Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: گوشت قرمز که گران شد بسیاری از مردم و به ویژه قشر متوسط جامعه به سمت خرید گوشت سفید، گوشت مرغ و تخم‌مرغ روی آوردند و در سفره‌های آنان بیش از گذشته این دسته از مواد پروتئینی جا گرفت.

اما اوضاع عرضه مرغ و تخم‌مرغ هم همیشه یکسان نبود، تولیدکنندگان بارها حرف از پایین بودن قیمت گوشت مرغ و تخم‌مرغ در خراسان‌جنوبی به نسبت قیمت تمام شده می‌زنند و مردم نیز به حق گلایه از بی‌تدبیری‌ها در عرضه نامناسب و نوسانات قیمت آن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها که در بازار خراسان‌جنوبی باز شاهد کمبود مرغ و تخم‌مرغ هستیم، خیلی‌ها بر این عقیده‌اند که این کمبود به واسطه خروج این محصولات از استان برای عرضه در استان‌های مجاور به واسطه قیمت بیشتر در آن مناطق رخ‌داده است.

برخی هم این کمبود عرضه را اهرم فشار تولیدکنندگان بر تصمیم‌گیرندگان تنظیم بازار برای گران‌تر کردن قیمت این دو محصول می‌دانند.

مرضیه خدابخشی شهروند بیرجندی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در این زمینه اظهار کرد: طی چند روز گذشته مرغ و تخم‌مرغ در مراکز عرضه کمیاب بوده است.

کمبود مرغ و تخم‌مرغ در مراکز عرضه

وی بیان‌کرد: برای تهیه تخم‌مرغ در موارد متعددی دیده‌ایم که همشهریان در صف ایستاده‌اند و برای خرید مرغ نیز به چند مرکز عرضه مراجعه کردم که گفتند تمام کرده‌ایم.

خدابخشی ادامه‌داد: بارها شنیده‌ایم که خراسان‌جنوبی مازاد نیاز استان، تولید تخم‌مرغ و مرغ دارد ولی با این وجود همواره شاهد نوسانات قیمت و از جهت دیگر گاه کمبود عرضه این محصولات بوده‌ایم که نشان از یک بی‌تدبیری دارد.

وی افزود: بسیاری از شهروندان معتقدند کمبود عرضه به واسطه تصمیم‌گیری برای گران شدن این محصولات است و می‌خواهند بعد از گران‌تر شدن آن را عرضه کنند در حالی که آیا کسی حواسش به جیب خالی مردم هست؟

فاطمه محمدی دیگر شهروند خراسان جنوبی نیز در این زمینه به مهر گفت: من نیز برای تهیه مرغ و تخم‌مرغ در روزهای گذشته با مشکل مواجه شدم.

وی با بیان اینکه مرغ یا در مراکز فروش پیدا نمی‌شود و یا مرغ با وزن بسیار بالا (سه کیلو به بالا) عرضه می‌شد، بیان‌کرد: وقتی مرغ با وزن بالا عرضه می‌شود یعنی یک فرد برای خرید یک مرغ حدأقل باید بیش از ۴۰ هزار تومان هزینه کند.

محمدی یادآور شد: تخم‌مرغ هم در مواردی در بازار نیست و برخی از مغازه‌دارها می‌گویند که سهمیه‌بندی کردند و هر چهار روز یک بار می‌آوریم.

قیمت مرغ و تخم‌مرغ در خراسان‌جنوبی نسبت به استان‌های مجاور پایین‌تر است

حسین خیریه، از فعالان صنعت طیور خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با مهر گفت: کرونا ضربه شدیدی به صنعت طیور چه تولیدکنندگان مرغ و چه تخم‌مرغ وارد کرد که هنوز هم ادامه دارد.

وی ادامه‌داد: برخی‌ها می‌گویند تولیدکنندگان به واسطه گرانی مرغ و تخم‌مرغ در استان‌های همسایه نسبت به خراسان‌جنوبی آن را به دیگر استان‌ها برای فروش می‌برند که این مسئله یک نکته دارد و آن ارزان بودن قیمت این محصول در خراسان‌جنوبی نسبت دیگر استان‌ها است.

طبق تصمیم‌گیری‌های ستاد تنظیم بازار عمل کرده‌ایم

خیریه با اشاره به اینکه کرونا بیشترین ضربه را به صنعت طیور وارد کرد، افزود: با این وجود هر آنچه که ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت به تولیدکنندگان و فعالان صنعت طیور در زمینه میزان جوجه‌ریزی و حذف تخم‌مرغ نطفه‌دار و تبدیل آن به تخم‌مرغ خوراکی و …گفته‌اند ما عمل کرده‌ایم.

وی یادآور شد: البته باید مشکلات تولیدکنندگان از جمله افزایش هزینه‌های تولید در بخش‌های مختلف، مشکل تأمین دان و نهاده و کاهش قیمت مرغ به علت کاهش تقاضا به واسطه شیوع کرونا را نیز مد نظر قرار داد.

محمد اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی نیز در این زمینه به خبرنگار مهر اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی میزان تولید تخم‌مرغ ۷۰ درصد مازاد نیاز استان است و از این جهت نباید به طور طبیعی کمبودی در استان احساس شود.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان و فعالان صنعت طیور همواره مشکلاتی چون تأمین نهاده‌ها را از جمله مشکلات خود عنوان می‌کنند، بیان‌کرد: ولی با این حال هیچگاه در خراسان‌جنوبی به شکل جدی با کمبود مرغ و تخم‌مرغ رو به رو نبوده‌ایم.

صادرات تخم‌مرغ به دیگر کشورها ممنوع شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به مشکل چند روز گذشته در حوزه تأمین تخم‌مرغ گفت: برای رفع این مشکل در سطح کشوری تصویب شد که در حال حاضر صادرات تخم‌مرغ به سایر کشورها ممنوع شود.

اصغرزاده اظهار کرد: خروج تخم‌مرغ از استان نیز به شرط تأمین نیاز داخل استان است که تولیدکنندگان و فعالان صنعت طیور این موضوع را پذیرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه زنجیره صنعت طیور در خراسان‌جنوبی کامل است و این از جمله ظرفیت‌های استان محسوب می‌شود، یادآور شد: در استان ۳۵ واحد فعال در حوزه طیور تخم‌گذار داریم.

الیاس جویبان، معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی نیز در گفتگو با مهر اظهار کرد: قیمت تخم‌مرغ در کارگروه تنظیم بازار کشوری تعیین می‌شود که چند روز گذشته به صورت رسمی اعلام شد.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در کارگروه تنظیم بازار ۱۱ هزار تومان تعیین شد، بیان‌کرد: در فاصله تا تعیین قیمت نهایی به واسطه نوسانات بازار و افزایش تقاضا، شاهد کمبود تخم‌مرغ در بازار خراسان‌جنوبی بودیم.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: از آنجایی که مردم احتمال افزایش قیمت تخم‌مرغ را می‌دادند شاهد حجم زیادی از تقاضا برای خرید تخم‌مرغ شدیم و این افزایش تقاضا در کمبود این کالا بی‌تأثیر نبود.

روزانه ۲۰ تا ۲۲ تن تخم‌مرغ در خراسان‌جنوبی توزیع می‌شود

جویبان با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل کمبود تخم‌مرغ در بازار رفع شده است، بیان‌کرد: در حال حاضر بین ۲۰ تا ۲۲ تن تخم‌مرغ در بازار خراسان‌جنوبی توزیع می‌شود.

وی گفت: یکی از دلایلی که تخم‌مرغ از خراسان‌جنوبی خارج می‌شد افزایش قیمت این محصول در استان‌های همسایه است و از این جهت تولیدکنندگان تمایل به صادر کردن آن به استان‌های دیگر چون سیستان و بلوچستان دارند.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی یادآور شد: البته فعالان صنعت طیور در این زمینه همکاری و هماهنگی بسیار خوبی داشته و تأمین مرغ و تخم‌مرغ استان برای آنان اولویت بوده است.

روزانه ۳۰ تن مرغ گرم در خراسان‌جنوبی توزیع می‌شود

جویبان با اشاره به اینکه روزانه ۳۰ تن مرغ گرم در خراسان‌جنوبی توزیع می‌شود، گفت: قیمت هر کیلو گوشت مرغ نیز امروز چهارم تیرماه توسط کارگروه تنظیم بازار کشور اعلام می‌شود.

نکته جالب توجه این است که در هفته گذشته از سوی مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی قیمت هر کیلو تخم مرغ ۱۰ هزار تومان اعلام شد اما با گذشت کمتر از چند روز دوباره شاهد گرانی این ماده غذایی هستیم و روز گذشته این قیمت به ۱۱ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

سوال است آیا قرار است گرانی ها را مردم روزانه شاهد باشند؟ تنظیم بازار در استان چه وقت میسر می شود؟ مگر نه اینکه مسئولان اعلام کردند خراسان جنوبی رتبه اول تنظیم بازار کشور را کسب کرده است اما امروز شاهد هستیم در قطب تولید مرغ و تخم مرغ این استان با گرانی های روزانه و کمبود این دو ماده غذایی روبرو است.

هر تصمیمی که گرفته می‌شود در یک نگاه کلان باید حواسمان به جیب و درآمد مردم باشد. مردمی که تصمیم به خرید هر محصولی از حبوبات، مواد پروتئینی و مواد لبنی می‌گیرند با افزایش افسارگسیخته آن رو به رو می‌شوند.

مردمی که معتقدند اگر به عنوان یک کارگر و یا کارمند حقوقشان ۲۰ درصد افزایش یافته است ولی در بازار قیمت‌ها گاه تا ۴۰- ۵۰ درصد رشد کرده و این یعنی علی‌رغم افزایش حقوق‌ها باز هم دخل و خرجشان با هم نمی‌خواند.

روی دیگر سکه مسئولان هستند که باید نظارت های جدی تر داشته باشند و هر روز این حربه برای عده ای نباشد که چون در سایر استان ها کالایی گران تر است پس باید از بازار استان دریغ و به دیگر استان ها ارسال کنند یا اینکه عرضه در بازار استان را کم کنند تا قیمت را بتوانند بالا ببرند به نظر می رسد این وضعیت بازار استان نیازمند ورودی جدی تر مسئولان مرتبط با حوزه نظارت و تنظیم بازار است.

کد خبر 4957005

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین خیریه بیرجند ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا مواد مخدر استانداری سمنان ایلام سازمان تبلیغات اسلامی آتش سوزی بیرجند خطبه های نماز جمعه خراسان جنوبی توزیع می شود معدن و تجارت خراسان جنوبی فعالان صنعت طیور خراسان جنوبی مرغ و تخم مرغ تنظیم بازار سازمان صنعت هزار تومان یادآور شد روز گذشته استان ها چند روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس

امیرمسعود عابدین: مدل ۳ پرفورمنس جدید ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتون متر گشتاور دارد. این قدرت به آن شتاب صفر تا صد ۲.۹ ثانیه‌ای را می‌دهد؛ این در حالیست که مدل قبلی شتاب ۳.۱ ثانیه‌ای داشت. حداکثر سرعت تسلا مدل ۳ پرفورمنس به ۲۶۲ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. برد این خودرو همچنان ۴۷۶ کیلومتر باقی مانده است.

اما اصل مطلب فقط سرعت نیست. تسلا سیستم تعلیق این خودرو را برای کنترل بهتر بدنه با یک Track Mode جدید و همچنین همراه با دمپرهای تطبیقی ارتقا داد. نسخه سوم ترک مود پیشرانه را نیز اصلاح می‌کند. ترمزهای جدید با کارایی بالا، قدرت توقف و مدیریت حرارت بهتری دارند.

به گزارش خبرآنلاین، تغییرات بصری جزئی در نمای جلو و عقب، مدل پرفورمنس را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند. رینگ‌های فورج شده ۲۰ اینچی نیز به کاهش وزن کمک می‌کنند.

تریم فیبر کربنی با الگوی بافت منحصربه‌فرد به کابین منتقل می‌شوند. این تریم فیبر کربن با صندلی‌های اسپرت که تقویت‌کننده و عملکرد تهویه بهتری دارند، همراه می‌شود. تسلا پکیج فناوری‌های کمک راننده و خودران خود را در مدل ۳ پرفورمنس با ۸۰۰۰ دلار قیمت ارائه می‌کند. گزینه‌های رنگ بدنه بین ۱۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار اضافی قیمت دارند.

تسلا مدل ۳ جدید با در نظر گرفتن هزینه‌های مختلف، ۵۴۳۸۰ دلار (معادل ۳ میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان) قیمت دارد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۲۲۷۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899061

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد