Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مراد ناصری صبح چهارشنبه در آئین کلنگ زنی شروع عملیات احداث پروژه فراوری دولومیت نهاوند که با حضور استاندار همدان، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای و مدیرعامل شرکت شستا برگزار شد، اظهار کرد: نهاوند سرزمین چهار فصلی است که از نظر موقعیت جغرافیایی و اقتصادی موقعیتی بی نظیر برای انواع سرمایه گذاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شهرستان نهاوند از نظر منابع برای توسعه تجارت و سرمایه گزاری بسیار بی نظیر است چراکه به چهار نقطه مرزی کشور دسترسی آسان دارد.

مراد ناصری با اشاره به ظرفیت کوه آردوشان نهاوند که با همه سرمایه دولومیت خود بهترین شاهدی برای توسعه نهاوند است، گفت: کوه اردوشان برای یک مقطع ۱۰۰ ساله میلیون‌ها دلار دولومیت در دامان خود پرورش داده است.

وی با بیان اینکه نهاوند تنها در حوزه صنعت و معدن فرصت سرمایه گذاری ندارد بلکه در بخش‌های دیگر زمینه سرمایه گذاری دارد، گفت: در شهرستان نهاوند ۹ کارخانه فراورده‌های لبنی وجود دارد که ۳ کارخانه به دلایلی به تملک بانک در آمده و ظرفیت این تعداد ۱۴۶ تن مواد لبنی است اما در حال حاضر با ظرفیت حداقلی ۹۱ تن شیر کار می‌شود و ۵۵ هزار تن نیاز شهرستان از سایر شهرستان‌ها تأمین می‌شود.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه در حال حاضر سطح زیر کشت یونجه در شهرستان نهاوند ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار است، گفت: در مجموع ۱۸۵ هزار تن علوفه دامی به صورت سالانه در نهاوند تولید می‌شود که حدود ۴۸ هزار تن از آن یونجه است.

وی با طرح این سوال که آیا این ظرفیت تولید بیش از ۹۰ هزار تن تولید شیر با حداقل ظرفیت و ۱۸۵ هزار تن علوفه خشک بهترین توجیه برای اجرای دو طرح ۵ هزار راسی گاو شیری در نهاوند نیست؟ عنوان کرد: در حوزه محصولات باغی میزان تولید نهاوند ۱۴۵ هزار تن است که از این میزان ۶۵ هزار تن از بهترین نوع سیب کشور در نهاوند تولید می‌شود و آیا این امتیاز بهترین فرصت برای ایجاد صنایع تبدیلی در نهاوند نیست؟

وی با بیان اینکه تمامی ظرفیت‌های شهرستان نهاوند به سرمایه گذاران معرفی می‌شود، گفت: امروز اگر مسئولین نهاوند جلوتر از سرمایه گذار نباشند عقب تر نیز نخواهند بود بلکه دوش به دوش آنان حرکت می‌کنند.

فرماندار نهاوند، تاکید کرد: سرمایه گذاری در شهرستان نهاوند در کمترین زمان با حمایت استاندار و همکاری سایر مسئولان جواب می‌دهد.

کد خبر 4957153

منبع: مهر

کلیدواژه: لبنیات فرمانداری نهاوند ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا مواد مخدر استانداری سمنان ایلام سازمان تبلیغات اسلامی آتش سوزی بیرجند خطبه های نماز جمعه شهرستان نهاوند سرمایه گذاری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۷۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند