Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:03:50 GMT

درآمد یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلوواتی چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۶۳۰۸

درآمد یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلوواتی چقدر است؟

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: درآمد یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلوواتی سه میلیون تومان در ماه است.

فریدون خودنیا در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تولید برق از نیروگاه خورشیدی اظهار کرد: نیروگاه‌های خورشیدی از منبع خدادادی تغذیه می‌شوند و نیاز به مواد اولیه ندارند.

وی ادامه داد: لرستان یکی از استان‌های معتدل کشور محسوب و بیشترین راندمان برای نیروگاه خورشیدی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه دولت روی این موضوع اهتمام و سرمایه‌گذاری ویژه دارد و برق نیروگاه‌های خورشیدی را خریداری می‌کندودر این راستا امتیاز ویژه به لرستان داده است،بیان کرد: در لرستان به ازای هر واحد مسکونی و هر انشعاب می‌توانیم ده کیلو وات پروانه ظرف کمتر از نیم‌ساعت صادر کنیم.

خودنیا گفت: یک قرارداد ۲۰ ساله منعقد و دوماه یکبار هزینه برق را پرداخت می‌کنیم و  این می‌تواند منبع درآمد خوبی محسوب شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه حداقل درآمد یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلو واتی سه میلیون تومان در ماه است و چنانچه کسی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری در یک نیروگاه خورشیدی انجام دهد و پنل خورشیدی را روی پشت بام منزل خود نصب کند ماهانه سه میلیون تومان درآمد خواهد داشت، افزود: هر چه کیلو وات بالاتر برود درآمد هم بالاتر می‌رود.

وی بیان کرد: نرخ بازگشت سرمایه در نیروگاه‌های خورشیدی نزدیک به سه سال است، بعد از این سه سال فرد ۱۷ سال سود خالص خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان عنوان کرد: در استان می‌توان ۱۰ هزار پروانه صادر شود و مردم باید به ما اعتماد کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نيروگاه خورشيدي لرستان پنل خورشیدی مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان یک نیروگاه خورشیدی میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۶۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است

مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد و در استان قم ۹۹.۳ درصد است.

مرتضی خوش‌لهجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره ضریب نفوذ بالای گاز طبیعی در شهر و استان قم اظهار کرد: گاز طبیعی از ارکان توسعه و رفاه در یک جامعه است.

وی طول خط انتقال گاز طبیعی در استان قم را بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر دانست و افزود: این حجم لوله‌گذاری به‌صورت مستمر و روزانه در حال رصد و پایش است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم ادامه داد: گازرسانی به واحدهای صنعتی یکی از سیاست‌های اصلی شرکت گاز استان قم محسوب می‌شود و تاکنون گازرسانی به ۱۳۰ واحد صنعتی و کشاورزی انجام‌ شده است.

خوش‌لهجه با اشاره به وجود ۴۵۰۸ مشترک صنعتی و کشاورزی در استان قم با استفاده از گاز طبیعی تأکید کرد: استفاده از گاز طبیعی توجیه اقتصادی و زیست‌محیطی فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی را ارتقا می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای عملیات گازرسانی به ۶۰ واحد صنعتی مستقر در محور قم _ سلفچگان گفت: این طرح تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

کد خبر 749266

دیگر خبرها

  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل