Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان ضرورت توجه به آموزه‌های اخلاقی امام رضا (ع) در جامعه، عنوان کرد: سیره فرهنگی و سیاسی امام رضا (ع) باید در جامعه نهادینه شود و در برگزاری جشن‌ها و مناسبت‌ها سیره تربیتی آن امام همام تبیین شود.

وی افزود: توجه به سیره امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) محدود به دهه کرامت نباشد و باید در تمامی ایام سال مورد توجه دست اندر کاران فرهنگی جامعه قرار گیرد چرا که این دهه می‌تواند به فرصتی برای جمع بندی و ارائه گزارش سالانه فعالیت‌های ما در ترویج فرهنگ رضوی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اردبیل تصریح کرد: حرم مطهر امام رضا و حضرت معصومه به عنوان مرکز تمرکز عاشقان امامت و ولایت در کشور ما بسیاری از آثار و برکات معنوی را به همراه دارد و معنویت و آرامش را به دلدادگان خود هدیه می‌کند.

باید سیره زندگی امام رضا (ع) را جهت کاستن از ناهنجاری‌ها در جامعه نهادینه کنیم

حجت الاسلام ستوده با اشاره به آثار تربیتی امام رضا (ع) در جامعه عنوان کرد: ائمه اطهار (ع) همواره بر تربیت و نهی امت اسلامی از منکرات در تلاش بودند و لذا آثار این تربیت‌ها امروز نیز مشهود است و می‌بینیم و می‌شنویم که غالب کسانی که گرفتار معصیت می‌شوند و یا در دام اعتیاد می‌افتند در حرم امن امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) با خدای خود عهد می‌بندند که کارهای گذشته را ترک گویند و به سیره امام رئوف و امام مهربانی‌ها توسل جویند.

وی افزود: با توجه به دلدادگی مردم علی‌الخصوص جوانان به امام رضا (ع) و احاطه آن امام همام بر قلب‌های بندگان خالص خدا، لذا باید از این فرصت برای الگو سازی و تبیین خصوصیات اخلاقی و سیره امام رضا (ع) استفاده کنیم و مسائل تربیتی امام رضا (ع) را جهت کاستن از ناهنجاری‌ها در جامعه نهادینه کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اردبیل‌ با تاکید بر ضرورت الگوگیری از سیره رضوی بیان کرد: امام رضا (ع) در مورد مدیریت صحیح خانواده فرمودند: «نزدیک‌ ترین شما به من در روز قیامت، خوش خلق‌ترین و مهربان‌ ترین آن‌ ها نسبت به خانواده‌ اش است» که با توجه به این روایت، خوش اخلاقی و مهربانی با اهل منزل از راه‌هایی هست که می‌توان در جهت اصلاح سبک زندگی از آن استفاده کرد.

امام رضا (ع) الگویی حسنه در تمامی زمینه‌های علمی و تربیتی

حجت الاسلام ستوده، امام هشتم را به عنوان انسانی کامل در تمام جهات علمی معرفی کرد و افزود: علاوه بر این‌که حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در مسائل تربیتی و اخلاقی و روانشناختی سرآمد بودند، از نظر پزشکی نیز صاحب نظر بودند و امروزه شاهد استفاده مردم از طب‌الرضا و توصیه‌های بهداشتی آن امام بزرگوار هستیم.

وی تصریح کرد: در واقع سیاست و حکومت در دیدگاه اهل بیت همان ادامه جریان هدایت بشریت به سوی خیر، فضیلت و سعادت محسوب می‌شود و بدیهی است پیروی از طریق اهل بیت، تنها راه نجات و رستگاری بشریت است.

کد خبر 4956972

منبع: مهر

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه استان اردبیل مهدی ستوده دهه کرامت امام رضا ع حضرت معصومه س اردبیل ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا مواد مخدر استانداری سمنان ایلام سازمان تبلیغات اسلامی آتش سوزی بیرجند خطبه های نماز جمعه امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: تقدیر از معلمان باید به عنوان یک فرهنگ در میان جامعه ما نهادینه و جایگاه و نقش معلمان همواره والا نگه داشته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: معلمان همواره در طول ۴۵ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی نقش آفرینی کرده‌ و نقش آن‌ها همیشه سازنده بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوع و متعددی برای هفته بزرگداشت مقام معلم در استان پیش‌بینی شده است، افزود: برنامه شناسایی معلمان نمونه و عوامل کیفیت بخشی و اجرایی از جمله این برنامه‌ها بوده که در چهار سطح مدرسه، منطقه، استانی و کشوری صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: در مرحله اول بیش از ۴۵۰۰ نفر از معلمان نمونه استان در سطح مدرسه شناسایی شدند که ۲۵۰۰ نفر از آنها به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

ناظمی‌جلال اضافه کرد: ۵۱ نفر معلم نمونه به مرحله استانی و در نهایت چهار نفر نیز به مرحله کشوری راه یافتند که یک نفر از آنها آقای آرمان حسنی از منطقه زیویه به عنوان معلم نمونه کشوری برگزیده شد.

وی تصریح کرد: از جمله دیگر برنامه‌های این هفته دیدار فرهنگیان استان با مقام معظم رهبری است که از استان کردستان ۴۰ نفر فردا (چهارشنبه) با رهبری دیدار خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به نواختن زنگ سپاس معلم در استان، گفت: این برنامه نیز امروز همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین در مدرسه شهیده مقبل سنندج به اجرا درآمد.

ناظمی‌جلال خاطرنشان کرد: دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم با نماینده ولی فقیه در کردستان و نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری نیز از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم است.

وی تصریح کرد: تقدیر از معلمان نمونه، تکریم و دیدار با فرهنگیان بازنشسته، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، برپایی میز خدمت و سخنرانی مدیران آموزش و پرورش در پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز برای هفته گرامیداشت مقام معلم در استان تدارک دیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: برنامه نمادین گرامیداشت هفته معلم نیز روز سه‌شنبه آینده _هیجدهم اردیبهشت_ در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

ناظمی‌جلال گفت: هدف ما این است که تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در میان جامعه ما نهادینه شده و جایگاه و نقش معلمان همواره والا نگه داشته شود.

کد خبر 749350

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مرتضوی: «حفظ نظام» به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی
  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است