Web Analytics Made Easy - Statcounter

خالد جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نشستی در راستای دفاع از تصویب منطقه آزاد تجاری، صنعتی بانه - مریوان در کمیسیون اقتصاد کلان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته برگزار شد، اظهار داشت: استاندار کردستان، نمایندگان مردم شهرستان‌های سقز و بانه و مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این نشست حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد از طرف دولت به مجلس تقدیم و در مجلس شورای اسلامی هم مصوب شد ولی مورد مخالفت شورای نگهبان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای اعلام نظر نهایی این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است، یادآور شد: مسوولان استان در کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام دفاعیات و شفاف سازی‌های لازم در خصوص منطقه آزاد بانه - مریوان را انجام دادند.

جعفری تاکید کرد: در مرحله بعدی لایحه ایجاد این مناطق در دستور کار مجمع تشخیص مصحلت نظام برای رای گیری قرار می‌گیرد و در صورت رای آوردن برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: با توجه به ارتباط و تعامل مطلوب بین اقلیم کردستان عراق و ایران معتقدیم منطقه آزاد تجاری، صنعتی بانه و مریوان می‌تواند پیشران توسعه استان باشد.

وی با اشاره به اینکه مرزهای کردستان جزو معدودمرزهای ایران اسلامی بوده که در چند ماه اخیر به دلیل شیوع کرونا تعطیل نشده و همواره فعال بوده است، افزود: طی ۲ سال اخیر میزان مبادلات مرزی شامل صادرات، ترانزیت و واردات از مرزهای کردستان به خارج از کشور ۶ میلیارد دلار بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: اولویت ما در منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه - مریوان پرداختن به بخش صنعت است که هم برای استان و هم کشور در ایجاد ثروت و اشتغال مثمرثمر خواهد بود.

برچسب‌ها مریوان بانه استانداری کردستان مجمع تشخیص مصلحت نظام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان بانه استانداری کردستان مجمع تشخیص مصلحت نظام مریوان بانه استانداری کردستان مجمع تشخیص مصلحت نظام مجمع تشخیص مصلحت نظام استاندار کردستان منطقه آزاد تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد ، در این دیدار طرح‌های برق آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای توسعه شبکه برق استان مورد ارزیابی قرار گرفت.

مسائل مربوط به طرح‌های برق رسانی منطقه آزاد ماکو، ارومیه، شهرهای شمال و جنوب استان نیز از جمله طرح‌هایی بود که در این دیدار بررسی شد.

در این دیدار همچنین با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم"، زیرساخت‌های مورد نیاز برای جهش تولید به ویژه تامین برق پایدار برای شهرک‌های صنعتی، مناطق آزاد ماکو و منطقه ویژه اقتصادی سرو مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی و مدیرعامل توانیر قرار گرفت.

مدیر عامل توانیر هم برای تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار آذربایجان غربی قول مساعد داده و برای رفع مشکلات موجود استان در حوزه برق، راهکارها و دستورات لازم را صادر کرد.

دیگر خبرها

  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • ۸ سد کردستان سرریز شد
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است
  • دریاچه زریبار (زریوار) مریوان در استان کردستان بعد از سال‌ها سرریز کرد + فیلم
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • مصلحت قطعی همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه