Web Analytics Made Easy - Statcounter

این گزارش که با عنوان «تعهد کشورها به کنترل تسلیحاتی، پیمان منع گسترش تسلیحاتی و خلع سلاح هسته ای و تعهدات ۲۰۲۰» منتشر شده است حاوی بخش های مختلفی در ارزیابی پایبندی کشورها به پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای موسوم به ان پی تی است و به طور مفصل به  بازرسی های آژانس بین المللی انرژی هسته ای و ارزیابی از تعهد ایران درباره چنین تعهداتی و مطابقت آن با بررسی های فنی آژانس پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این گزارش وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: ارزیابی آمریکا در دوره گزارش دهی همچنان این است که ایران در حال حاضر در هیچ یک از فعالیت های کلیدی مرتبط با طراحی و توسعه سلاح های هسته ای نقشی ندارد.

در این گزارش ادعا شده است: همان طور که در گزارش دسامبر ۲۰۱۵ (دی ۹۴) آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره مسائل برجسته گذشته و حال برنامه هسته ای ایران اشاره شده است، ایران همچنان به سوالات مهمی درباره گذشته برنامه هسته ای اش پاسخی نداده است.

این گزارش به امکان وجود مواد هسته ای و فعالیت های اعلام نشده در ایران با  استناد به گزارش نوامبر ۲۰۱۹ از سوی سرپرست مدیرکل آژانس  اشاره کرده و نوشت این مساله نگرانی های جدی درباره پایبندی ایران به تعهداتش در قبال نظام بازرسی و تأیید استفاده صلح آمیز مواد هسته‌ای به عنوان بخشی از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای(NPT) و نیز بند سوم معاهده ان پی تی مطرح می کند.

روز جمعه گذشته قطعنامه تروئیکای اروپا علیه ایران، به رغم مخالفت جدی چین و روسیه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تصویب رسید.

در این قطعنامه سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه با حمایت آمریکا از ایران خواسته‌اند به ممانعت از دسترسی بازرسان آژانس به ۲ سایت هسته‌ای کشور پایان دهد و با آنها به طور کامل همکاری کند.

برچسب‌ها وزارت خارجه آمریکا ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا ایالات متحده آمریکا وزارت خارجه آمریکا ایالات متحده آمریکا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم".

وی افزود: "ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد".


دیگر خبرها

  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای