Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@13:37:45 GMT

9 میلیارد دلار برای شکست ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۶۸۵۹

9 میلیارد دلار برای شکست ویروس کرونا

ساعت 24- بشر با یک گرفتاری بزگ دست و پنجه نرم می کند و کشورهای جهان هر کدام از راهی می خواهند شهروندان خودرا از شر این ویروس رها کنند اما این اتفاق نمی افتد جز آنکه همه جهان دست به دست هم دهند و دانش و تخصص انباشت شده بشری را در کنارهم قراداد و واکسن ضد کرونا را تولید کنند. دیپلماس اقتصادی وزارت خارجه ایران گزارشی از یک گردهایی مجازی در لندن داد ه است که حرفهای رهبر ان جهان ودستاوردهای این کنفرانس را به طور خلاصه بیان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بریتانیا با مشارکت اتحاد جهانی برای تولید میزبان همایشی مجازی با حضور برخی رهبران سیاسی، سازمان بهداشت جهانی، بانک جهانی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و تعدادی از شرکت‌های داروسازی بود تا پیرامون تحولات مرتبط با بحران بیماری کرونا بحث و تبادل نظر کنند. این نشست در تاریخ چهارم ژوئن جاری و بصورت غیرحضوری و با هدف جمع‌آوری منابع مالی برای ساخت واکسن این بیماری برگزار شد.

آنچه گفته شد

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در سخنرانی افتتاحیه این نشست اظهار داشت: بریتانیا افتخار دارد میزبان این اجلاس باشد. بیائید عزم و اراده جمعی خود را برای یافتن واکسنی که بتواند ویروس کرونا را شکست دهد، احیاء کنیم.  ما با هم برای رسیدن به بزرگترین تلاش مشترک زندگی خود یعنی پیروزی بشر بر بیماری، در این مقطع زمانی و برای نسل های بعدی قدم در این راه می‌گذاریم.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تدروس ادهانوم نیز سخنان خود را با یادآوری این نکته آغاز کرد که اکنون چهلمین سالگرد ریشه کن شده بیماری آبله است. وی افزود: واکسن کووید ۱۹ می‌تواند مهمترین وسیله مبارزه با این بیماری باشد اما زمانی نتیجه می دهد که فقیرترین و محروم ترین جوامع بشری هم بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. به گفته وی، هدف سازمان جهانی بهداشت این است که واکسن کووید ۱۹ به محض آماده شدن در اختیار تمام انسان‌ها قرار بگیرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از واکسن به عنوان مهمترین کشف در زمینه بهداشت عمومی نام برد. وی افزود: در زمانی قرار داریم که که هنوز هیچ واکسنی برای کووید ۱۹ کشف نشده است. گوترش تاکید کرد واکسن به تنهایی کافی نبوده و برای رسیدن به ایمنی، نیاز به همبستگی جهانی داریم تا همه در همه جای دنیا دسترسی یکسان به واکسن داشته باشند. وی تاکید کرد این واکسن باید به عنوان یک کالای عمومی جهانی در دسترس همه باشد.

شیث برکلی مدیر عامل اتحاد جهانی برای تولید واکسن نیز اظهار داشت: هدف سازمان متبوع وی، پر کردن خلاء تولید واکسن در بازار بوده و این به معنی رسیدن واکسن به افراد فقیر می‌باشد. وی افزود: روش کار این نهاد آن است که واکسن را از شرکت‌های دارویی خریده و در بین کشورهای فقیر توزیع می‌کند. وی همچنین خاطرنشان نمود: هدف دیگر، حمایت از تولید کننده‌ها از طریق انجام سفارش‌های کلان و برای مدت طولانی است.

لی کچیانگ نخست وزیر چین نیز اظهار داشت: کشورش در مبارزه با کووید ۱۹ حفظ جان مردم کشورش را در اولویت قرار داده و به این مساله آگاهی دارد که سلامت مردم یک کشور به سلامت کشورهای دیگر مرتبط است. وی افزود: کشورش همچنان به کمک به سایرین و از جمله کشورهای در حال توسعه ادامه خواهد داد.

نارندرا مودی نخست وزیر هند نیز این اتحاد را نماد همبستگی جهانی معرفی کرده و اظهار داشت: کمک به دیگران در واقع کمک به خود است. وی افزود: کشور هند ۶۰ درصد کودکان متولد شده در جهان را سالیانه واکسینه می‌کند و یکی از بزرگترین تولید کننده‌های واکسن می‌باشد. وی از کمک ۱۵ میلیون دلاری کشورش به این کمپین خبر داد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز اظهار داشت: درصورت تولید واکسن کووید ۱۹ ما بایستی قادر باشیم بلافاصله در سطح جهانی واکسیناسیون را را آغاز کنیم. وی افزود: شیوع کووید ۱۹ خود موجب متوقف شدن واکسیناسیون علیه بیماری‌های موجود شده و تخمین زده می‌شود ۸۰ میلیون کودک در سراسر جهان فرصت واکسینه شدن را از دست داده اند.

وزیر توسعه، همکاری و تجارت جهانی فنلاند ویله اسکیناری نیز از تعهد کشور خود به قطعنامه مجمع جهانی بهداشت که نهاد بالادستی سازمان بهداشت جهانی بوده و اعلام کرده است که واکسن کووید ۱۹ بایستی یک کالای جهانی عمومی‌باشد، سخن گفت.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی نیز در این اجلاس ضمن اعلام اختصاص مبلغ 150 میلیون دلار به اتحاد جهانی تولید واکسن، به نمایندگی از پادشاه عربستان سعودی از دولت انگلیس و بوریس جانسون برای میزبانی این اجلاس، تشکر کرد. وی افزود: اکنون، بیش از هر زمان دیگر، بایستی متحد بمانیم. وی همچنین خاطرنشان نمود که عربستان سعودی در سال 2016، مبلغ 25 میلیون دلار برای حمایت از تلاش های این اتحاد جهانی و ماموریت های آن کمک کرده است.

خانم ریم الهاشمی، وزیر مشاور امارات متحده عربی در زمینه همکاری‌های بین المللی نیز در این اجلاس اظهار داشت: کشور امارات به آینده ای عاری از بیماری و مبارزه با کووید 19 متعهد می‌باشد. وی افزود: ما همچنین منابع قابل توجهی را در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار می دهیم که بر پایان دادن به بیماری‌های قابل پیشگیری که فقیرترین مردم جهان را تحت تاثیر قرار می دهند، متمرکز گردیده است.

نیز اظهار داشت: برای پیروزی و غلبه بر بیماری واگیر کووید 19، جهان بیشتر از هر چیز به علم و پیشرفت نیاز دارد. این امر نیازمند سخاوت بسیار می‌باشد. این همان چیزی است که ما امروز شاهد آن هستیم که رهبران دولتی و بخش های خصوصی برای حمایت از اتحاد جهانی برای تولید واکسن و بویژه نخست وزیر جانسون در این راه گام برمی دارند. هنگامی‌که واکسن‌های کووید 19 آماده شد، مردم سراسر جهان می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

دستاوردهای کنفرانس

در این اجلاس، بالغ بر 8.8 میلیارد دلار از سوی 31 دولت اهدا کننده و 8 بنیاد، شرکت و سازمان برای واکسیناسیون 300 میلیون کودک برای مقابله با بیماری کووید 19 جمع آوری شد. همچنین شرکت کنندگان در این کنفرانس بر اختصاص نیم میلیارد دلار جهت تامین مالی مربوط به امکان دسترسی کشورهای با درآمد کم و متوسط به واکسن کووید 19 تعهد نمودند.این امر به ارتقاء نظام بهداشتی کشورها برای مقاومت در برابر ویروس کرونا و نیز حفظ زیرساخت های لازم برای برنامه‌های آینده مرتبط با واکسن کووید 19 و در مقیاس جهانی، کمک خواهد کرد. به علاوه اعلام شد که این بودجه همچنین به برنامه واکسیناسیون 300 میلیون کودک در کشورهای کمتر توسعه یافته در برابر بیماری‌هایی همچون سرخک، فلج اطفال و دیفتری تا پایان سال 2025 یاری خواهد رساند.اتحاد جهانی برای تولید واکسن، سازمان بهداشت جهانی و یونیسف هشدار داده اند که بالغ بر 80 میلیون کودک زیر یک سال در جهان، در اثر ابتلا به اختلال در برنامه‌های واکسیناسیون‌های حیاتی بدلیل شیوع کووید 19، در معرض خطر بیماری هستند.همچنین اعلام گردید که علاوه بر حمایت از انجام واکسیناسیون برنامه ریزی شده عادی صدها میلیون کودک در کشورهای کم درآمد در برابر بیماری‌های عفونی، از این اقدام جدید نیز برای کمک به کشورهای کم درآمد جهت برطرف کردن مشکلات سیستم های بهداشتی و توزیع واکسن، استفاده خواهد شد.علاوه بر جمع آوری بیش از8.8  میلیارد دلار برای دوره 25-2021 ، این اجلاس همچنین شاهد بسیاری از تعهدات و مشارکت های جدید برای حمایت از ماموریت اتحاد جهانی برای تولید واکسن بود. این موارد شامل موارد ذیل می‌شود.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد سازمان بهداشت جهانی نیز اظهار واکسن کووید ۱۹ میلیارد دلار میلیون کودک نخست وزیر بر بیماری کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 54 سنت معادل 0.61 درصد کاهش به 87 دلار و 86 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 80 سنت معادل 0.98 درصد کاهش 81 دلار و 13 سنت معامله می‌شود.

رشد 15 درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشتهابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور 4.906 میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته ،در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.
آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور 1.483 میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی 2.87 میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا 13.15 میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با 12.58 میلیون بشکه در روز بوده است.
انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.
به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به 26.49 میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.
انتهای پیام/57

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت