Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه گفت، این کشور از لحاظ تعداد تست‌های تشخیص آلودگی ویروس کرونا، جایگاه نخست جهانی را دارد و در سایه همین اقدام، از گسترش بیشتر بیماری جلوگیری و جان مردم بیشتری نجات داده شده است. ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز سه ‌شنبه در سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان به جمع بندی نتایج مبارزه با عفونت ویروس کرونا در این کشور طی سه ماه گذشته پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، وی از تمدید پرداخت‌های تشویقی برای کارکنان پزشکی و خدمات اجتماعی برای چند ماه آینده و همچنین افزایش وام‌های ترجیحی برای شهروندان و شرکت‌ها و همچنین کمک‌های مالی برای خانواده‌های دارای فرزندان زیر 16 سال خبر داد.

پوتین اعلام کرد که روسیه از لحاظ تعداد تست‌های انجام شده برای تشخیص آلودگی به ویروس کرونا، مقام رهبری را در جهان دارد.

وی تأکید کرد: «توانایی در تثبیت وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور به خاطر افزایش مداوم حجم آزمایشات برای شناسایی آلودگی میسر شد. اکنون تعداد کل آزمایشات از 17 میلیون فراتر رفته و روسیه از نظر تعداد تست‌ها در هر هزار نفر در بین کشورهای جهان، مقام نخست را دارد.»

وی افزود: «البته مسئله «رقابت با کسی» در این خصوص مطرح نیست. ولی در سایه چنین آزمایشاتی در مقیاس گسترده، این موفقیت حاصل شد تا بیماری را در مراحل اولیه (آلودگی‌های پنهان) تشخیص داده شود و زنجیره انتقال عفونت شکسته و از گسترش بیشتر آن جلوگیری شود و بدین ترتیب جان مردم خود را نجات دادیم و به طور کلی، ما اپیدمی کرونا را مجبور به عقب نشینی کردیم.»

رئیس جمهوری روسیه با این حال یادآور شد که این ویروس هنوز هم برای شهروندان خطرناک است و از آنها خواست تا زمان تولید انبوده واکسن موثر در برابر بیمار کووید-19، بسیار هوشیار و محتاط باشند.

تأکید پوتین بر اجرای اصلاحات، تنها در صورت حمایت مردم از آن

ولادیمیر پوتین در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که اصلاحات در قانون اساسی فقط در صورتی انجام خواهد شد که شهروندان در همه پرسی برگزار شده از آنها حمایت کنند.

وی گفت: «این اراده مردم است که اساساً اهمیت دارد تا بتواند شرایط قابل قبولی را برای پیشرفت مطمئن، پویا و بلند مدت کشور برای سال‌ها و دهه‌های آینده فراهم کرد.»

رئیس جمهوری روسیه همچنین دستور داد که تا سال 2021 تدابیری برای احیای کامل بازار کار اتخاذ شود.

پوتین با اشاره به اینکه کشور جهش شدید قیمت‌ها را تجربه نکرده و مقامات موفق به جلوگیری از افت جدی قیمت روبل شدند، تأکید کرد: «ولی لازم است تا تدابیر لازم برای بازگشت به شرایط قبل از بحران ناشی از همه گیری ویروس کرونا، اتخاذ شود. من تأکید می کنم همه کشورها موفق نشده‌اند تا به نتایج کلان اقتصادی مانند روسیه برسند. این موضوع همچنین درباره وضعیت بازار کار هم صدق می‌کند. ما برخلاف بسیاری، موفق شدیم تا از جهش چشمگیر بیکاری جلوگیری کنیم. البته همانطور که قبلاً گفتم، با این وجود بیکاری افزایش یافته است. اکنون وظیفه اصلی دولت کمک به افراد برای بازگشت به محل کار خود است. و من به شما اطمینان می دهم که روسیه از منابع و قابلیت‌های لازم برای "احیای سریع اقتصاد ملی و بازگشت به مسیر رشد" برخوردار است.»

رکورد بیشترین میزان بیکاری در روسیه طی 4 سال اخیرهشدار درباره افزایش میزان بیکاری در روسیهتأثیر شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد و میزان بیکاری در روسیه

 انتهای پیام/

R7535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط بیماری کووید-19 ویروس کرونا ولادیمیر پوتین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیماری کووید 19 ویروس کرونا ولادیمیر پوتین بیماری کووید 19 ویروس کرونا ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟

نرخ بیکاری آلمان در ماه آوریل بدون تغییر به ۵.۹ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، آژانس کار آلمان در گزارش خود اعلام کرد که نرخ بیکاری این کشور طی ماه آوریل در شرایط فصلی تعدیل شده به ۵.۹ درصد رسید که مشابه ماه مارس و مطابق با انتظارات است.

تعداد بیکاران به ۲ میلیون و ۷۵۰ نفر رسید که نسبت به ماه قبل ۲۰ هزار نفر کاهش داشت اما نسبت به سال قبل ۱۶۴ هزار نفر افزایش داشت. در شرایط فصلی تعدیل شده، این رقم ماهانه ۱۰ هزار نفر کاهش یافت.

بیکاری که هم به معنی بیکاری و هم افراد تحت تاثیر سیاست‌های بازار کار یا ناتوانی کوتاه‌مدت در کار است، با ۱۱ هزار نفر در سطح فصلی تعدیل شده به سه میلیون ۵۷۲ هزار نفر کاهش یافت و به نرخ ۷.۶ درصد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟