Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر آموزه های دینی برای حفظ کرامت و شان انسان ها گفت: جامعه ای به اهداف متعالی اش می رسد که کرامت انسان ها در آن جامعه حفظ شود.

«احمد حسین فلاحی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد حفظ کرامت مردم در شئونات قانون گذاری گفت: حفظ کرامت و شأن انسان ها در قرآن و آموزه های دینی ما بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعه ای به اهداف متعالی اش می رسد که در آن جامعه تمامی ارکان حکومت شأن و کرامت انسان ها را حفظ کنند.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حفظ کرامت انسان ها در تمامی شئونات امری لازم و ضروری است، مثلا در بحث حقوق فرزندان و خانواده اسلام تاکید بسیاری دارد و بحران های اجتماعی که ما در حال حاضر در جامعه می بینیم به دلیل آن است که شئونات خانواده حفظ نمی شود و کرامت در خانواده به نوعی ضعیف شده است.

 

وی اظهار داشت: فرهنگ غنی اسلامی در رابطه با حقوق فرزندان، والدین، زنان، دختران و مردان تاکید زیادی دارد و ما باید از این فرهنگ غنی برای رعایت این حقوق نهایت بهره را ببریم البته بخشی از این موضوع به فرهنگ سازی در جامعه بر می گردد. متاسفانه ما در بعد فرهنگ سازی و اینکه در نهاد خانواده اعضای خانواده چگونه با حفظ کرامت و جایگاه شان در کنار هم زندگی کنند، ضعیف عمل کرده ایم و نیاز است که در این رابطه قوی تر وارد شویم.

 

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یا در بحث تکریم ارباب رجوع به هر حال قوانینی وضع شده است ولی اینکه کارمند به ارباب رجوع احترام بگذارد و ارباب رجوع نیز در عین حال با کارمند یا کارکن فلان اداره چگونه برخورد داشته باشد، امری است که به خود افراد بر می گردد. ما در مقطعی در بحث تکریم ارباب رجوع به خوبی عمل کردیم اما بعد از آن این موضوع مورد غفلت قرار گرفت. متاسفانه در برخی ادارات و اماکنی که مردم برای امور اداری شان مراجعه می کنند، گاها مورد بی احترامی قرار می گیرند و شان و کرامت آنها زیر سوال می رود. قطعا باید در این رابطه الزاماتی برای هر دو طرف یعنی هم ارباب رجوع و هم کارمند وجود داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: از جمله اولویت های مجلس یازدهم این است که در بعد قانون گذاری آنجاهایی که نیاز به قانون برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم که متاسفانه این روزها بزرگترین ضربه را به کرامت آنها زده است، وارد شود و قوانینی وضع کند که در راستای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و در نهایت کرامت بخشی به آنها باشد./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن های دهه کرامت دهه کرامت مجلس کرامت انسان ها انسان ها ارباب رجوع حفظ کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۶۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر بود و پارسال این عدد به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت.

او افزود: با افتتاح مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، ادامه داد: زائرسرای "کرامت ۲" سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

بختیاری با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، بیان کرد: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

او تصریح کرد: کمیته امداد بدون شک یکی از بزرگترین نهاد‌های خیریه مردمی در جهان است و وسعت و گستردگی خدمات، آن را از همه نهاد‌های دیگر متمایز می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • حجاب، مهم‌ترین پایه استواری تدین خانواده و جامعه است
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌