق شعار سال تشکیل دهد.

علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: دو مجتمع سرمایه گذاری با کاربری مسکونی – تجاری سال ۱۴۰۲ تکمیل شد که یکی در بلوار پیامبر اعظم (ص) و یکی دیگر در بلوار غدیر است.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۳ نیز دو مجتمع یکی در بلوار پیامبر اعظم (ص) و یکی در بلوار امام رضا (ع) در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم خاطرنشان کرد: امید است که سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با توجه به شعار سال که رهبر انقلاب انتخاب کردند بتواند در تولید مسکن مشارکت داشته باشد.

رمضانی تصریح کرد سازمان در بلوار امام رضا (ع) و در یک مجموعه ۲۰۰ واحدی شراکت دارد و مجتمع‌هایی که در بلوار پیامبر اعظم (ص) است هرکدام ۱۰۰ واحد را شامل می‌شوند.

وی گفت: ۶ بلوک دیگر در مجموعه ۴۸ هکتاری پردیسان وجود دارد که برای سال ۱۴۰۳ جذب سرمایه گذار انجام می‌شود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم عنوان کرد: در سایت ۴۸ هکتاری بر اساس نقشه‌ها و ابعاد، هرکدام از زمین‌ها حداقل ۷۰ یا ۸۰ واحد محصول خواهند داشت و نیاز پردیسان برای واحدهای تجاری را تأمین می‌کند.

رمضانی تاکید کرد: سال گذشته یک بلوک در بلوار پیامبر اعظم (ص) به مجموعه‌های فرهنگی در قالب موزه دین و زندگی تحویل داده شد و این مجموعه هم اکنون در حال گرفتن پروانه و تأیید نقشه‌هایش است.

وی گفت: در خصوص مجموعه‌های ورزشی، مجموعه‌ای مختص بانوان آماده شده تا بتوان در بوستان نجمه آن را به بهره برداری رساند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با بیان اینکه سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم تصمیم دارد یک صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان ایجاد کند اظهار کرد: هدف این است که مردم بتوانند در پروژه‌های شهری مانند ساخت بدنه خیابان جعفر طیار (ع) مشارکت کنند.

رمضانی اضافه کرد کرد: این اقدام یک مسیر جدید در مدیریت شهری برای استفاده از سرمایه‌های مردم و ایجاد زمینه مشارکت اقتصادی برای شهروندان است.

وی ادامه داد: این صندوق‌ها بر اساس قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها ایجاد می‌شود و می‌تواند جذب سرمایه از اشخاص حقیقی و حقوقی داشته باشد.

کد خبر 750858

دیگر خبرها

  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • افزایش تولیدات آبزیان فرآوری چهارمحال وبختیاری به ۳۶ هزار تن
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • رشد ویلایی‌سازی با استفاده از مشارکت‌های مردمی در ایوانکی
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است