Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه اطلاع رسانی ۲۶ سپتامبر یمن روز چهارشنبه در این باره نوشت که نگرانی دیپلمات‌ها و ماموران آمریکایی مستقر در ریاض پس از انجام چهارمین " عملیات بازدارنده " در عمق خاک عربستان با هشدار به شهروندان خود منعکس شد و آن‌ها از شهروندان خود خواستند تا با شنیدن هرگونه صدای انفجار قابل توجه در طبقه همکف پنهان شده و بمانند زیرا " ریاض " پایتخت عربستان سعودی با حملات پی در پی موشک‌های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین یمن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آن‌ها از شهروندان آمریکایی مستقر در عربستان به ویژه ریاض خواستند در صورت حمله اقدامات احتیاطی را فوری انجام دهند و نسبت به حملات دیگر در آینده هوشیار باشند.  

۲۶ سپتامبر اضافه کرد که این اقدام مأموران آمریکایی مستقر در ریاض نشانگر عمیق و بزرگ بودن چهارمین عملیات بازدارنده است و اینکه ریاض پس از ورود به قلب معرکه و نبرد با نیروهای مسلح یمن دیگر امن نیست. 

نیروهای مسلح یمن چهارمین عملیات «مقابله به مثل» که از آن با عنوان «تعادل بازدارندگی» یاد می‌کند را بامداد سه‌شنبه در خاک عربستان انجام داد و بر اثر آن،  ریاض پایتخت این کشور با تعدادی موشک بالستیک و پهپاد مورد حمله قرار گرفت. 

در حالی که مقامات عربستان مدعی شدند که پدافند هوایی این کشور سه فروند موشک و هشت پهپاد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را رهگیری و منهدم کرده‌اند، برخی فعالان عربستانی در شبکه‌های اجتماعی با اشتراک فیلم‌هایی، از شنیده شدن صدای چندین انفجار شدید در شمال ریاض پایتخت عربستان خبر دادند. 

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی پیش‌بینی می‌کنند که در جریان این حملات موشکی، خسارت‌های سنگینی به عربستان وارد شده باشد. 

برچسب‌ها یمن آسیای غربی عربستان سعودی موشک بالستیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن آسیای غربی عربستان سعودی موشک بالستیک یمن آسیای غربی عربستان سعودی موشک بالستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۸۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان امروز دوشنبه در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد که ما به آتش‌بس دائم در غزه نیاز داریم.

فیصل بن فرحان اظهار داشت که باید تلاش بیشتری در جبهه فلسطینی صورت گیرد و مسیری را در پیش بگیریم که در نهایت به تشکیل کشور فلسطین منتهی شود.

وی همچنین در ارتباط با موضوع روابط ریاض و واشنگتن، افزود: ما به گام های آخر در راستای رسیدن به توافقات دو جانبه با آمریکا نزدیک می شویم.

کد خبر 6092392 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • سوخت موشک ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل چه بود؟
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن