Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-05@20:34:50 GMT

رئیس دوره‌ای اوپک تغییر کرد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۹۱۵۹

رئیس دوره‌ای اوپک تغییر کرد

در پی تغییر در ترکیب کابینه الجزایر و مجزا شدن وزارتخانه‌های انرژی و معادن، عبدالمجید عطار به عنوان وزیر جدید انرژی این کشور منصوب شد و در نتیجه رییس دوره ای اوپک هم تغییر کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز از الجزیره، الجزایر پس از سال‌ها کسری بودجه، به دنبال کاهش درآمد این کشور تولیدکننده عمده نفت و گاز وزیر جدید انرژی خود را معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نقل از تلویزیون دولتی الجزایر، عبدالمجید عطار، مدیرعامل پیشین شرکت دولتی نفتی سوناطراک به عنوان وزیر جدید انرژی این کشور معرفی شده است.

 

الجزایر ایمان بنابدراهمان را نیز به عنوان وزیر جدید دارایی این کشور معرفی کرد.

 

تغییر ساختار بخشی از کابینه این کشور تنها 6 ماه پس از تشکیل دولت جدید، همزمان با تحولات بزرگ سیاسی الجزایر صورت گرفت.

 

الجزایر که سال‌هاست به دلیل کاهش قیمت نفت در سال ۲۰۱۴، مصرف بیشتر داخلی و رقابت اروپا برای گاز این کشور با مشکل کمبود درآمد دست و پنجه نرم می‌کند، اکنون با سقوط جدیدی در بازار انرژی که ناشی از همه‌گیری جهانی ویروس کروناست روبه‌رو شده است.

 

الجزایر پارسال با تصویب قوانینی سعی کرد سرمایه‌گذاری بیشتری را در بخش انرژی به منظور اصلاح کاهش ظرفیت تولید میدان‌های نفتی فرسوده این کشور جذب کند و کشورهای دیگر را به مشارکت در بخش‌های مختلف اقتصاد الجزایر ترغیب کرد.

 

الجزایر از سال ۲۰۱۴ بیش از نیمی از ذخایر ارزی خود را از دست داده است.

 

به گزارش تلویزیون دولتی الجزایر، محمد عرقاب وزیر انرژی پیشین این کشور به عنوان وزیر معادن منصوب شد.

 

برچسب هاشبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو عنوان وزیر وزیر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: یکی از وظایف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت از رخدادهای بین المللی برای توسعه علم هسته‌ای هست و حضور رافائل گروسی در اصفهان مهر تایید بر حمایت آژانس از این رویداد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کریمی‌ثابت صبح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ اظهار کرد: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا ۱۷ اردیبهشت‌ماه به مدت ۳روز در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است، افزود: سال گذشته در دیدار همکاران صنعت هسته‌ای با رهبر، معظم له بر گسترش همکاری بین‌المللی با کشورهای همسو تاکید کردند در این راستا این موضوع در سازمان انرژی اتمی هدف گذاری شد و انجمن هسته‌ای پس از ۲۹ دوره کنفرانس هسته‌ای، شرایط را برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست و در این راستا شاهد استقبال بسیار خوبی برای حضور در کنفرانس هستیم.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای این کنفرانس ارسال شده است و بیش از ۵۰ دانشگاه در این مسیر حضور داشتند و حدود ۴۰۰ مقاله تأیید شده است، همچنین ۱۶ میزگرد در این کنفرانس پیش‌بینی شده است، حدود ۱۰۰ سخنران به عنوان نویسندگان علمی این مقالات به عنوان سخنران انتخاب شده‌اند.

کریمی‌ثابت با بیان اینکه این کنفرانس بستری برای حضور فعالان صنعت هسته‌ای شده است، تصریح کرد: تلاش شده است دانشجویان، دانشگاه‌ها و اساتید صنعت و همگان از آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران اشنا شوند.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 750733

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد