Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:21:24 GMT

ارزش‌های دینی در قاب هنر سالم به جامعه ارائه شود

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۸۸۵۴

ارزش‌های دینی در قاب هنر سالم به جامعه ارائه شود

ایسنا/فارس رئیس شورای هماهنگی تبلیغات فارس با تاکید بر اینکه باید ارزش‌های دینی را در قالب هنر سالم و به روز به جامعه ارائه کرد، گفت: روحانیت باید به این باور برسند که در قالب هنر می‌توان حرف‌ها را بیان کرد، ضمن اینکه تبلیغات سنتی هم باید به قوت خود باقی بماند.

حجت‌الاسلام محمد رضایی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک هفته تبلیغات، بیان کرد: ر سالت حوزه‎ها و روحانیت تبلیغ دین و تقویت فرهنگ دینی مردم با توجه به وضعیت زمانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در گذشته نوع تبلیغات ما سنتی و ابزار آن محراب و منبر مساجد بود که به سهم خود تاثیر بالایی هم داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات فارس خاطرنشان کرد: تبلیغ به شیوه سنتی در دوره تشیع به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاثیرگذار بود اما زمان تغییر می‌کند و باید شیوه تبلیغ را هم تغییر داد.

رضایی عنوان کرد: در زمانی ابزار ترویج فرهنگ کم و در حد رادیو وتلویزیون بود و بسیاری از نقاط هم برق نداشتند تا از نعمت استفاده از آنها برخوردار باشند به همین دلیل وقتی یک روحانی در محلی حضور و از مکتب سخن می‌گفت، بسیار تاثیرگذار بود اما در زمانه  اواخر قرن ۲۰ و اوایل قرن ۲۱ تبلیغ را باید از یک زاویه دیگری دید.

او عنوان کرد: همه مردم امروز در جریان شبکه‌های وسیع تبلیغی با ابزار نوین قرار می‌گیرند و قائدتا در این صورت یک طلبه نمی‌تواند روش محض سنتی را در پیش بگیرد و انتظار هم داشته باشد که می‎تواند در جامعه تاثیر گذار باشد؛ البته به این معنا نیست که منبر و محراب را باید فراموش کرد که همراه با آنها باید از ابزار هم استفاده کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات فارس با اشاره به رشد فکری و مذهبی مردم نسبت به گذشته، گفت: تنها رسانه ترویج دین در گذشته روحانیت بود اما امروز ضمن اینکه رسانه‌های مختلفی برای ترویج این فرهنگ داریم، رسانه‎های مختلفی هم برای تخریب آن داریم و به همان میزان خطر هم زیاد شده است.

رضایی با بیان اینکه معمولا تخریب جاذبه بیشتری دارد تا مباحث تقویتی، بیان کرد: ما باید مسلح به ابزار روز باشیم و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم را بشناسیم؛ در واقع دنیا و فرهنگ حاکم و مکاتب مختلف آن را بشناسیم.

او پرداختن به مباحث نو و پردازش مسائل به شکل جذاب از رسالت‌های بزرگ حوزه تبلیغ دانست که بیشتر به روحانیت بر می‌گردد و در این خصوص اظهار کرد: نمی‌توان مسائل را در چارچوب یکسری مسائل خشک بیان کنیم، چرا که امروز جامعه نیاز به مسائلی دارد و آن هم منابع عظیم شیعی است که حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات فارس با بیان اینکه روحانیت ما امروز باید به این سمت پیش برود و وضعیت حوزه فرهنگ در قرن ۲۱ را به خوبی بشناسد و آن را پردازش، کند، افزود: نمی‌توانیم فارغ از موضوع فرهنگی که امروز در دنیا مطرح می‌شود، کار کنیم، بلکه باید آنها را مدنظر قرار داشته باشیم.

رضایی همچنین با بیان اینکه در مباحث دینی یک احکام اولیه و یک احکام ثانویه داریم، گفت: متاسفانه نتواسنته‌ایم بین این دو تفکیک قائل شویم و جامعه در این باره سردرگم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با تاکید بر اینکه در احکام ثانویه ما برخی مواقع می‎توان یک تحول ایجاد کرد، گفت: باید به دنبال احکام ثانویه باشیم و آن را به روز کنیم و تحویل جامعه دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی رادیو و تلویزیون تبلیغات طلبه رئیس شورای هماهنگی تبلیغات فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۸۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز از ارائه بیش از ۵۲ مورد فرصت سرمایه‌گذاری شهرداری این کلان‌شهر به ارزش بالغ ‌بر ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، هومان معصومی در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو که از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده است، اظهار کرد: بیش از ۵۲ مورد فرصت سرمایه‌گذاری شهرداری این کلانشهر به ارزش بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ ارائه شد.

وی افزود: این فرصت‌ها در حوزه های مختلف گردشگری، تجاری، مسکونی، انرژی و سایر حوزه‌های دیگر است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری شیراز ابراز امیدواری کرد: با پیگیری و تلاش بیشتر بتوانیم این پروژه‌ها را عملیاتی کنیم.

کد خبر 749146

دیگر خبرها

  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی را در جامعه دینی ایجاد کرده است