Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابستان از راه رسیده و باز هم بازار پوشش‌های نامتعارف با انواع مانتوهای بدون دکمه و توری، داغ شد. در این میان، ویترین مغازه‌ها نیز خود به بخشی از جریان ترویج بدحجابی تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، هوا به شدت گرم شده، گرمای هوا انگار سبب شده تا حجاب را برخی که همیشه به دنبال پوشش خاص هستند، کمرنگ کنند و به بهانه گرمای هوا از لباس هایی نامتعارف در خیابان ها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی از مانتوهای کوتاه و توری، روسری و شال های باز و لباس های عجیب و غریب می توان رفتارهای هنجارشکنانه را در افراد مشاهده کرد، لباس هایی که با فرهنگ و اعتقاد ما سازگاری ندارند.

انگار عده ای هر روز به بهانه ای، وقیحانه بدحجاب تر از روز گذشته در خیابان ها حاضر می شوند، اما در تابستان جولان بدحجابی بیشتر می شود و عده ای برای رهایی از گرمای هوا از مانتوهایی نامناسب استفاده می کنند.

 

 

این مانتوهای نامناسب و نامتعارف در پشت ویترین فروشگاه‌ها خودنمایی می‌کنند؛ مانتوهایی که بدون دکمه، آستین کوتاه، قسمت هایی توری با رنگ هایی خاص در انتظار مشتری هستند. متاسفانه بی توجهی و بی نظارتی در تهیه و توزیع پوشاک بسیار مشهود است.

بدحجابی در تابستان تنها مختص بانوان نیست بلکه برخی آقایان نیز از تی شرت‌های آستین کوتاه و تنگ و با شلوارهایی نامناسب استفاده می کنند در حالی که این پوشش به هیچ عنوان زیبنده جامعه اسلامی نیست و مسئولان و متولیان فرهنگی در این راستا باید اقدام کنند.

تلاش دشمن در ترویج بدحجابی

سالهاست دشمن همه تیرها و تلاش های خود را به سمت مسائل فرهنگی نشانه گرفته، تلاش می کند تا با ترویج بدحجابی در راستای کمرنگ کردن اعتقادات دینی جوانان گام بردارد.

دشمن سعی دارد تا گرایش جوانان را به سمت و سوی مدهای جدید که مروج بدحجابی است، سوق دهد که برای این امر از هر روشی از جمله تبلیغات مختلف و یا در برنامه ها این نوع پوشش را به وفور تبلیغ می کند.

الگوگیری از فرهنگ غرب و پوشش های غربی سبب ولنگاری فرهنگی می شود، هنجارشکنانی که پوشش های آنها سنخیتی با فرهنگ و دین ما ندارد و کورکورانه از تبلیغات غربی الگو می گیرند.

با قدم زدن در خیابان ها و مشاهده ویترین های پوشاک به خوبی مشهود است که طراحی و تولید پوشاک خصوصا پوشاک بانوان چندان موفق نبوده به طوری که وفور مانتوهای بدون دکمه و توری گویای این موضوع است.

 

حجاب نباید با گرما و سرمای هوا تحت تاثیر قرار گیرد

روح انگیز جهان افروز؛ کارشناس امور بانوان در گفت و گو با سفیرافلاک داشت: وجود حجاب از ضروریات دین اسلام است و منکر حجاب، در حکم منکر اسلام است و همانگونه که نماز و روزه واجب است، رعایت حجاب و عفاف هم واجب و ضروری است.

وی اضافه کرد: باید به گونه ای باشد که با گرم شدن یا سرد شدن هوا مسئله حجاب تحت شعاع قرار نگیرد.

جهان افروز تصریح کرد: در حالی که روزه داری یک امر واجب است، چه در سرما و چه در گرما برای فرد مسلمان فرقی ندارد و این موضوع باید در مسئله حجاب نیز به همین گونه باشد.

 

 

کارشناس امور بانوان اضافه کرد: طرح مسئله حجاب و عفاف به خاطر ضرورت حضور اجتماعی زن در جامعه است  و حجاب و عفاف جنبه های مختلفی از جمله جنبه روانی دارد به طوری که حضور زنان با پوشش مناسب در جامعه باعث امنیت روحی و روانی برای خود فرد و محیط اطراف می شود.

وی جنبه خانوادگی را یکی دیگر از جنبه های مهم حجاب برشمرد و افزود: آثار عدم رعایت حجاب، بالا رفتن نرخ طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، سست شدن بنیان خانواده می شود و یکی دیگر از جنبه های حجاب، اجتماعی است که رعایت آن از جنبه اجتماعی سبب بالا رفتن امنیت اجتماعی در جامعه می شود.

 

افراد نخبه محجبه به جامعه معرفی شوند

جهان افروز گفت: حجاب و عفاف یک ارزش است و ارائه مد و لباس های متناسب با سلایق روز البته توجه به ایرانی و اسلامی بودن پوشاک، برپایی فروشگاه و نمایشگاه‌های متنوع در راستای حجاب و عفاف، کنترل اماکن تجاری و فروشگاه‌ها، معرفی الگوی موفق و نخبه از میان افراد محجبه، معرفی افراد و سازمان های مردم نهاد در حوزه حجاب و عفاف برگزاری دوره های آموزشی حضوری و مجازی در راستای ترویج فرهنگ حجاف و عفاف می تواند در این امر موثر باشد.

کارشناس امور بانوان اضافه کرد: ضروری است تا همه متولیان فرهنگی برای ترویج حجاب و عفاف به وظیفه خود عمل کنند.

 

نقش خانواده در انتقال ارزش حجاب و عفاف به نسل جدید

فرهاد طهماسبی؛ دکترای جامعه شناسی و مدرس دانشگاه لرستان در گفت و گو با سفیرافلاک اظهار داشت: خانواده اولین نهاد اجتماعی است که در راستای انتقال ارزشها به نسل بعدی نقش مهمی دارد.

وی اضافه کرد: خانواده ها برای اهمیت حجاب و عفاف و انتقال ارزش ها به فرزندان خود باید وقت صرف کنند چرا که این یک وظیفه تربیتی است و نباید در این راستا کوتاهی صورت گیرد.

طهماسبی تصریح کرد: بعد از نهاد خانواده، آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز در موضوع اهمیت حجاب و عفاف و رعایت آن نقش بسزایی دارند و با مدیریت در این بخش می توانند به بهترین شکل اهمیت حجاب و عفاف را برای افراد توضیح دهند.

وی با تاکید بر نقش رسانه ها در اهمیت حجاب و عفاف افزود: ضروری است تا رسانه رسمی موضوع حجاب و عفاف را در اولویت کارهای  خود قرار دهد و الگوهای موفق محجبه را معرفی کند و بتواند این الگوها را انتقال دهد.

 

تلاش برای تولید پوشاک متعارف

دکترای جامعه شناسی و استاد دانشگاه گفت: ضروری است تا تولیدکنندگان پوشاک در راستای تولید پوشاک متعارف گام بردارند و برای این امر همت و تلاش مسئولان و نظارت بر تولید آنها امری بسیار ضروری است.

 

 

وی بیان کرد: برای موضوع حجاب و عفاف باید به صورت همه جانبه عمل شود و همه شرایط و جنبه ها را در نظر گرفت به طوری که از ابزارهای جهت دهنده و الگودهنده برای ترویج حجاب و عفاف بیشتر استفاده کرد که می تواند راهکار موفقی در این راستا باشد.

طهماسبی خاطر نشان کرد: ضروری است تا زمینه برای تولید لباس های متعارف فراهم شود و لباس هایی که با فرهنگ و دین ما سنخیت دارند طراحی، تولید و روانه بازار شود.

جامعه شناس اضافه کرد: مسئله حجاب موضوعی است که از دیرباز به آن تاکید بسیار زیادی شده و برای این موضوع باید یک برنامه همه جانبه از بحث تولید پوشاک، تربیت و انتقال ارزش حجاب و عفاف و الگوسازی صورت گیرد.

 

با فرهنگ سازی می توان حجاب و عفاف را در جامعه نهادینه کرد

محمود ثمینی؛ معاون سیاسی استانداری لرستان گفت: وقتی بحث حجاب و عفاف مطرح می‌شود در واقع تلاش می شود تا فضیلت‌های اخلاقی جامعه ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: کار فرهنگی را نمی توان با فشار انجام داد و باید اقدامات فرهنگی در این راستا صورت گیرد که ضروری است کارکنان دولت، نهادها و سازمان های مختلف در درون سیستم خودشان به این موضوع توجه و اهتمام جدی کنند.

ثمینی اظهار داشت: در مقوله عفاف و حجاب، گاهی فقط حجاب را می‌بینیم و به موضوع عفاف کمتر توجه شده است در حالی که همیشه این دو با هم بوده و حجاب و عفاف باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان تصریح کرد: عفت تنها مختص بانوان نیست و آقایان هم باید به مسائل اخلاقی جامعه توجه کنند.

وی بیان کرد: در رعایت عفت عمومی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب همه آحاد جامعه و دستگاه‌های اجرایی باید مشارکت کنند و با فرهنگ سازی می توان حجاب و عفاف را در جامعه نهادینه کرد.

به هر ترتیب ترویج حجاب و عفاف نیازمند توجه بیشتر به این موضوع است، همه دستگاه ها و متولیان باید در این راستا به وظیفه خود عمل کنند و در طراحی و تولید لباس های متعارف نیاز است که اقدامات جدی تری صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اهمیت حجاب و عفاف حجاب و عفاف ترویج بدحجابی تولید پوشاک انتقال ارزش مسئله حجاب صورت گیرد جنبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۸۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، نشست ماموستا ملااحمد مبارکشاهی؛ امام جمعه نودشه با دانش آموزان دبیرستان‌های نسیبه و حضرت خدیجه (س) نودشه به مناسبت هفته حجاب و عفاف برگزار شد.
 
در این نشست، ماموستا ملا احمد مبارکشاهی ضمن تبریک هفته معلم، به مقام شامخ معلمین ادای احترام نمود و اظهار داشت: تعلیم و تعلم باعث رستگاری انسان در هر دو دنیا می باشد.
 
امام جمعه شهر نودشه افزود: پیامبر (ص) با افتخار خود را معلم معرفی می نماید.
 
این عالم اهل سنت در ادامه ضمن تشکر از مدیران و دبیران مدارس نودشه بخاطر زحماتی که برای آموزش دانش آموزان متحمل می شوند درخواست کرد که در این شرایط حساس که کشور و جامعه از هر طرف مورد هجمه فرهنگی دشمنان قرار دارد، نسبت به تربیت اخلاقی دانش آموزان توجه بیشتر شود.
 
امام جمعه نودشه در ادامه به مسئله حجاب و عفاف اشاره کرد و مطالب مفصلی از تاریخ حجاب را از دیدگاه تاریخی و دینی مورد بررسی قرار داد و عنوان کرد: در تمامی جوانع بشری، از عهد باستان تا آغاز عصر مدرنیسم حتی در جوامع غیر دینی، زن همواره حجاب و پوشش داشته است، حیا و عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد، دلایل عقلی زیادی زیادی نیز ضرورت حجاب را تائید می کند.
 
ماموستا مبارکشاهی در ادامه سخنان خود به بین و تشریح برخی از دیدگاه ها درباره حجاب اشاره کرد و عنوان داشت: حجاب برای دیده شدن زن، انسان مرکب از روح و جسم است و حقیقت انسانی او روح است نه بدن، بدن مرکب انسان است، ما انسانها راه زیادی آمده ایم تا به عالم طبیعت رسیده ایم، خداوند متعال در آفرینش زن زیبایی و ظرافت بیشتری به خرج داده است، اگر این مرکب بی پرده در جامعه عرضه شود، توجه همگان به سمت بدن که مرکب زن است معطوف می شود و هیچ کس توجه نمی کند و اهمیت نمی دهد که روحی که بر این مرکب سوار است کیست؟!.
 
 وی تصریح کرد: زن یعنی اندیشه و کمالات انسانی، زن یعنی شخصیت انسانی او، زن یعنی تفکرات و دانش او و در یک جمله زن یعنی روح او، اما هنگانی که زن خود را آرایش کند و در جامعه در معرض قرار گیرد، همه توجه ها به او متمرکز می شود و کسی به دید انسان با اندیشه، دانش و روحیات و اخلاق انسانی نمی نگرد، کاری که امروز جوامع غربی زن را به آن منحرف کرده اند و متاسفانه جامعه ما هم گرفتار شده است.
 
امام جمعه شهر نودشه در بخشی دیگر از سخنان خود به دیگاه های مختلف نسبت به زن پرداخت وگفت: قرون وسطایی که زن را فقط خدمت گذار ویژه مردان می داند که باید ریشه این تفکر را فلسفه غربی و یونان دانست، که آن را نقد نمود و دیدگاه دوم دیدگاه فمینیستی است که زن را آزاد و بدون هیج قد و بندی می داند، دیدگاه سوم دیدگاه اسلام که برای زن احترام خاصی قائل است که ضمن رعایت حدودات شرعی می تواند در جامعه نقش خوب و موثری داشته باشد.
 
ماموستا مبارکشاهی با اشاره به آیات قرآنی، زن را شریک زندگی مرد دانسته که سعادت و خوشبختی خانواده را مدیون مهر و محبت زنان داست.
 
این عالم اهل سنت در پایان سخنان خود به مضرات عدم رعایت حجاب و مشکلات بعدی آن اشاره کرد.
 
گفتنی است که در این نشست دانش آموزان سوالات و شبهات خود را بیان کردند و ماموستا مبارکشاهی نیز پاسخ های لازم را ارائه کرد.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • مخالفت دقیقه نودی دولت رئیسی با لایحه عفاف و حجاب/برای مقابله با بی حجابی معطل تصویب قانون جدید نمی مانیم
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر