Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@11:21:19 GMT

«بررسی دیدگاه مردم درخصوص کرونا» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۷۰۹۸

«بررسی دیدگاه مردم درخصوص کرونا» منتشر شد

یافته‌های موج دوم نظرسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با عنوان «بررسی دیدگاه مردم درخصوص کرونا» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روبط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، داده‌های این نظرسنجی با استفاده از پرسشنامه و به صورت تلفنی در۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ تا ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ گردآوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعه آماری این نظرسنجی را شهروندان ۱۸ سال و بالاتر ساکن در شهر و روستاهای کشور تشکیل داده و ۲۱۱۲ نفر به روش تصادفی انتخاب شده و مورد پرسش قرار گرفته‌اند.

به استناد این نظرسنجی، نزدیک به نیمی از پاسخگویان (۴۹.۳ درصد) نگران ابتلای خود یا یکی از اعضای خانواده‌­شان به بیماری کرونا هستند. از سوی دیگر ۲۹.۷ درصد افراد پاسخگو چندان نگران مبتلا شدن خود یا نزدیکانشان به ویروس کویید ۱۹ نیستند. ۲۰.۲ درصد افراد نیز تا حدی از ابتلای خود یا اعضای خانواده‌شان به این ویروس احساس نگرانی می‌کنند.

همچنین بر اساس نتایج به دست آمده، زنان بیشتر از مردان نگران ابتلای خود یا اعضای خانواده‌­شان به کرونا هستند. در نهایت تمام رده­‌های سنی و تحصیلی و پاسخگویان شهری و روستایی در این زمینه نزدیک به هم می­‌اندیشند و بیشتر نگران مبتلاشدن خود یا خویشان‌شان به ویروس کویید ۱۹ هستند. 

مقایسه نتایج نظرسنجی پژوهشگاه در فروردین و خرداد امسال نشان می­دهد، نگرانی از ابتلای شهروندان (یا اعضای خانواده­شان) به ویروس کرونا کاهش ۱۰ درصدی داشته است. از سوی دیگر جمعیتی که چندان نگران ابتلای خود یا خویشان‌شان به این ویروس نبوده­‌اند، تفاوتی نکرده است (میزان نگرانی این گروه تنها ۱.۱ درصد کاهش یافته است).

در این نظرسنجی، از پاسخگویان درباره راه‌های درمان کرونا نیز پرسش شد. اکثریت پاسخگویان (۷۴.۲درصد) به علم پزشکی برای درمان کرونا اعتماد دارند و تنها ۶.۴ درصد افراد پاسخگو به روش­های پزشکی برای درمان کرونا بی‌اعتمادند. ۱۶.۹ درصد پاسخگویان نیز تا حدی به علم پزشکی برای درمان این بیماری اعتماد دارند.

طبق این نظرسنجی، ۴۶.۳ درصد افراد پاسخگو به طب سنتی برای درمان کرونا اعتماد کمی دارند، این در حالی است که ۲۵.۵ درصد پاسخگویان میزان اعتمادشان به این روش را در سطح زیاد ارزیابی کرده‌­اند. ۲۰.۸ درصد افراد نیز تا حدی به روش طب سنتی برای درمان کرونا اعتماد دارند.

براساس این نظرسنجی، ۶۰.۱ درصد افراد پاسخگو برای معالجه ویروس کرونا به دعا و نیایش باور دارند. از سوی دیگر ۲۰.۲ درصد پاسخگویان میزان اعتماد خود به دعا کردن برای مداوای این ویروس را کم ارزیابی کرده­اند. ۱۶.۳ درصد افراد نیز تا حدی به دعا و نیایش برای درمان کرونا معتقدند.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: پژوهش پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات درصد افراد پاسخگو برای درمان کرونا اعضای خانواده ابتلای خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۷۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک نظرسنجی که اوایل ماه جاری انجام شد، نشان داد که افراد نسل Z که بین 18 تا 24 سال سن دارند، به طور فزاینده‌ای از حماس حمایت می‌کنند.
 
نتایج نظرسنجی نشان داد که 43 درصد از این رده سنی از حماس حمایت می‌کنند، در حالی که 63 درصد حامی اسرائیل هستند.
 
یک نظرسنجی مشابه در ماه مارس توسط موسسه Harvard CAPS-Harris، نشان داد که 37 درصد از پاسخ دهندگان از نسل Z از حماس حمایت کردند، در حالی که 63 درصد از اسرائیل حمایت کردند.
 
نکته قابل توجه این است که این نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش 6 درصدی حمایت از حماس در عرض تنها یک ماه و کاهش 6 درصدی حمایت از اسرائیل است. این امر نشان دهنده تغییر قابل توجهی در احساسات نسبت به مقاومت فلسطین در میان پاسخ دهندگان است.
 
این در حالی است که در هفته‌های اخیر، کالج‌ها در سراسر آمریکا شاهد افزایش تظاهرات‌های طرفدار فلسطین بوده‌اند که از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط مالی خود را با اسرائیل قطع کنند.
 
ائتلافی از سازمان‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا نیز در ادای احترام به هند رجب، کودک شش ساله فلسطینی که به دست نیروهای اشغالگر اسرائیل در غزه به شهادت رسید، سالن همیلتون را تسخیر کرده و نام آن را به «تالار هند» تغییر دادند.

پلیس نیویورک با یورش به این دانشگاه، ده‌ها نفر از این دانشجویان را بازداشت کرد.
 

دیگر خبرها

  • وحیدی: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت