Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نظام لیبرالیسم آمریکا به سرعت در حال فروپاشی است چراکه این نظام بر پایه تفکرات اومانیستی، استکباری و دمکراسی غلط و دروغین غرب بنا نهاده شده است. ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در نشست هم‌اندیشی هفته افشای حقوق بشری آمریکایی که در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه یکی از خیانت‌های آمریکا به بشریت «حاکمیت دلار» است، اظهار داشت: با پایان یافتن جنگ جهانی دوم، آمریکا دلار خود را در مبادلات اقتصادی مبنا قرار داد و این امر باعث شد تا اعتبار اقتصاد آمریکا به پشتوانه دلار تضمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یک سوم ذخایر ارزی کشورها در مبادلات اقتصادی و تجاری‌شان بر مبنای دلار قرار گرفت، افزود: با وجود این مهم، خروج دلار از چرخه اقتصادی دنیا تدبیری است که دولت‌ها برای جلوگیری از ضربه اقتصادی دلار به کار بسته و در کنار آن کشورهای اسلامی نیز به مخالفت با نظام لیبرالیستی غرب توجه ویژه داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با ذکر اینکه نظام آمریکا بر پایه «ثروت‌اندوزی»، «منفعت‌طلبی» و «تبعیض» بنا شده است، تصریح کرد: نظام لیبرالیسم آمریکا به سرعت در حال فروپاشی است چراکه این نظام بر پایه تفکرات اومانیستی، استکباری و دمکراسی غلط و دروغین غرب بنا نهاده شده است.

وی با ذکر اینکه غالب رسانه‌های بین‌المللی و خبرگزاری‌های جهان تحت سلطه آمریکا اداره می‌شوند، ادامه داد: فضای مجازی بهترین ظرفیت برای معرفی چهره ضدحقوق بشری آمریکا به جوانان است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با گریز به خیانت‌های آمریکا نسبت به ایران، توضیح داد: پس از حذف دولت انگلیس در سال 1320، پای آمریکا به ایران باز شد و از همان زمان تا امروز امریکا به خود اجازه می‌دهد در امور ایران هم‌چون کودتای 28 مرداد، کودتا علیه دکتر مصدق و ملی‌شدن صنعت نفت، قضیه کاپیتولاسیون دخالت کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید براینکه نظام حاکم بر ایران، یک نظام دینی و اسلامی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این نظام با پرچمداری مقام معظم رهبری، در آینده نزدیک نظام‌های فاسد حاکم بر جهان را از بین برده و قوانین اسلامی بر جهان حاکم شود.

«لفظ حقوق بشر» ابزار آمریکا برای منکوب کشورهای جهان است

«محمد جباری» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان، دیگر سخنران این نشست نیز با اشاره به اینکه ورود دلار به عنوان یک تکه کاغذ بی‌ارزش به مبادلات جهانی باعث شده تا دزدی آشکار، روزانه، مستمر و تاریخی توسط سران آمریکایی در حق همه ملت‌های دنیا لحاظ شود، اظهار داشت: این امر ضعف بزرگی‌ست و به همین خاطر کشورهای اسلامی باید به این سمت بروند که تعادلی را در عرصه اقتصاد جهانی ایجاد و دلار را از چرخه اقتصادی خارج کنند.

وی با بیان اینکه «لفظ حقوق بشر» ابزاری است که توسط آمریکا برای منکوب کشورهای جهان استفاده می‌شود، گفت: بر کسی پوشیده نیست که اقدامات آمریکا ناقض صریح و مطلق علیه اعلامیه حقوق بشر جهانی است.

جباری با گریز به اقدامات صورت گرفته سال 84 در استان کردستان اشاره و توضیح داد: در این سال برای 700 نفر از اهالی روستای قلعه‌جی مریوان پرونده شیمیایی تشکیل شد که این امر نشان از جنایت هولناکی‌ست که آمریکا رهبری آن را عهده‌دار بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با درخواست از دستگاه‌های ذیصلاح و مراکز دانشگاهی جهت هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی به سمت بررسی جنایات حقوق بشری آمریکا، خاطرنشان کرد: دیگر اقدامی که می‌تواند به افشای ماهیت واقعی و ضدبشری آمریکا کمک کند، برگزاری نشست با جامعه حقوقدانان، وکلا و دانشجویان است.

کشتار رنگین‌پوستان و سیاست‌های تبعیض نژادی فرهنگ غالب و مسلطشده آمریکاست

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز در ادامه این نشست با اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی (6 الی 12 تیرماه) و پرونده سیاه و ننگین جنایات رژیم ایالات متحده آمریکا و همدستانش، این رژیم را بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان معاصر دانست و اظهار داشت: نقض حقوق بشر در آمریکا و غرب قدمتی به اندازه تأسیس تاریخ این کشورها داشته و کشتار رنگین پوستان و سیاست‌های تبعیض نژادی در این کشورها در قرون متمادی، تبدیل به یک فرهنگ غالب و مسلط شده و از نسلی به نسل دیگر تسری پیدا کرده است.

وی با ذکر اینکه این دولت‌ها تحت لوای فرهنگ لیبرال دموکراسی، این روزها نماد پر رنگی از شهوت و خشونت شده و حتی به مریدان خود هم رحم نمی‌کنند، تصریح کرد: دولت آمریکا از وعده‌های توخالی نظام لیبرال و دولت‌های مدرن تنها زانو نهادن بر گردن مردم و تنگ کردن فضای تنفسی انسان‌ها بر جای مانده و بوی تعفن شهوت، غضب، حرص، طمع و تجاوز آشکار به حقوق انسان‌ها از سوی آنها بلند شده و این تلخ‌ترین تراژدی تاریخ غرب است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به خیزش بینالمللی علیه نظام سلطه و در رأس آن آمریکای جهان‌خوار، گفت: تخریب نمادهای ملی و هویتی توسط مردم خشمگین، نشانه افول آمریکا و غرب و از نشانه های تزلزل در تمدن غرب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سادات با اشاره به اینکه بحران کرونا و اعتراضات گسترده در هفته‌های اخیر در آمریکا نسبت به نظام سرمایه‌داری و فرهنگ آپارتاید، بهترین فرصت برای خوانش منطقی و هوشمند نسبت به پرونده  سیاه غرب نسبت به تضییع حقوق بشر و عوامل افول تمدنی آنهاست، افزود: اکنون که طبل آبروی آمریکا پاره شده و تشت رسوایی لیبرالیسم از بام تاریخ بشر افتاده، هنوز عده‌ای منفعل در برابر فرهنگ غرب از سر غفلت و یا نفوذی‌ها و پادوهای داخلی آنها به‌ویژه در محافل علمی و آکادمیک به دنبال بزک کردن چهره رسوای غرب هستند اما افسوس که آنها ندانسته بر سر آرامگاهی دخیل بستند که جنازه‌ای در آن وجود نداشته و از فلسفه مدرن تنها مشتی تباهی و تبهکاری بر جای مانده و تداعی انگیزاسیون و تفتیش عقاید و برده‌داری مدرن که یادآور دوران قرون وسطی و عصر تاریکی است.

برنامه‌های هفته "بازخوانی و افشاگری حقوق بشر آمریکایی" در استان کرمان اعلام شدنماینده مردم اراک: تبعیض‌نژادی مردم آمریکا و سایر ملت‌های دنیا را آزار می‌دهد

52 شبکه ماهواره‌ای علیه هویت کُردها فعالیت می‌کنند‌

«جعفر عبدالملکی» مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان نیز با اعلام اینکه پس از حوادث اخیر نقاب دفاع از حقوق بشر آمریکا کنار رفته و چهره واقعی آن برای همه دنیا نمایان‌تر از قبل شد، اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا، در یک قرن اخیر برای اجرا و پیشبرد منافع خود در کشورهای جهان به‌ویژه جهان سوم از طریق توسل به کودتای نظامی، تحریم و جنگ وارد عمل شده است.

وی با ذکر اینکه آمریکا مرکز فتنه‌های گوناگون است، افزود: افول کنونی آمریکا به معنای سقوط آن در کوتاه مدت نیست بلکه وجوه بین‌المللی آن از میان رفته و با مشکلات درونی فروانی درگیر شده است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان کردستان با اعلام اینکه تظاهرات بر علیه سیاست‌های نژادپرستانه آمریکا 35 ایالت آمریکا را متشنج کرد، گفت: علاوه‌بر همه ابعاد داخلی نقض حقوق بشر در این کشور که در حق زنان، کودکان، رنگین پوستان، مسلمانان، رسانه ها، مهاجران و بیشتر مردم این کشو انجام می‌گیرد، خشونت پلیس این کشور خشونت نمادینی‌ست که در آخرین مورد آن، منجر به مرگ یک شهروند سیاهپوست شده و نفرت جهانی را برانگیخت.

وی دیگر بعد قابل توجه آمریکا و همپیمانانش را رفتار آنان نسبت در مواجهه با کُردها دانست و خاطرنشان کرد: هرچند آمریکا در طول تاریخ جنایت‌های بسیاری در حق همه ملت‌های دنیا به‌خصوص کُردها لحاظ کرده، اما در ظاهر شاهد هستیم که خود را دوست قوم کُرد نشان داده در صورتی که بارها از کُردها استفاده ابزاری کرده و در بزنگاه آنها را رها کرده‌اند.

عبدالملکی دیگر خیانت آمریکا به کُردها را پس از جنگ جهانی دوم دانست و در این خصوص توضیح داد: بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا در صحنه‌های جهانی جای انگلیس را گرفت و پس از کودتای صدام علیه عبدالکریم قاسم، سیاست آمریکا درباره کُردها هم عوض و کمک و حمایت از آنها را قطع کرد.

وی دیگر جنایات آمریکا علیه کُردها را استفاده از تسلیحات شیمیایی و کشتار جمعی علیه کُردها در عراق، قتل عام کُردها توسط صدام، بمباران ترک‌های ترکیه و حمله به ساکنین شمال سوریه دانست.

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان کردستان با تأکید بر اینکه بایستی با خویشتن‌یابی هویتی در راستای معرفی چهره واقعی آمریکا که درصدد ایجاد دیگری به‌عنوان ناقض حقوق بشر است، تلاش کرد، گفت: در دوره جنگ شناختی که محسبات ذهنی به‌دلیل تواتر اخبار بسیار زیاد شده و از سویی 52 شبکه کُردزبان مشغول فعالیت علیه هویت مردم کُرد هستند، باید برنامه‌ریزی مشخصی برای مقابله با تبلیغات پوچ دشمنان، داشت.

انتهای پیام/483/ ت

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه مرکز استان کردستان استان کردستان استان کردستان حقوق بشر بر پایه ک ردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امروزه لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی و اسلامی را در بازارها در انواع گوناگون پسران و دختران فراوان می‌بینیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه در مصلای الغدیر گفت: رشد و کمال علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دختران ایران اسلامی همراه با رایحه خوش عفاف، حجاب و حیا به زنان و دختران غربی رسیده‌است.

او اضافه کرد: برخی از زنان و دختران را مشاهده می‌کنیم که در کشورهای غربی از انحطاط، بردگی جنسی و نابودی پایه‌های خانواده خسته شده‌اند و به حجاب و عفاف روی آورده‌اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه  باید هوشیار بود و دستگاه‌های متولی فرهنگی در کشور هوشیارانه تصمیم بگیرند و اقدام کنند، بیان کرد: باید از هرگونه اقدامی که ابتذال فرهنگی را همراه دارد خودداری کنند.

شاهرخی اذعان کرد: گاهی ممکن است مجموعه‌های به‌ظاهر فرهنگی به مکانی واگذار شود، ولی در آن مکان رویدادهای غیرفرهنگی به‌وسیله برخی از بخش‌های فرهنگی رخ دهد.

شاهرخی با اشاره به اینکه در راستای اجرای اصل 123 قانون اساسی، قانون ساماندهی مد و لباس در مجلس و شورای نگهبان به تصویب رسیده‌است، عنوان کرد: امروزه لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی و اسلامی را در بازارها در انواع گوناگون پسران و دختران فراوان می‌بینیم.

او با بیان اینکه پیداکردن لباس‌هایی که با فرهنگ ایرانی و اسلامی هماهنگ باشد گاهی در بازار محدود است، خاطرنشان کرد: قوانین فقط برای تصویب نیست بلکه برای اجرا هم است و لازم است تدابیری برای توزیع لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی و اسلامی اتخاذ شود.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان بیان کرد: گاهی می‌پرسند که وضعیت آینده این استان را چگونه تجزیه‌ و تحلیل می‌کنید، ما باید به آیندۀ کشور امیدوار باشیم؛ هرچند فرازونشیب وجود دارد، اما قطعاً آینده برای استان ما روشن است.

شاهرخی عنوان کرد: کارخانۀ ماشین‌سازی خرم‌آباد تا چند سال پیش تعطیل بود، اما در این دولت با پیگیری‌های مسئولان ملی و استانی به نقطه‌ای رسیده‌است که اشتغال در آن چند برابر شود.

او بیان کرد: در لرستان صنایع تعطیل‌شده‌ای وجود دارد که باید مشکلات آن‌ها دنبال شود، اما صنایع و کارگاه‌های متوسط و کوچکی هم وجود دارد که اشتغال در آن‌ها پویا و زنده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با قدردانی از اجرای طرح حضور دانش‌آموزان در نمازجمعه، عنوان کرد: از نیروی انتظامی که طرح نور را در در کشور در حال اجرا دارد تقدیر و تشکر می‌کنم.

شاهرخی تصریح کرد: نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلفی خدمات‌رسانی می‌کند و باید از این قشر زحمت‌کش که در عرصه‌های مختلف جهاد مستمر دارند تشکر کنیم.

او با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی، عنوان کرد: اهمیت مشارکت حداکثری به قوت خود باقی است و عملیاتی‌کردن چهار راهبردی که مقام معظم رهبری فرمودند، امری لازم و شرکت در انتخابات یک حق، تکلیف و وظیفه ملی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: مسئولان ناظر و برگزارکننده انتخابات هم باید دقت لازم را در برگزاری انتخابات سالم داشته باشند.

شاهرخی افزود: آسیب‌های احتمالی دور اول انتخابات مجلس باید رفع شود و با کسانی که می‌خواهند به انتخابات خدشه‌ای وارد کنند برخورد شود.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • وعده صادق آب به خانه مورچه ریخت/ نمایش باطن حقوق بشر آمریکایی