Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: اولویت اساسی این کمیسیون اصلاح قانون انتخابات به خصوص قوانین انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر است زیرا ما سال آینده شاهد انتخابات این دو مهم هستیم.

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، اظهار داشت: اولین اقدام کمیسیون شورا‌ها این است که این کمیسیون را به جایگاه اصلی خود برگرداند یعنی باید وظایف کمسیون شورا‌ها از دیگر کمیسیون‌ها جدا شده و هر کمیسیونی در چارچوب خود مشغول به فعالیت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف این کمیسیون این است که بتواند ارتباط خوبی با شورا‌ها و شهرداری‌های سراسر کشور برقرار کند و مشکلات شهری و کشوری را تا حد الامکان برطرف سازد.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: اولویت اساسی این کمیسیون اصلاح قانون انتخابات است. مخصوصا قوانین انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر. زیرا ما سال آینده شاهد برگزاری این دو انتخابات هستیم.
جوکار با اشاره به عدم اصلاح قانون انتخابات در مجلس گذشته، تصریح کرد: کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس یازدهم نخواهد گذاشت این قانون بلاتکلیف بماند و هرچه سریع‌تر اصلاح شود.
وی بیان داشت: به غیر از اصلاح قانون انتخابات، قانون مدیریت شهری نیز در دستورکار کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی است و امیدواریم تعاملی خوب و سازنده‌ با شورای نگهبان که نقش مهمی در این زمینه دارد، به وجود آید.
این نماینده مجلس تاکید کرد: مخصوصا در انتخابات‌ شهر و روستا بتوانیم از راهنمایی‌ها و کمک شورای نگهبان استفاده کنیم و با یک کار مشترک این انتخابات‌ها را به نحو احسن برگزار کنیم.
جوکار در پایان بیان داشت: کمیسیون شورا‌ها از قوانینی که مجلس دهم در حوزه انتخابات تصویب کرده بود حتما استفاده خواهد کرد، ولی شاید اصلاحاتی صورت گیرد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس یازدهم قانون انتخابات جوکار کمیسیون شوراها اصلاح قانون انتخابات کمیسیون شورا ها امور داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۷۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی گفت: موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است و اگر وظایف اصلی آنها در پارلمان محلی به درستی انجام شود می‌توانند کمک حال خوبی برای دولت باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نقی کریمی در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی ضمن تشکر از حمایت‌های ویژه از مدیریت شهری در مواقع مختلف که قابل توجه است، اظهار کرد: من چهار سال در دوره اول شورا شهردار ارومیه بودم، در آن زمان به ندرت جلسات کمیسیون ماده ۵ تشکیل می‌شد اما با مدیریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری این کمیسیون در سال ۱۴۰۲ و در جهت رفع موانع و مشکلات شهری بیش از ۱۷ جلسه برگزار کرده که واقعاً قابل توجه بوده است و جای تقدیر و تشکر دارد و این نشان از حمایت و نگاه ویژه مقام عالی استان به موضوع مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر توان بالایی برای کمک به مأموریت دولت دارند، گفت: امروز در تهران نگاه‌ها به شوراهای شهر نگاه تمرکزگرایی است تا تمرکز زدایی و از این رو از شخص استاندار آذربایجان‌غربی انتظار می‌رود تا پیگیر این موضوع و پیاده‌سازی آن در استان باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شوراهای اسلامی به نحو احسن در تمام زمینه‌ها استفاده کرد، یادآور شد: موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است و اگر وظایف اصلی آنها در پارلمان محلی به درستی انجام شود، می‌توانند کمک حال خوبی برای دولت باشند.

کد خبر 748634

دیگر خبرها

  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند