Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای شورای انتقالی جنوب (تحت حمایت امارات) و دولت مستعفی یمن (تحت حمایت سعودی) در استان ابین یمن با هم درگیر شدند که در پی آن، پنجاه نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع سعودی دوشنبه (روز گذشته) پس از درگیری‌های سنگین اخیر، خبر دادند که «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب-تحت حمایت امارات) و دولت مستعفی یمن (تحت حمایت سعودی) بر سر آتش‌بس در یمن توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «العربی الجدید» -چاپ لندن- گزارش داد تنها یک روز پس از اعلام این آتش‌بس ادعایی، نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن با نیروهای شورای انتقالی یمن در استان «ابین» در جنوب یمن به شدت با هم درگیر شدند.

یک منبع نظامی وابسته به دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به العربی الجدید گفت که نیروهای تحت امر این دولت، «حمله شدید شبه‌نظامیان تحت حمایت امارات در منطقه الشیخ سالم را دفع کردند».

وی که خواست نامش فاش نشود، با بیان اینکه نیروهای دولت مستعفی، پس از دفع این حملات، پاتک خود را آغاز کردند، تأکید کرد، نیروهای دولت مستعفی در جریان این درگیری‌ها، «کنترل مواضع مختلفی را در اطراف شهر زنجبار به دست گرفتند و سه گشتی‌ نظامی را تصاحب کردند».

این منبع همچنین خبر داد که در پی این درگیریها، ۳۵ نفر از نیروهای شورای انتقالی از جمله چند سرکرده برجسته کشته و زخمی شدند و ۱۵ نفر نیز از نیروهای دولت مستعفی جان خود را از دست داده و زخمی شدند.

سازمان «پزشکان بدون مرز» که در استان عدن (تحت اشغال شورای انتقالی) مدیریت شماری از مراکز بهداشتی را بر عهده دارد، در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که روز گذشته، ۲۰ زخمی در این مراکز بستری شدند.

فعالان وابسته به شورای انتقالی به کشته شدن پنج نفر از عناصر خود از جمله دو سرکرده به نامهای «صالح زین صالح» رئیس ستاد مشترک لشکر نخست پشتیبانی و «صدام الشبحی» اذعان کردند.

بر عکس روایتی که نیروهای دولت مستعفی نقل کرده‌اند، شورای انتقالی ادعا کرد که نیروهای مذکور، ضمن نقض آتش‌بس، به مواضع اشغالی آنان حمله و آن را «نقض آشکار و کامل اعلام ائتلاف سعودی» عنوان کردند.

«نزار هیثم» سخنگوی شورای انتقالی گفت که نیروهای دولت مستعفی، «فرصتهای صلح را از بین می‌برد» ولی باعث نخواهد شد که «از دفاع مشروع خود در قبال تهدیدها» دست بردارند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن سعودی امارات ابین نیروهای دولت مستعفی شورای انتقالی زخمی شدند تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۶۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ در این بیانیه آمده: در حمایت از مقاومت و ملت قهرمان فلسطین در نوار غزه و در پاسخ به تعرض دشمن صهیونیستی به مناطق مسکونی جنوب لبنان به ویژه در شهرک‌های «القوزح»، «مرکبا» و «صربین»، رزمندگان مقاومت اسلامی شهرک صهیونیستی «میرون» و شهرک‌های اطراف آن را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.
شب گذشته، هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی، خانه‌ای را در شهرک «صربین» در جنوب لبنان بمباران کردند. در این حمله، دست کم ۹ نفر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است. دو نفر از زخمی‌های این حمله، آوارگان سوری ساکن این شهرک هستند.

دیگر خبرها

  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون
  • بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض آمریکایی نیرو‌های نیابتی ایران هستند!
  • ادعای متوهمانه و عجیب مشاور اوباما درباره خیزش دانشجویی در این کشور
  • ادعای تحلیلگر آمریکایی درباره دانشجویان معترض: نیروهای نیابتی ایرانند! | فیلم
  • ببینید | تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض، نیروهای نیابتی ایران هستند!
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی