Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یکصد و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه به آمار بی سابقه بیشترین فوتی کرونا در فارس در روز گذشته اشاره کرد و هشدار داد: با توجه به افزایش آمار ابتلا به کروناویروس در استان، تعداد فوتی های مبتلایان رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» با اعلام درخواست دانشگاه علوم پزشکی شیراز از استاندار فارس برای بازگشت محدودیت ها در موج دوم بحران کرونا در استان، گفت: با عزم جدی و همگانی باید با تغییر رویکرد در ارایه خدمات به مردم گام برداریم؛ به ویژه در آموزش و پرورش نیز خدمات از شکل حضوری به صورت مجازی تغییر یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او پیش بینی افزایش تخت و اختصاص مراکز درمانی ویژه خدمت رسانی به مبتلایان را اولویت مهم مجموعه سلامت در شرایط کنونی خواند و یادآور شد: با تلاش شبانه روزی مسوولان دانشگاه در راستای خدمت رسانی به مراجعان، کادر بهداشت و درمان درگیر کرونا به صورت فعال در حال خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک هستند. دکتر لطفی با تاکید بر اینکه پایش صحیح و مستمر در موفقیت و تصمیم گیری های مهم مجموعه سلامت بسیار موثر است، عنوان کرد: ۹۰ درصد مرگ و میرها در گروه بیماران پُرخطر است که باید با افزایش اطلاع رسانی در راستای حفظ و ارتقای سلامت مادران باردار، سالمندان، کودکان و بیماران زمینه ای تلاش شود. او افزود: با توجه به اهمیت سلامت مادران باردار و گروه های پُرخطر در استان، تامین اقلام حفاظت فردی در بحران کرونا در زمان دریافت خدمات بهداشت و درمان از سوی دانشگاه برای افراد نیازمند در اولویت دستور کار قرار گرفته است. رییس دانشگاه بر ارتقای دانش و آگاهی مردم و اهمیت رعایت موارد پیشگیرانه به ویژه گروه های پُرخطر مانند سالمندان، مادران باردار و کودکان تاکید کرد و ضرورت توجه عمومی نسبت به مخاطرات حضور در اجتماعات و مکان های عمومی و اهمیت حضور در منزل برای قطع چرخه انتقال این ویروس خطرناک را یادآور شد. رییس دانشگاه ضمن اعلام انجام دو هزار و ۱۸ مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس، نسبت به افزایش درصد تست مثبت به کل تست ها ابراز نگرانی کرد. او همچنین به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فارس کرونا خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۶۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: این خانواده خیر سلامت مبلغ یاد شده را برای خرید یک دستگاه اسلیت لمپ که در انجام معاینات چشم کاربرد دارد به حساب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واریز کردند.

 دکتر جواد یزدانی افزود :  قیمت این دستگاه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با توجه به مشارکت یک میلیاردی این خیرنیک اندیش، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در خرید این دستگاه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشارکت نموده است.

وی بیان کرد : شماره حساب‌های مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر در صندوق همت کاشمر به شماره ۴۶۱۰ و در بانک ملی ایران به شماره ۰۱۴۴۱۰۴۴۱۰۰۰۱ است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

دیگر خبرها

  • دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد