Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی در دیدار با وزیر کشور ضمن ارائه گزارشی از موضوعات مختلف استان خواستار توجه بیشتر دولت به امور مرزی استان شد و اظهار داشت: ایلام با داشتن بیشترین مرز مشترک با کشور عراق نقش حائز اهمیتی در مبادلات تجاری و بازرگانی کشور دارد.

وی ترمیم زیرساخت‌های استان را در راستای منافع ملی عنوان کرد و افزود: امروز این استان در مقوله مهم اربعین، تجارت و ترانزیت کالا و تبادلات و مراودات اقتصادی در گستره کشوری نقش‌آفرینی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام بر لزوم ثبات روزانه در مراودات تجاری و بازرگانی از مرز مهران تاکید کرد و گفت: بازگشایی کامل مرز تجاری مهران خواسته مردم و مسوولان استان است.

سلیمانی‌دشتکی خواستار راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله شمالی در انجام مراودات اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین 2 کشور ایران و عراق شد و اضافه کرد: زیرساخت مرزهای چیلات و چنگوله آماده شده و امکانات مورد نیاز برای راه‌اندازی مرز هلاله شمالی نیز در حال ساخت است. 

گفتنی است که در این دیدار عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در ارتباط با موارد مطرح شده قول پیگیری و مساعدت داد. 

تحقق شعار سال نیازمند مشارکت بخش خصوصی است

استاندار ایلام همچنین در دیدار تعدادی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: برای اجرایی شدن شعار جهش تولید نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت‌ها از جمله کمک نهادها و ارگان‌ها به ویژه بخش خصوصی هستیم.

سلیمانی‌دشتکی با تاکید بر اینکه راه توسعه استان از مسیر سرمایه‌گذاری دنبال می‌شود، اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته، استان ایلام در سال ۹۸ به عنوان امن‌ترین استان کشور برای سرمایه‌گذاری انتخاب شد و در این سال شاهد رشد بالای ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری بودیم.

وی خواستار مشارکت بیشتر بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های استان شد و گفت: برای ایجاد تسهیلات در مسیر سرمایه‌گذاری از هیج تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

در این نشست تعدادی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در رابطه با احداث کارخانه تولید لوله‌های مانیسمان در استان با استاندار ایلام بحث و گفت و گو کردند. 

برچسب‌ها قاسم سلیمانی دشتکی مهران وزارت کشور استان ایلام توسعه اقتصادی عراق عبدالرضا رحمانی فضلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاسم سلیمانی دشتکی مهران وزارت کشور استان ایلام توسعه اقتصادی عراق عبدالرضا رحمانی فضلی قاسم سلیمانی دشتکی مهران وزارت کشور استان ایلام توسعه اقتصادی عراق عبدالرضا رحمانی فضلی سلیمانی دشتکی سرمایه گذاری بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تقسیم استان تهران از زبان استاندار

به گزارش «تابناک»، علیرضا فخاری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح موضوع تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران گفت: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهرهای این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک جزو محدوده‌هایی است که این ۴ شهرستان مشمول طرح جداسازی می‌شوند.

تطبیق طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران با شرایط امروز جمعیتی

وی افزود: مطالعات این طرح مدت زیادی است آغاز شده و باید با شرایط امروز جمعیتی طرح را منطبق کنیم. براساس سرشماری هوایی که از گذشته داریم در غرب استان تهران نزدیک به ۳ میلیون نفر ج​​​​​معیت داریم و در جنوب شرقی استان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم، لذا به لحاظ گسترش جمعیت باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم.

تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد
مباحث اقلیمی و جمعیتی باید به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد

استاندار تهران ادامه داد: ملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی هر دو منطقه و چگونگی تأمین زیرساخت‌ها بسیار مهم است. بی تردید تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعا باید مطالعات میزان خدماتی که مردم باید در هر دو استان بگیرند، کامل شود. باید مباحث اقلیمی و جمعیتی هم به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد.

فخاری تأکید کرد: ترکیب بندی جمعیتی در بخش غربی استان تقریبا با عدم تجانس همراه است و در بخش جنوب شرقی دارای تجانس است و به لحاظ گویش و سایر مولفه‌هایی که تاثیرگذار است همانند مولفه‌های اجتماعی، ممکن است در نقاطی ناهمگونی و در جاهایی همگونی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید همه مولفه‌ها در مطالعات به خوبی دیده شود، اظهار کرد: نکته مهم این موضوع است که باید تصمیمات موجب آسایش و آرامش مردم باشد و تقسیمات باید به گونه‌ای باشد که در نتیجه مردم در رفاه نسبی با ایجاد تعادل در تأمین نیازمندیها و رفع مطالبات قرار بگیرند.

استاندار تهران افزود: بنابراین تقسیم مدیریتی که هدف اجرای این طرح است و از این طریق نظام مدیریت را مقداری کوچک تر می‌کند، باید قابلیت دسترسی داشته باشد، همچنین باید به لحاظ ماهیتی و یک امر الزامی محقق شود و اگر این موارد محقق شد در امر تقسیمات موفق هستیم.

دیگر خبرها

  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • جزئیات تقسیم استان تهران از زبان استاندار
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • جزئیات طرح تقسیم تهران از زبان استاندار