Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پارک علم و فناوری استان، در سال ۱۳۹۴ با ۷ شرکت آغاز به فعالیت کرده و در حال حاضر این عدد به ۱۲۰ شرکت فعال رسیده که بیش از ۱۱۰۰نفر در مجموعه پارک و شرکت های دانش بنیان در زاهدان و ۲۵۰ نفر نیز در چابهار مشغول به فعالیت می باشند.

احمد علی موهبتی خاطرنشان کرد: در ابتدای فعالیت ۶۰۰۰ متر زمین زیر بنای پارک علم و فناوری زاهدان بوده که در حال حاضر به ۱۵ هزار متر مربع رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: در زابل ۶۰۰۰ متر، چابهار ۵۰۰۰متر، سراوان ۳۰۰۰ متر و ایرانشهر ۵۰۰ متر به پارک علم و فناوری اختصاص یافته تا شرکت‌های دانش بنیان در شهرستان‌ها نیز نقش آفرین باشند.

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط تحریم و نقش شرکت های دانش بنیان در ایجاد اشتغال، خودکفایی و تامین نیازمندی های کشور بیان داشت: در سند آمایش استان توجه ویژه ای به مباحث دانش بنیان و نقش موثر این شرکت ها در توسعه شده است.

موهبتی گفت: برای احداث پردیس پارک علم و فناوری استان نیز زمینی به مساحت ۶۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال در اطراف شهر زاهدان پیش‌بینی شده که برای فعالیت شرکت ها و مراکز رشد آن بسیار موثر خواهد بود.

 وی افزود: سال گذشته ۶۸ میلیارد ریال و امسال ۱۱۳ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی به منظور کمک به ایجاد زیرساخت های پارک علم و فناوری استان اختصاص یافته که البته قول تخصیص اعتباری بالغ بر 1000میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به استان داده شده است.

 استاندار با بیان اینکه عملیات اجرایی پارک تخصصی بهداشت و درمان زاهدان  در زمینی به مساحت ۸۰ هزار متر مربع و ۲۰ هزار متر مربع سوله آغاز شده، گفت: این مرکز می تواند شتاب دهنده مباحث بخش دارویی و بهداشت و درمان استان باشد.

 موهبتی در پایان با دعوت از صاحبان فکر و اندیشه برای حضور و فعالیت در پارک علم و فناوری استان گفت: تلاش می‌شود این مجموعه علاوه بر انجام وظیفه تخصصی، در اموری از جمله کیفیت بخشی و ایجاد رقابت در بخش صنعت در فعالیت‌های تجاری و اقتصادی استان نیز نقش‌آفرین باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار سیستان و بلوچستان شرکت دانش بنیان استانی علمی و آموزشی پارک علم و فناوری استان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۶۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوزاستخدام شش هزارنفر درآموزش وپرورش سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: تابستان امسال شاهد افزایش آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی به تعداد سه هزار و ۳۷۰ نفر آموزگار ابتدایی و استثنایی، هزارو ۴۹ نفر دبیر و هنرآموز، ۸۷۱ نفر مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور، دو هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان و هزار و ۲۹۶ نفر در حوزه سرایداری و متصدی خدمات هستیم که رشد بیش از چهار برابری نسبت به آمار سال گذشته را نشان می‌دهد.
بروشکی افزود: در حوزه تربیت بدنی و توسعه فضا‌های ورزشی و سلامت دانش‌آموزان در استان، ۴۵ باب اتاق بهداشت و ۶۰ باب زمین چمن مصنوعی در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در سیستان وبلوچستان با ۳۵ اداره اموزش و پرورش ۸۴۶ هزاردانش اموز با ۵۲ هزار معلم در بیش از ۸ هزار مکان اموزش تحت اموزش قرار دارند.

مدیر کل اموزش و پرورش استان با اشاره به این موضوع که فاصله استان از شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین نقطه ۱۲۰۰ کیلومتر است گفت: در این استا بیش از ۹ هزار روستا وجود دارد و در اکثر روستا‌ها مدارس داریم.
بروشکی گفت: این استان هم اکنون مرکز توجه نظام قرار گرفته ونگاه ویژه‌ای به سمت استان کشیده شده است.
وی افزود: دیدار امروز جمعی از معلمان استان با مقام معظم رهبری، تقدیر از معلمان نمونه و به صدا در اوردن زنگ سپاس معلم از جمله ۸ هزار برنامه اجرایی هفته معلم در استان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مدیرکل اموزش و پرورش استان همچنین تدوین سند ۵ ساله اموزش و پرورش استان را برای دست یابی به اهداف مشخص نیروی انسانی؛ فضا‌های آموزشی و توانمند سازی نیروی انسانی از مهمترین برنامه‌های اموزش و پرورش در استان دانست و گفت: هم اکنون نیاز سالیانه نیروی انسانی این استان در اموزش و پرورش سالیانه ۵ هزار نیروی انسانی است و اکنون در ردیف استخدامی مجوز شش هزار نیرو را اخذ کرده ایم.
بروشکی همچنین: اجرای طرح‌سنجش برای ۱۰۰ هزار دانش آموز در استان را و امادگی دانش آموزان برای آزمون‌های امتحانات نهایی را از جمله برنامه‌های اولویت دار این اداره کل دانست و گفت: برای ارتقای کیفیت آموزش دانش اموزان طرح احیای پنحشنبه‌ها برای دبیرستانی‌ها اجرا شد و بیش از هزارو۵۰۰ دبیر متخصص بصورت جهادی در ۴۵۰ پایگاه همراهی لازم را دارند.

وی همچنین اجرای طرح اعتکاف را در ۳۱۰ پایکاه با همکاری بیش از هزار دبیر همکاری را اقدامی مناسب برای ارتقای اموزش استان دانست.
بروشکی همچنین گفت: در سال گذشته ۳۷۵ قبولی پزشکی از استان داشته ایم .

دیگر خبرها

  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • مجوزاستخدام شش هزارنفر درآموزش وپرورش سیستان وبلوچستان
  • معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان