Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 21 MB

دکتر جواهرچیان (بنیانگذار و رئیس هیأت مدیره)

اگر بخواهید در چند کلمه داپ اَپ را معرفی کنید، چه خواهید گفت؟

داپ اَپ، اولین پلتفرم پاداش نقدی خرید در ایران است. این پلتفرم، سیستم بانکی کشور، اصناف و عموم مردم را به یکدیگر متصلنموده و با یک مدل کسب و کار هوشمندانه، همزمان برای تمامی آنها ارزش ایجاد می‏ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسیر راه اندازی داپ اَپ از ایده تا اجرا چگونه بوده است؟

شرکت درنیکا اندیشه پرهام (داپ) در تیرماه سال 1398 تأسیس شد و فرآیند رشد و توسعۀ خود را به سرعت طی کرد. با ترکیب تجربه، خلاقیت و دانش روز دنیا و با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده، داپ اَپ توانست در کمتر از یک سال، ساز و کار لازم برای اجرای طرحی با  گستردگی بالا را فراهم کرده و آن را به اجرا درآورد.

چگونه با وجود چالش‏های بزرگی مانند کرونا، داپ اَپ به چنین موقعیتی رسیده است؟

نخست اینکه داپ اَپ، هر لحظه در حال پایش و تحلیل تغییرات محیط کلان و خُرد کسب و کارها است.  در وهله دوم بر اساس همین پایش دائمی، رویکردهای استراتژیک خود را طراحی و اجرا می ‏کنیم.  در نهایت مدل مدیریت استراتژیک ما همواره به گونه ‏ای طرح ‏ریزی و اجرا می ‏شود که تمهیدات لازم را برای بروز بدترین سناریوهای ممکن پیش ‏بینی می ‏کند.

موضوع کرونا نیز از این قاعدۀ کلی مستثنی نبوده است. ما در داپ اَپ، برای تعطیلی اصناف، کاهش حجم دادوستد در برخی بازارها و بازگشایی اصناف برنامه داشته ایم و بر همان اساس عمل کرده ایم. ما از معدود سازمان هایی هستیم که در دوران همه ‏گیری کرونا نه تنها تعدیل نیرو نداشته ‏ایم، بلکه همکاران جدیدی را نیز به استخدام درآورده ‏ایم.

خلاصه این که در طوفان، تنها شاخه ‏های نرم و منعطف سالم می‏ مانند و این شاخه‏ های سخت و خشک هستند که می‏ شکنند.

 چشم انداز داپ اَپ چیست؟ در چند سال آینده ما داپ اَپ را چگونه خواهیم دید؟

ما قصد داریم پس از تثبیت طرح در شهر تهران، بر اساس یک برنامۀ دقیق تمام کشور را تحت پوشش قرار دهیم. از سوی دیگر، با توجه به روند رو به رشد خریدهای اینترنتی، در آینده ‏ای نه چندان دور داپ اَپ درگاه‏ های پرداخت اینترنتی (IPG ) تعدادی از فروشگاه های اینترنتی برگزیده را نیز پوشش خواهد داد. همچنین ما خدمات ویژه و متفاوتی را نیز برای اصناف عضو داپ اَپ طراحی و آمادۀ اجرا کرده ‏ایم که متعاقباً اعلام خواهد شد.

آقای دکتر قلیچ خانی (مدیرعامل و مدیر بازاریابی)

داپ اَپ چگونه کار می ‏کند و منافع و مزایای آن برای مردم و اصناف چیست؟

اصناف طرف قرارداد با داپ اَپ برای هر تراکنش داپ اَپی و به ازای معرفی آنها به مشتریان در اپلیکیشن، درصدی تخفیف در نظر می‌گیرند. از سوی دیگر، عموم مردم می ‏توانند با خرید از اصناف طرف قرارداد و انجام تراکنش در کارتخوان ‏های عضو طرح،  یعنی "به ‏پرداخت ملت"، "تاپ" (تجارت الکترونیک پارسیان) و "سپ" (پرداخت الکترونیک سامان کیش)، تا ۱۴ درصد از کل مبلغ خرید خود را به عنوان پاداش خرید، بصورت نقدی و روزانه دریافت کنند.

صاحبان کسب ‏و کار نیز علاوه بر اینکه به واسطه معرفی در اپلیکیشن داپ اَپ، رونق گرفته و مورد استقبال مشتریان قرار می ‏گیرند، در ازای کسب امتیاز لازم می‌توانند از سایر مزایای متنوع و جذاب این طرح ـ مانند بیمۀ تکمیلی، وام قرض‏ الحسنه، تورهای داخلی و خارجی قسطی و غیره نیز بهره ‏مند شوند.

هم اکنون چند صنف عضو پلتفرم داپ اَپ هستند و اصناف چگونه می‏توانند داپ اَپی شوند؟

هم اکنون بیش از 2000 صنف در تهران عضو شبکۀ اصناف ما هستند و هدف ما، گسترش این شبکه و افزایش آن تا 35.000 صنف است. اصناف محترمی که مایلند با داپ اَپ همکاری کنند، می‌توانند با واحد مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) تماس بگیرند، همکاران ما اطلاعات اولیۀ صنف را دریافت کرده و قرار ویزیت را تنظیم می‏ کنند. مهندسین فروش در موعد مقرر به صنف مراجعه کرده و ضمن ارائۀ توضیحات و اطلاعات کامل، قرارداد منعقد خواهند کرد. پس از عقد قرارداد و انجام امور اداری، لوکیشن و مشخصات صنف در اپلیکیشن منتشر شده و در دسترس تمامی مشتریان قرار می ‏گیرد.

آیا مشتریان برای دریافت پاداش نقدی خرید بایستی کار خاصی انجام دهند؟

خیر. به هیچ وجه کار خاصی نیاز نیست. مشتریان محترم می‏ توانند فقط با دانلود و نصب اپلیکیشن داپ اَپ و ثبت یک یا چند کارت بانکی عضو شبکه شتاب در آن، از مزایای پاداش نقدی خرید داپ اَپ بهره ‏مند شوند. مدل کسب و کار ما به گونه ای طراحی شده است که مشتریان به سادگی و بدون تشریفات دست و پا گیر، تنها با کشیدن کارت در دستگاه ‏های کارتخوان عضو داپ اَپ از مزایای طرح بهره‏مند شوند.

داپ اَپ بدون محدودیت، در تمامی اصناف و فروشگاه ‏ها و برای خرید همۀ کالاها و خدمات قابل استفاده است، با تمامی کارت‏ های بانکی عضو شتاب سازگار است و پاداش نقدی آن بدون قید و شرط و در عرض 24 ساعت به حساب مشتریان واریز می ‏شود.

آیا داپ اَپ برای پشتیبانی فنی و اجرایی طرح، تمهیدات خاصی اندیشیده است؟

بله. واحد مدیریت ارتباط با مشتریان داپ اَپ از همکاران با تجربه، کارآزموده و آموزش دیده‏ ای تشکیل شده که به سخت افزارهای مدرن و یکی از کامل ترین و بروزترین نرم‏ افزارهای CRM جهان ـ یعنی Microsoft Dynamics 365 ـ مجهز شده و آمادۀ پاسخگویی به شکایت ها، انتقادها، پیشنهادها، ثبت نظرها، پیگیری و رفع مشکلات اصناف و مشتریان هستند.

آقای مهندس شفی زاده (مدیر محصول و مدیر تبلیغات)

اپلیکیشن داپ اَپ چه خصوصیات متمایزی دارد؟

در واقع داپ اَپ اولین و تنها پلتفرم  پاداش نقدی خرید روزانه به صورت تضمینی در ایران است بارزترین ویژگی داپ اَپ  عدم وجود جایزه و قرعه کشی یا تخفیف های فصلی و مناسبتی است. داپ اَپ به صورت تضمینی و نقدی درصد مشخصی از مبلغ خرید کاربرهایش را  به صورت روزانه به  حساب آنها برمی‌گرداند.

پروسۀ مالی داپ اَپ چگونه انجام می ‏شود و جایگاه بانک ها و شرکت های PSP در این فرآیند چیست؟

از نگاه مشتری، صرفا نصب اپلیکیشن داپ اَپ و اضافه کردن شماره کارت در اپلیکیشن راحت است. در مراحل بعد تمام تراکنش هایی که با آن کارت انجام دادند توسط داپ اَپ رصد شده و محاسبات بازگشت نقدی وجه برای آنها محاسبه و واریز می‌شود. در حال حاضر داپ اَپ با 3 پی اس پی اصلی کشور همکاری می‌کند، به پرداخت ملت، تجارت الکترونیک پارسیان، سامان کیش. شایان ذکر هست که مدل ایمنی در جریان تراکنش ها و اطلاعات بانکی، تماما همتا به همتارمزگذاری شده و امنیت این پروسه وابسته به امنیت بانک هاست.

برای معرفی و ترغیب مشتریان و اصناف به استفاده و یا عضویت در داپ اَپ چه برنامه‏ هایی دارید؟

مدل های ارائه، معرفی و تبلیغ محصول، بیشتر مبتنی بر مدل ایجاد آگاهی به صورت دیجیتال است. برای مشتریان و اصناف جوایزی در نظر گرفته شده که با معرفی داپ اَپ به همکاران و  دوستان‌شان به آنها تعلق میگیرد و طبیعتا بعد از نصب، چه چیزی بهتر از بازگشت پول نقد به حساب شخصی یک فرد. ضمنا برای اصناف داپ اَپ، علاوه بر افزایش فروشی که داپ اَپ برای آنها ایجاد می کند، تسهیلاتی رو هم براشون در نظر گرفتیم از قبیل وام، کمک هزینه سفر، بیمه تکمیلی و ...

اپلیکیشن داپ اَپ را از کجا می ‏توان دانلود و نصب کرد؟

 اپلیکیشن مشتریان و اصناف داپ اَپ در تمام اپ استورهای شناخته شده قابل دسترس هست. همچنین در وب سایت رسمی داپ اَپ لینک اپلیکیشن ها موجود و قابل استفاده  است. شایان ذکر است که داپ اَپ ورژن pwa ( نسخه وب اپلیکیشن) هم دارد که کاربران می‌توانند  از آن استفاده کنند.

2121

کد خبر 1402808

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک

بسته مصوب سنای آمریکا مالک تیک تاک را موظف کرد که بخش آمریکایی این شبکه اجتماعی را تا یک سال آینده واگذار کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سنای آمریکا به اتفاق آرا با 79 رای موافق در برابر 18 رای مخالف، به ممنوعیت فعالیت شبکه اجتماعی تیک تاک در خاک آمریکا در صورتی که مالک چینی آن از واگذاری این شبکه طی 9 ماه تا یک سال آینده خودداری کند، رای داد.

استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک باعث نگرانی زیادی در بین قانونگذاران آمریکایی شده و بیم آن می رود که شرکت چینی بایت دنس که مالک تیک تاک است، به اطلاعات میلیون ها کاربر آمریکایی دسترسی داشته باشد.

براساس این گزارش، این لایحه 4 روز پیش در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود که در صورت عدم فروش تیک‌تاک به شرکت‌های غربی، این پلتفرم در ایالات متحده ممنوع می شود، و با تصویب در سنا نیز، جو بایدن اعلام کرده که امروز این لایحه را امضا خواهد کرد تا روند اجرایی شدن آن آغاز شود.

براساس این لایحه، وجود این نرم افزار چینی در فروشگاه‌های اپلیکیشن ایالات متحده ممنوع می‌شود، مگر اینکه پلتفرم این رسانه اجتماعی که توسط تقریباً 170 میلیون آمریکایی استفاده می‌شود، طی 9 ماه تا یک سال آینده از شرکت مادر خود بایت‌دنس (ByteDance) منفک شود.

قانونگذاران حامی این لایحه مدعی هستند که تیک‌تاک یک تهدید امنیت ملی است چرا که دولت چین می‌تواند از قوانین اطلاعاتی علیه بایت‌دنس استفاده کرده و آن را مجبور کند تا اطلاعات کاربران آمریکایی را در اختیار پکن قرار دهد.

درگیری بین شرکت تیک‌تاک و دولت آمریکا به یک زمینه بین‌المللی گسترده تبدیل شده است. این درگیری، به دلیل موارد مختلف از جمله حفظ حریم خصوصی، امنیت ملی و رقابت اقتصادی به وجود آمده است.

به علاوه، درگیری‌های اقتصادی بین آمریکا و چین نیز نقش مهمی در این تنش‌ها ایفا می‌کند. این درگیری‌ها باعث شده تا اقدامات دولت آمریکا علیه شرکت‌های چینی، از جمله تیک‌تاک، افزایش یابد.

در پاسخ به این تنش‌ها، تیک‌تاک تلاش می‌کند تا با ارائه تضمینات در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها، از جمله ایجاد مراکز داده مستقل در خارج از چین، اعتماد دولت آمریکا را جلب کند.

با این حال، این درگیری‌ها احتمالاً همچنان ادامه دارد و تأثیراتی بر روابط بین‌المللی، اقتصاد، و حقوق شهروندان دارد. برای کنترل این تنش‌ها و رسیدن به راه‌حل‌های مناسب، نیاز به همکاری بین دولت‌ها، شرکت‌ها، و سازمان‌های بین‌المللی است.

در همین حال اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در این باره گفت: ممنوع کردن و یا الزام به واگذاری تیک تاک، یک پیشینه جهانی هشداردهنده برای کنترل فزاینده دولت ها بر پلتفرم های شبکه های اجتماعی است. اگر ایالات متحده یک پلتفرم خارجی را ممنوع کند، باعث ایجاد قوانین مشابهی از سوی دیگر کشورها می شود.

چندی قبل نیز کنگره آمریکا لایحه واگذاری تیک تاک را تصویب کرده بود. براساس این لایحه، شرکت بایت دنس غول بزرگ تکنولوژی چین و مالک تیک تاک، 165 روز یعنی حدود 6 ماه فرصت خواهد داشت تا تیک تاک را واگذار کند. اگر بایت دنس از انجام این کار خودداری کند، فروشگاه های عرضه اپلیکیشن که توسط گوگل، اپل و دیگر شرکت های فناوری راه اندازی شده اند، دیگر نمی توانند به صورت قانونی تیک تاک را به کاربران معرفی کرده و یا از سرویس های میزبانی وب برای اپلیکیشن های ساخت بایت دنس، پشتیبانی کند.

در همین حال کمپین انتخاباتی جو بایدن در تاریخ 11 فوریه برای تشویق و جلب آرای رأی‌دهندگان جوان، به شبکه اجتماعی تیک‌تاک پیوست.یکی از مقامات کمپین بایدن اظهار کرد این کمپین اقدامات احتیاطی پیشرفته امنیتی را برای ابزارهای الکترونیکی خود که به‌روی آنها تیک‌تاک نصب می‌شود، اتخاذ می‌کند و موضوع پیوستن آنها به تیک‌تاک جدا از بررسی‌های امنیتی در حال انجام به‌روی این اپلیکیشن است.

گروهی از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا از جو بایدن خواستند تا حساب کاربری کمپین خود در شبکه اجتماعی تیک تاک را به دلیل نگرانی های امنیتی غیرفعال کند.

آنها در نامه‌ای اظهار کردند بایدن خطرات امنیت ملی شبکه اجتماعی تیک تاک را نادیده گرفته است. حال دولت چگونه می تواند به مردم آمریکا درباره خطرات این اپلیکیشن هشدار بدهد در حالی که رئیس جمهور از آن استفاده می کند.

در همین حال سال گذشته دولت بایدن نهادهای این کشور را ملزم به حذف اپلیکیشن تیک‌تاک از تلفن‌های همراه و دیگر ابزار الکترونیکی کارمندان دولتی و فدرال کرده بود.

کنگره آمریکا درباره ممنوعیت تیک تاک رای گیری می‌کندترامپ: تیک تاک تهدیدکننده امنیت ملی آمریکا است

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • ببینید | رفع فیلتر اپلیکیشن پرطرفدار پس از ۲ سال؟؛ وزیر ارتباطات توضیح داد
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند