Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تقریبا در حال حاضر تمام عرصه‌های زندگی انسان تحت تاثیر فناوری قرار گرفته است. در بازه‌ای از زمان حضور داریم که می‌توان گفت دیگر چیزی وجود ندارد که ذره‌ای از فناوری‌های جدید را به خودش نگرفته باشد. این مسئله درباره کتاب‌های مذهبی نیز صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرم‌افزارهای بسیار زیادی در زمینه‌های مذهبی توسعه‌ یافته‌اند که کاربران علاقه‌مند می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. در ادامه ۱۲ مورد از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

مفاتیح الجنان صوتی باب النعیم

مفاتیح الجنان یکی از کتب مذهبی است که تاکنون افراد بسیاری آن را خوانده‌اند. به همین دلیل یکی از توسعه‌دهندگان دنیای نرم‌افزار تصمیم به ساخت یک نسخه متفاوت از این برنامه گرفته است. این برنامه اولین بار در سال ۱۳۸۹ برای تلفن‌های همراه عرضه شد. پس از انتشار نرم‌افزار "مفاتیح الجنان صوتی باب النعیم" افراد زیادی به استفاده از آن مشتاق شدند و به همین دلیل برنامه مذکور در میان کاربران معروف شد.

این برنامه که در ابتدای فهرست بهترین نرم‌افزار‌های مذهبی ما قرار دارد، موفق به کسب جایزه نیز شده است. همان سالی که برنامه مفاتیح الجنان صوتی باب النعیم عرضه شد، در چهارمین جشنواره بین المللی رسانه‌های دیجیتال تهران موفق به کسب عنوان "بهترین اثر مبلغ و مروج اسلام" شد. این یکی از موفقیت‌های ثبت شده توسط برنامه مذکور است. این برنامه اکنون روی گوشی هوشمند بیش از یک میلیون کاربر نصب شده و این نشان از موفقیت آن است.

بعضی از امکانات برنامه

وجود صوت چند مداح مختلف در بخش‌های خاص برنامه دسترسی سریع به اطلاعات اطلاع اعمال روزانه بر اساس تقویم قمری به کاربر بخش بندی کامل برنامه به منظور دسترسی سریع به محتوای مد نظر تقویم اذان‌گو بادصبا

می‌توان گفت معروف‌ترین برنامه موجود در فهرست ما، "تقویم اذان‌گو بادصبا" است. این برنامه بیش از ۹ میلیون بار توسط کاربران نصب شده است. این برنامه که اکنون چندین سال است عرضه شده، همیشه بروز بوده و به صورت رایگان به کاربران خود سرویس‌دهی می‌کند. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این برنامه، ارائه بروزرسانی‌های سریع است. می‌توان گفت این برنامه تنها یک تقویم و اذان‌گوی ساده نیست، زیرا امکانات دیگری را نیز به کاربر خود ارائه می‌دهد. از این قابلیت‌ها می‎‌توان به امکان خرید شارژ، پخش رادیو و تلویزیون، داشتن قبله‌نما و پرداخت قبوض اشاره کرد.

برنامه تقویم اذان‌گو بادصبا موفق به کسب عنوان "پرنصب‌ترین و محبوب‌ترین‌های سال ۱۳۹۳" در کافه بازار شده است. این برنامه همچنین در بخش نرم افزار‌های فرهنگی جشنواره پردیس دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب مقام اول شد.

بعضی از امکانات برنامه

داشتن قبله‌نما امکان اضافه کردن یادداشت برای یک روز خاص امکان واریز کمک‌های مالی برای خیریه‌ها پخش زنده مراکز زیارتی جعبه ابزار مذهبی هوشمند

برنامه‌های مختلفی در دسته نرم‌افزار‌های مذهبی ساخته شده‌اند، اما داشتن برنامه‌ای که بتواند تمام نیاز‌های ما را برطرف کند، خوب است. می‌توان گفت این گزینه در فهرست ما مانند یک جعبه ابزار است، زیرا تمام مواردی که شما از برنامه‌های مذهبی می‌خواهید در خود جای داده است.

توسعه‌دهندگان "جعبه ابزار مذهبی هوشمند" تصمیم گرفته‌اند که در قالب یک نرم‌افزار مجموعه‌ای از امکانات مهم و پر استفاده‌ مذهبی را ارائه دهند. در این برنامه می‌توانید امکاناتی مانند رکعت شمار، قبله‌نما، مفاتیح، قرآن، ذکر شمار و موارد این چنینی را پیدا کنید. در واقع با نصب این برنامه دیگر نیازی به نرم‌افزار‌های دیگر در زمینه مذهبی نخواهید داشت.

بعضی از امکانات برنامه

داشتن نسخه صوتی مفاتیح الجنان داشتن نسخه صوتی قرآن کریم اختصاص بخشی برای ثبت کمک‌های مردمی (صندوق صدقات) بخش تعبیر خواب شامل ۱۵۰۰ تعبیر و توضیحات مربوط قرآن صوتی حبل المتین

اگر به دنبال نسخه‌ای متفاوت و خاص از قرآن صوتی حبل المتین هستید، این برنامه می‌تواند به شما کمک کند. این برنامه تاکنون موفق به کسب افتخارات متعددی شده است. از این افتخارات می‌توان به رتبه اول بخش تلفن همراه جشنواره بین المللی نرم افزار‌های قرآنی، رتبه دوم در بخش فرهنگی جشنواره سالیانه دانشگاه صنعتی شریف و رتبه دوم در بخش بهترین اثر مبلغ و مروج اسلام و معارف اسلامی در سومین جشنواره بین المللی رسانه‌های دیجیتال اشاره کرد.

کاربران در نرم‌افزار "قرآن صوتی حبل المتین" به ۲۷ صوت از قاریان معروف، ۲۵ ترجمه فارسی و ۷ تفسیر دسترسی دارند.

بعضی از امکانات برنامه

زیرنویس شدن ترجمه هنگام مشاهده متن پخش آیه به آیه تفسیر قرآن ویدئو‌های مرتبط با مسائل مطرح شده در قرآن کریم وجود بستری برای شرکت در ختم قرآن آموزش مقامات قرآن

در کنار برنامه‌هایی مانند قرآن، باید به سراغ نرم‌افزار‌های آموزشی مذهبی نیز رفت تا بتوان به بهترین شکل ممکن آیات را قرائت کرد. به همین دلیل برنامه "آموزش مقامات قرآن" را در فهرست خود قرار دادیم که کاربران بتوانند در این زمینه آموزش‌های لازم را پشت سر بگذارند.

برنامه مذکور شامل محتوایی غنی در زمینه صوت و لحن است. شما در این نرم‌افزار به بیش از ۱۰۰۰ قطعه صوتی دسترسی دارید که یعنی در مجموع می‌توانید ۲۰ ساعت تلاوت را بشنوید. برای یادگیری بهتر شما، محیط برنامه به شکل بسیار ساده‌ای طراحی شده است.

بعضی از امکانات برنامه

آزمون عملی برای بررسی وضعیت کاربر وجود مسابقه‌های مختلف اضافه شدن قاریان جدید به دیتابیس برنامه محیط کاربری زیبا و ساده برای یادگیری بهتر صحیفه سجادیه

با داشتن برنامه "صحیفه سجادیه" می‌توانید به امکانات ویژه‌ای دسترسی پیدا کنید که می‌توانند شما را هر چه بیشتر با بیانات امام زین العابدین علیه السلام آشنا کنند. همان‌طور که از نام این برنامه مشخص است، محتوای نرم‌افزار مذکور در واقع متن کامل ادعیه کتاب شریف صحیفه سجادیه است. اما نکته‌ای که این برنامه را از دیگر نرم‌افزار‌ها در این زمینه متمایز می‌کند، وجود ترجمه انگلیسی در کنار فارسی برای صحیفه سجادیه است.

شما می‌توانید با نصب این برنامه به صحیفه سجادیه و ترجمه‌های آن دسترسی داشته باشید و از امکانات بسیار خوب آن استفاده کنید.

بعضی از امکانات برنامه

جست‌وجوی آسان در متن ادعیه و فهرست حجم بسیار کم نرم‌افزار خوانا‌تر کردن متن ادعیه با نمایش اعراب با رنگ متفاوت توانایی ساخت فهرست شخصی ذکر شمار

مدتی پیش وسیله‌ای در بازار دیده شد که به مردم کمک می‌کرد بتوانند تعداد دقیق ذکر‌های خود را در هر لحظه متوجه شوند. اما اکنون که گوشی‌های هوشمند همیشه در کنار ما هستند، شاید زمان آن فرا رسیده که ذکر شمار‌های معمولی جای خود را به نرم‌افزار‌های کم حجم دهند. شما با استفاده از برنامه ذکر شمار می‌توانید تعداد دقیق اذکار خود را ببینید.

برنامه مذکور دارای رابط کاربری بسیار زیبایی است که کاربران را به سوی خود جلب می‌کند. انیمیشن‌های زیبایی برای حرکت در بخش‌های مختلف برنامه تعبیه شده که می‌توانند به شما در داشتن یک تجربه بی‌نقص در هنگام استفاده از نرم‌افزار کمک کنند. شما همچنین می‌توانید از قسمت تنظیمات، برنامه را شخصی‌سازی کنید.

بعضی از امکانات برنامه

نمایش ذکر هفته در صفحه اصلی برنامه شخصی‌سازی نرم‌افزار سازگاری برنامه با دستگاه‌های مختلف با اندازه‌های متفاوت دسترسی به تنظیمات در هر صفحه به صورت جداگانه ترتیل قرآن همراه با ترجمه گویا

همان‌طور که از نام این برنامه مشخص است، نرم‌افزار مذکور شامل ترتیل سوره‌های قرآن کریم بوده و ما را در این امر یاری می‌دهد. ترتیل‌های موجود در نرم‌‎افزار توسط شهریار پرهیزگار قرائت شده‌اند.

در این برنامه کاربر به ترتیل همه سوره‌های قرآن کریم دسترسی دارد و می‌تواند بنا به سلیقه خود به هر کدام که دوست داشت، گوش دهد. ترجمه هر آیه نیز پس از قرائت آن بیان می‌شود. توسعه دهندگان این نرم‌افزار سعی کرده‌اند که با جلوه‌های بصری زیبا، تجربه کاربری را بهبود ببخشند.

بعضی از امکانات برنامه

وجود ترجمه گویا پس از هر آیه رابط کاربری جذاب و زیبا استفاده آسان به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است تفسیر نمونه

کسانی که از تفسیر‌های مختلف قرآن کریم اطلاعات دارند، این مسئله را می‌دانند که تفسیر نمونه به دلیل متن شیوا و روانش می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای عموم باشد. این تفسیر به دلیل ویژگی ذکر شده از سوی افراد بسیاری در سراسر دنیای اسلام مورد اقبال قرار گرفته است. اکنون برنامه‌ای برای این کتاب ساخته شده تا استفاده از آن به مراتب آسان‌تر از گذشته شود.

متن کامل قرآن کریم به همراه ترجمه و تفسیر آیت الله العظمی مکارم شیرازی در این نرم‌افزار قرار گرفته‌ است. شما می‌توانید با نصب برنامه "تفسیر نمونه" به همه آن‌ها دسترسی داشته باشید.

بعضی از امکانات برنامه

امکان مرتب‌سازی سوره‌ها بر اساس موارد مختلف (نزول آیات، شماره سوره و حروف الفبا) دسترسی سریع به سوره‌ها و جست‌وجوی آسان شروع شدن برنامه از آخرین مطالعه نشانه‌گذاری موارد مد نظر کاربر اصول کافی (۴ جلد کامل)

می‌توان کتاب‌های بسیار عظیم و قطور را در قالب برنامه‌های سبک طراحی کرد تا حمل آن‌ها آسان شود و هر لحظه بتوان از این مراجع استفاده کرد. برنامه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید در واقع نسخه نرم‌افزاری کتاب اصول کافی است. نسخه اندرویدی این کتاب برای علاقه‌مندان تهیه شده تا بتوانند آسان‌تر از همیشه به مطالب مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

بعضی از امکانات برنامه

وجود ۴ جلد کتاب اصولی کافی رابط کاربری جذاب سبک بودن برنامه نهج البلاغه

متن و ترجمه نهج البلاغه در برنامه‌ای سبک جمع‌آوری شده تا کاربران بتوانند در هر لحظه که دوست داشتند به مطالب ارزشمند این کتاب دسترسی داشته باشند. علاوه بر متن و ترجمه در نرم‌افزار نهج البلاغه، تفسیر مطالب مطرح شده به تفکیک خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌ها نیز قرار دارد.

کاربران علاقه‌مند به مطالب این کتاب می‌توانند با نصب نرم‌افزار نهج البلاغه از امکانات ویژه آن بهره‌مند شوند.

بعضی از امکانات برنامه

تفکیک مطالب و قرارگیری آن‌ها در بخش‌های مختلف امکان اشتراک گذاری متن، ترجمه و تفسیر امکان شخصی‌سازی محیط نرم افزار برای تجربه کاربری بهتر جست‌وجوی سریع و آسان در تمام محتوای برنامه رسائل ۲-رساله و استفتائات ۱۲ مرجع

اگر کاربری علاقه‌مند به مسائل مذهبی هستید، باید نرم‌افزاری نیز در تلفن همراه خود داشته باشید که رساله‌های مراجع را در خود جای داده باشد. نرم‌افزاری که اکنون به شما معرفی می‌کنیم حاوی رساله‌ها و استفتائات ۱۲ مرجع است.

مراجعی که رساله و استفتائات آن‌ها در این برنامه آمده است:

آیت الله امام خامنه‌ای آیت الله مکارم شیرازی آیت الله نوری همدانی آیت الله سیستانی آیت الله سبحانی آیت الله صافی گلپایگانی آیت الله مظاهری آیت الله جوادی آملی آیت الله علوی گرگانی مرحوم آیت الله بهجت (ره) مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی (ره)

بعضی از امکانات برنامه

امکان شخصی سازی نرم افزار بروز بودن نرم‌افزار اطلاع‌رسانی جامع و کامل

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نرم افزار اندروید نرم افزار مذهبی برنامه اندروید مفاتیح الجنان نرم افزار صحیفه سجادیه دسترسی داشته برنامه مذکور نرم افزار ها نهج البلاغه توان گفت موفق به کسب قرآن کریم شخصی سازی علاقه مند برنامه ای آیت الله ذکر شمار سوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است

آیت الله العظمی نوری همدانی مرجع عالیقدر به همایش ملی «هویت عصری زنان در آئینه قرآن و حدیث» پیامی ارسال کردند.

متن پیام حضرت آیت‌الله نوری همدانی به اختتامیه همایش ملی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا و نبینا ابی القاسم المصطفی محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین سیما بقیه الله فی الارضین

با سلام و تحیت به آن مجمع محترم

موضوع «جایگاه و موقعیت بانوان» از دیرباز مورد گفتمان اندیشمندان و صاحب نظران بوده و نویسندگان و نظریه پردازان در این زمین دیدگاه‌های گوناگونی ارائه داده و هر یک از آنان برداشت و تحلیلی داشته و طبق جهان بینی خود آن را ابراز داشته‌اند که این موضوع مطالعه تاریخ اقوام و ملل روشن‌تر می‌شود.

در این میان مکتب حیات بخش اسلام که کامل‌ترین ادیان است با توجه به نظر واقع بینانه به انسان و وظایف و تکالیف او، موقعیت بانوان را به نحو اصولی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با عنایت به ساختار زنان به تبیین حقوق آنها پرداخته است که با نگرش دقیق و خالی از اغراض باید گفت: در هیچ مکتب و گرایشی اینگونه حریم و حقوق زنان مورد حمایت قرار نگرفته و شأن و منزلت آنان مصونیت پیدا نکرده است.

مگر نه این است که پیش از ظهور اسلام با زنان در همه نقاط جهان به بدترین نوع برخورد می‌شده و از کمترین حقوق اجتماعی محرومشان داشته بودندکه در آن فضای مسموم حضرت رسول اکرم (ص) رفعت مقام و شأن بالای بانوان را با کمال صراحت اعلام و قوانینی بر اساس فطرت انسان مقرر داشت.

مگر نه این است که با استقبال از حضور زنان در عرصه‌های جهادی و آموزشی و پرورشی و اجتماعی سال‌های نخستین ظهور اسلام به عصر طلایی تبدیل شد و بر تارک جبین تاریخ اسلام درخشید.

انسانی در میان دو دیوار بلند تحجر و تمدن کاذب.

محبوسی در اعماق دو زندان: زندان جاهلیت و زندان بردگی مدرن.

اسیر دو کمند: کمند اوهام و خرافات و کمند تهمت و افترا.

مقهور دو فرهنگ، فرهنگ جاهلی و فرهنگ کلمات فریبنده به نام آزادی و به عنوان علم و تمدن و تساوی حقوق.

بالاخره فریادگری بدون فریادرس! و مجرمی بدون ارتکاب جرم، مظلومی به ظلم مضاعف و محروم از حقوق زندگی صحیح.

در روزگاری که در تمام فرهنگ‌های اقوام و ملل جهان «زن» به عنوان یک «موجود پست» و «طفیلی» و انسان درجه دوم مطرح بود و تلخی و محرومیت بر همه ابعاد و زندگی او چه سیاسی، چه فرهنگی و چه اقتصادی سایه افکنده و مورد بدبینی‌ها و آماج تهمت‌ها بود و از هیچ روزنه‌ای بر افق زندگی او روشنایی نمی‌تابید و همه در‌ها بر روی او بسته بود، خورشید اسلام طلوع کرد و افق زندگی او را از کران تا کران روشن نمود و ندای عطوفت آمیز پیغمبر رحمت، حضرت محمد (ص) روح نشاط و امید در کالبد او دمید و راه ترقی و تکامل را به روی او از همه جهت باز کرد.

حضرتش موقعیت مهم «زن» در اجتماع بشری و جایگاه بلند او و شایستگی‌ها و استعداد‌های فراوانی را که دست آفرینش در وجود این موجود بدیع قرار داده است را گوش زد کرد و آیه‌هایی از قرآن مجید را در رابطه با معرفی مقام مهم زن و ارزش والای او برای مردم بیان نمود.

«زن» را به عنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایسته همه کمالات و کرامت‌های انسانی است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد.

«من عمل صالحا من ذکر أو انثی و هو مومن فلنحیینه حیاة طیبة ولنجزینهم اجرهم بأحسن ما کانوا یعملون» «ان المسلمین و المسلمات و المومنین والمومنات والقانتین والقانتات والصادقین والصادقات و الصابرین و الصابرات والخاشعین والخاشعات و المتصدقین و المتصدقات والصائمات والحافظین فروجهم والحافظات والذاکرین الله کثیرا و الذاکرات أعد الله لهم مغفرة و اجرا عظیما» این نمونه‌ای از آیات قرآن در عظمت زنان است و بر همین اساس همانطور که نمونه‌ای از مردان برای الگوسازی ذکر نمود، از زنان شایسته نیز به عنوان الگو معرفی می‌شود: «ضرب الله مثلاً للذین کفروا امرأت نوح و امرأت لوط کانتا تحت عبدین من عبادنا صالحین فخانتاهما فلهم یغنیا عنهما من الله شیئا و قیل ادخلا النار مع الداخلین و ضرب الله مثلاً للذین آمنوا امرأت فرعون إذ قالت رب ابن لی عندک بیتا فی الجنه و نجنی من فرعون و عمله و نجنی من القوم الظالمین و مریم ابنت عمران التی احصنت فرج‌ها فنفخنا فیه من روحنا و صدقت بکلمات رب‌ها و کتبه و کانت من القانتین» و در روایات ما نیز احادیث مختلف و متواتر درباره حقوق و جایگاه بانوان ذکر شده است که توصیه می‌شود به کتب حدیثی ما مراجعه کرده و با در نظر گرفتن سند احادیث بعضی از مطالب جعلی که با قرآن کریم مطابقت ندارد را استثنا نمود.

امروز نیز دنیای کفر با متهم ساختن اسلام نسبت به حقوق زن آنچه را که خود در عمل انجام می‌دهد به دین مقدس ما نسبت می‌دهد در حالی که با این عمل می‌خواهد پرده بر حقایق و موقعیت زن در اسلام بپوشاند و عمل ننگین خود را نسبت به بانوان توجیه نماید، اما باید با صدای رسا و بلند اعلام کرد که این دین بزرگترین حامی حقوق زن می‌باشد.

در پایان از همه حاضرین، خصوصاً از برگزارکنندگان این جلسه محترم و به ویژه نماینده معظم ولی فقیه آیت الله آقای نور مفیدی کمال سپاس و تشکر را دارم و و توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم و ملتمس دعای خیر هستم؛ و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر دیروز در گرگان پایان یافت.

همایش مولفان حوزه و دانشگاه در ۵ محور بیش از ۱۶۰ مقاله علمی ارائه کردند که سه مقاله برتر شدند و ده مقاله نیز عنوان شایسته تقدیر را کسب کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است
  • پرچمدار ویوو با باتری غول‌پیکر معرفی شد/ عکس
  • آموزش: ۵ نکته که تایپ کردن با گوشی هوشمند را آسان‌‌تر می‌کند
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • فراهم شدن همه امکانات برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود