Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان یک اصل عملیاتی و اجرایی دقیق و موردی از سوی مسئولین امر در منطقه رزن پیگیری شود زیرا ایجاد ساختارهای فرهنگی متعالی که منجر به زندگی بهتر و کاهش مشکلات و آسیبهای فرهنگی می شود از بستر ترویج این فریضه و امر به معروف خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ اساسا انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بر اساس هویت اسلامی ملی شکل گرفته است تا همه خوبی ها و پاکی ها به رشد قابل قبول برسند بنابراین هویت بخشی به یک جامعه از وظایف اصلی مسئولین فرهنگی در هر منطقه ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان معرفی چهره های شاخص و برجسته تا یخ کشور به عنوان امر به معروف و تلاش در جهت الگو سازی یک اصل و مسئله غیر قابل کتمان است.

هر چه جوانان و نوجوانان یک جامعه بیشتر با بزرگان معرفتی و قهرمانان آن کشور آشنا باشند قطعا الگوی گیری بهتری خواهند داشت.

اگر امپراطوری رسانه ای غرب در هالیود و بازی های رایانه ای به ترویج فرهنگ رفاه طلبی و لذت جویی مشغول است این برای نشر سبک زندگی خود در جهان است و این در حالی است که جامع غربی اساسا چیزی برای الگو دهی ندارد اما از نداشته های خود هم در حال تولید الگو و قهرمان است.

معرفی شهدا و مزین کردن معابر و خیابان‌ها با نام ها و یادها این شهدا کوچکترین کاری است که مسئولین شهری و فرهنگی در یک منطقه باید آن را انجام دهند.

تلاش ما ترویج یاد و نام شهدا است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای رزن و درگزین در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان در این زمینه گفت: بر اساس قانون همه دستگاه ها علاوه بر دستگاه های فرهنگی بخشی از اعتبارات خود را باید به حوزه فرهنگ و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی اختصاص دهند.

محسن مصطفوی اظهار کرد: ما در دوره های مختلف تلاش کردیم در مسیر ترویج یاد و نام شهدای و ایثار گران در شهرهای شهرستان با تعامل دستگاه های دیگر بخصوص شهرداری حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه کمبود اعتبارات نیز در سالهای اخیر بخشی از اقدامات را به توقف کشانده است، ادامه داد: از تمام دستگاه های متولی فرهنگ در سطح شهرستانهای رزن و درگزین انتظار این است تا در مسیر معرفی شهدا بصورت جدی وارد شوند.

مصطفوی از قرار دادن نام شهدای بخش مرکزی در شهر رزن بر معابر خبر داد و گفت: در برخی موارد نیز از شهدای شاخص استفاده شده است و روند نامگذاری شهدا بر معابر با اولویت بیشتری پیگیری خواهد شد، عکس شهدا قبلا در مزار شهدا نصب شده است که باید تلاش شود تا جانمایی بیشتر و بهتری صورت گیرد.

نام شهدای رزنی و بخش مرکزی بر معابر شهری 

شهردار رزن نیز گفت و گو با خبرنگار عصر همدان گفت: متولی نامگذاری معابر شورای شهر است که در کمیته ای با حضور بنیاد شهید این نامگذاری صورت می‌گیرد.

حجت الله علیخانی اظهار کرد: نام اکثر شهدای رزنی و بخش مرکزی بر معابر شهری نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه در دوره جدید شهرداری رزن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اولویت اساسی و‌ جدی است، افزود: ما به دنبال جا نمایی مکانی جهت نصب تمثال مبارک شهدا در شهر هستیم.

شهردار رزن نصب تصاویر شهدا در میادین و مسیر اصلی رزن را نیازمند اصلاح وضعیت بلوار مرکزی شهر عنوان کرد و گفت: بلافاصله بعد از اینکه در مدیریت شهری کار خود را آغاز کرده ایم به دنبال اصلاح وضعیت بلوار اصلی و میانی شهر بوده ایم.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای ترویج یاد و نام شهدا در شهر رزن، تصریح کرد: بعد از اصلاح رفوژ و بلوار میانی شهر بلافاصله به سمت جا نمایی های مناسب جهت نصب تصاویر شهدا به عنوان محور و نقطه تمرکز شهر خواهیم بود.

ضرورت حضور یادمان های متعدد شهدا در شهرها

فرمانده سپاه ناحیه رزن نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر ضرورت حضور یادمان های متعدد شهدا در شهرها گفت: در این زمینه با مسئولین شهرستان و شهر رزن در حال تعامل هستیم.

سرهنگ داود مهدوی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را متولی این مسئله دانست و گفت: تلاش کرده ایم تا مسئله شهدا در شهرستان در آینده نمود و رنگ و بوی بیشتری به خود بگیرد.

وی همچنین از رایزنی برای حضور شهدای گمنام در شهر رزن و ایجاد یادمان برای آنان خبر داد.

به گزارش عصر همدان؛ به نظر می رسد با وجود همه اقداماتی که در مقاطع مختلف در سطح شهرستان توسط مسئولین صورت گرفته است اما شهرستان و بخصوص شهر رزن در خصوص حضور یادمانهای شهدا و بخصوص شهدای گمنام در جایگاهی که باید قرار داشته باشد نیست.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان یک اصل عملیاتی و اجرایی دقیق و موردی از سوی مسئولین امر در منطقه پیگیری شود زیرا ایجاد ساختارهای فرهنگی متعالی که منجر به زندگی بهتر و کاهش مشکلات و آسیبهای فرهنگی خواهد شد از بستر ترویج این فریضه و امر به معروف خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حضور یادمان شهدا در شهر نام شهدا عصر همدان دستگاه ها بر معابر شهر رزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران

همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، آیین تشییع و تدفین دو شهید گمنام که در عملیات کربلای۵ و عاشورا به فیض شهادت نائل شدند؛ با حضور عاشقان و منتظران امام زمان (عج) در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، مسئولین و مردم انقلابی استان قم و زائران و منتظران برگزار و روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶:۳۰ از انتهای بلوار پیامبر اعظم(ص)، میدان آل یاسین آغاز خواهد شد.

پیکرهای مطهر این دو شهید گرانقدر دفاع مقدس تا صحن جامع امام مهدی (عج) تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر آنها، در خاک مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229157

دیگر خبرها

  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد