Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از تامین ارز، نبود نقدینگی و سرمایه در گردش و معضل تامین مواد اولیه به عنوان معضل برخی از واحدهای تولیدی در این استان نام برد و وعده داد: با پیگیری بخشی از این مشکلات را مرتفع کند.

علیرضا آشناگر در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی در این استان که امروز چهارم تیرماه انجام شد اظهار کرد: عمده این واحدها که امروز از آنها بازدید شد از واحدهای بزرگ و متوسط استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی از این واحدها مشکلاتی دارند خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که با پیگیری از طریق مسوولان، بخشی از مشکلات این واحدهای تولیدی و صنعتی را مرتفع کنیم.

زیان تولیدکنندگان از نوسانات قیمت ارز
استاندار سمنان از مشکلات پیش روی صادرات تولیدات این واحدها به عنوان یکی از مشکلات آنها نام برد و افزود: یکی از جدی‌ترین مشکلات این واحدها به نوسانات قیمت ارز برمی‌گردد و همین مشکل سبب شده که در عمل به تعهدات‌شان با مشکل مواجه شوند.

وی با اشاره به گلایه‌های این تولیدکنندگان گفت: قیمت ارز باید به گونه‌ای باشد که این تولیدکنندگان حداقل بتوانند که برای سه تا 6 ماه ارزیابی درستی از قیمت ارز و نوسانات احتمالی آن داشته باشند. چرا که زمانی که تفاهمنامه‌ای منعقد می‌کنند باید بتوانند برای یک بازه حداقل سه تا 6 ماهه روی قیمت ارز و برآورد آن حساب باز کنند.

آشناگر با بیان اینکه این واحدها عمدتا از واحدهایی هستند که نمی‌توانند از ارز نیمایی استفاده کنند ادامه داد: این واحدها به ناچار باید از ارز آزاد استفاده کنند و لذا برای تامین ارز مورد نیاز خود باید با صادرکنندگان وارد مذاکره شوند.

وی از معضل تامین مواد اولیه تولید به عنوان دیگر مشکل مطرح شده از سوی تعدادی از این واحدهای تولیدی نام برد و اظهار کرد: با وجود اینکه مواد اولیه مورد نیاز بخشی از این واحدها در داخل نیز تامین می‌شود با این همه برخی از آنها در تامین آن مشکل دارند لذا می‌کوشیم با پیگیری جدی در این بخش، فرآیند تامین مواد اولیه را برای آنها تسهیل کنیم.

رئیس کارگره ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به مشکل این واحدها در حوزه گردش مالی پرداخت و گفت: تعدادی از واحدها به دلیل افزایش هزینه‌ها چه در حوزه کارگری و چه در حوزه تامین مواد اولیه با مشکل گردش مالی مواجه‌اند از همین رو وعده دادیم که در اسرع وقت چه از محل بند الف و چه از محل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نقدینگی مورد نیاز این واحدها را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از این واحدها همچون واحد تولیدی پمپ زمینه خوبی برای صادرات دارزند ادامه داد: در حال حاضر از ترکیه، عراق، افغانستان و...تقاضاهایی برای صادرات این محصول وجود دارد. حتی زمینه صادرات محصولات این واحد به کشورهای اروپایی نیز وجود دارد البته برای تحقق این مهم باید کمک شود که برخی از موانع و مشکلات آنها حل و خطوط تولید آنها تکمیل شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه تحریم‌ها تاثیر زیادی بربیشتر این واحدها نداشته و با سرزندگی و نشاط در حال تولید هستند اضافه کرد: البته اثرات وضعی تحریم بر روی تولیدات بخشی از واحدها مشهود است اما خوشبختانه با سرزندگی به امر تولید مشغولند.

رفع مشکلات عقاب‌افشان و تعدیل نیرو در بزرگترین اتوس‌سازی کشور

این مقام ارشد اجرایی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با مشکلات اخیر شرکت بزرگ عقاب‌افشان و تعدیل نیرو در آن گفت: شرکت عقاب‌افشان یکی از مهمترین و بزرگترین کارخانه‌های تولیدی استان و کشور است که تولیدات آن تا پیش از تحریم‌ها با تولیدات کشورهای دیگر رقابت می‌کرد و حتی صادرات زیادی به کشورهای اروپایی داشت اما متاسفانه تحریم‌ها موانع زیادی برای تامین مواداولیه این بزرگترین اتوبوس‌سازی کشور ایجاد کرد.
وی از برپایی یک نشست مشترک با مدیریت این کارخانه پیش از بازدید امروز خبر داد و گفت: در این نشست پیرامون چند مشکل این کارخانه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی به مصوبات نشست بررسی مشکلات این واحد بزرگ در هفته گذشته پرداخت و افزود: یکی از مشکلات این کارخانه تامین نقدینگی است که ممصوب شد که این مهم امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تصویب و به ستاد کشوری ارجاع شود.

وی وعده داد: با تامین مالی برای این واحد بزرگ صنعتی به رفع بخشی از مشکلات پیش روی عقاب‌افشان کمک شود.

آشناگر با بیان اینکه یکی از مشکلات دیگر این واحد صنعتی به مشکلات قضایی در مدیریت این کارخانه برمی‌گردد تصریح کرد: البته مسائل قضایی که در ارتباط با بخشی از فروش کارخانه بوجود آمده ارتباط مستقیمی با ما ندارد و باید از طریق تعزیرات پیگیری شود. ضمن اینکه مشکلات قضایی این کارخانه نیز ارتباط مستقیمی با بخش قضایی استان ندارد و خوشبختانه در استان حمایت جدی حقوقی از تولیدکنندگان صورت می‌گیرد.

وی از تامین مواد اولیه به عنوان دیگر مشکل این واحد بزرگ نام برد و گفت: قرار شده که با ایجاد تسهیل در مراحل ورود مواد اولیه به این واحد کمک شود. البته گمرک استان در این حوزه مشکلی ندارد و حمایت و همراهی لازم را خواهد داشت.

استاندار سمنان از انجام مکاتباتی با معاون اول رئیس جمهور خبر داد و افزود: در خصوص ترخیص کالا از گمرکات مکاتبه‌ای با معاون اول رئیس جمهور صورت گرفته و پیشنهاد شده که تولیدکنندگان در ترخیص مواد اولیه خیلی منتظر تامین همه ارز نمانند و تمهیدی اندیشیده شود که بتوانند بخشی از مواداولیه را از طریق گواهی تامین ارز در اختیار بگیرند.

وی از حمایت از کارگران این کارخانه به عنوان دیگر بحث مطرح شده در نشست با مدیریت کارخانه نام برد و گفت: باید حمایت جدی از کارگران صورت بگیرد تا بتوانند از بیمه بیکاری استفاده کنند. بویؤه در ارتباط با این واحد بزرگ صنعتی که از کارخانه‌های مهم استان است و باید حمایت شود تا با شیفت کامل و ظرفیت حداکثری به تولید بپردازد.

آشناگر به نشست اخیر خود با معاون عمرانی وزیر کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در همین راستا مذاکراتی صورت گرفته که برای تامین ناوگان حمل و نقل کشور از تولیدات این واحد خریداری شود. قرار است که 14 تیرماه‌جاری برای انعقاد قرارداد اقدام کنند. البته تحقق این مهم منوط به این است که این کارخانه برای تامین ناوگان حمل و نقل اعلام آمادگی کنند که مدیریت کارخانه وعده داده که با تمهیداتی که از طریق ارتباط با سایر کشورها اندیشیده می شود و با تامین مواداولیه مشکلات این بخش مرتفع شود.

وی ادامه داد: با جدیتی که در استان برای حل مشکلات واحدها و از جمله این واحد وجود دارد و با تعهدی که در مدیریت این واحد صنعتی بزرگ و نیروی کارگری آن می‌شناسیم تلاش می‌کنیم که مشکلات آن را به حداقل ممکن برسانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استاندار سمنان نوسانات ارزی سمنان تعدیل نیرو عقاب افشان علیرضا آشناگر تامین مواد اولیه واحد بزرگ عقاب افشان برای تامین نام برد قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۹۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان، موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا با بومی‌سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام موثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

 حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا درباره فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری‌سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آنها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی‌سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش هزینه و از دست دادن بازار، مشکلات صنایع در اثر قطعی برق
  • مقاوم‌سازی ارزی؛ طرحی که به سه واقعیت بازار توجه می‌کند
  • رفع تعهد ارزی مانع صادرات صنایع کنسرو
  • ثبت برنامه تولید ۱۶۰ واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین