Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عمر صبور» رئیس فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی در کابل، امروز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که نخستین پرواز بین‌المللی توسط شرکت هوایی ترکیه‌ای به نام «ترکیش ایرلاین» با ۳۵۰ مسافر در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی بر زمین نشست.

صبور گفت که پس از سه ماه توقف پروازهای خارجی، امروز نخستین گروه از مسافران افغان از خارج کشور به کابل منتقل شدند و افرادی هم که در اثر توقف پروازها در کابل مانده بودند، انتقال داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد که فردا پنجشنبه هم شرکت هوایی امارات نخستین پرواز خود به کابل را انجام خواهد داد و بدنبال آن شرکت های هوایی داخلی افغانستان نیز آماده انتقال مسافران به داخل و خارج از کشور هستند.

رییس فرودگاه حامد کرزی افزود که این هواپیماها تنها مسافرانی را منتقل می‌کنند که به کرونا مبتلا نباشند و تمام توصیه‌های شرکت هوانوردی را مراعات کنند.

تمام مسافرانی که وارد فرودگاه کابل می‌شوند و یا مسافرانی که خارج می‌شوند مجبور به پوشیدن ماسک، رعایت فاصله تعیین شده و معاینه پزشک خواهند بود.

«محمدقاسم وفایی زاده» رئیس شرکت هوانوردی افغانستان هم در فیسبوک خود نوشته است که ترکیش ایرلاین نخستین شرکت خارجی است که از امروز چهارشنبه پروازهای خود به کابل را آغاز کرده است.

وی افزوده است که شرکت هوایی امارات نیز از فردا پنجشنبه پروازهای خود به دوبی و کابل را دوباره آغار می‌کند. تمام مسافرینی که به قصد ترکیه، امارات و کشور های اروپایی و آمریکا قصد سفر دارند و روادید و یا مجوز اقامت این کشورها را دارند، می‌توانند از فردا با پروازهای بین المللی مسافرت کنند.

وفایی زاده از تمامی مسافران خواسته است که دستورالعمل اداره هوانوردی و توصیه های بهداشتی وزارت بهداشت را از آغاز تا پایان سفر رعایت کنند.

در این حال وزارت دارایی افغانستان اعلام کرده است که درآمد دولت امسال نسبت به سال گذشته در اثر ویروس کرونا ۲۰ میلیارد افغانی کاهش یافته است. امروز هر یک دلار آمریکایی، ۷۷ افغانی مبادله می‌شود.

پیش از این شرکت هوانوردی افغانستان از خسارت ۲۰ میلیون دلاری شرکت‌های هوایی این کشور خبر داده بود که در اثر ویروس کرونا به آنها تحمیل شده است.

اتاق تجارت و بازرگانی افغانستان هم پیش از این از خسارت صدها میلیون دلاری در روند صادرات و واردات این کشور بویژه در مرز با پاکستان خبر داده بود و با تلاش‌های دولت افغانستان روز دوشنبه گذشته پس از چهار ماه برای نخستین بار مرزهای پاکستان به روی صادرات این کشور گشوده شد.

بانک جهانی هم از وضعیت اقتصادی کشورهای آسیایی در سایه ویروس کرونا گزارشی منتشر کرده بود که در آن به کاهش ۵.۹ درصدی رشد اقتصادی افغانستان امسال نسبت به سال ۲۰۱۹ خبر داده بود.

در این حال رییس جمهوری افغانستان روز سه شنبه در نشست کابینه دولت، گفت که کشور در مرحلۀ فلاکت‌بار ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

وی از مردم این کشور خواست که برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر به توصیه‌های بهداشتی توجه جدی کنند تا از اثرات منفی ویروس کرونا جلوگیری شود.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت افغانستان، تاکنون در این کشور ۲۹ هزارو ۴۸۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این جمله ۶۱۸ تن جان باخته‌اند.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا بانك جهانی حامد کرزی پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا بانك جهانی حامد کرزی کرونا ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا بانك جهانی حامد کرزی ویروس کرونا حامد کرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند

معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان اظهار داشت بسیاری از کشورها تمایل دارند در بخش‌های مختلف با حکومت کنونی افغانستان روابط داشته باشند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سریک ژومانگارین» معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌ وزیر حکومت طالبان گفت: اکنون افغانستان یک کشور آرام در منطقه است و به همین منظور کشورهای جهان می‌خواهند در بخش‌های مختلف روابط خود را با کابل برقرار نمایند.

ژومانگارین در این دیدار آمادگی قزاقستان برای همکاری در بخش‌های فرهنگی و اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان افغان را اعلام کرد.

وی همچنین خواستار آغاز پروازهای مستقیم کابل به آستانه شد.

عبدالکبیر نیز تاکید کرد: امارت اسلامی مرزهای افغانستان را کاملاً کنترل کرده، مواد مخدر و فساد را ریشه کن کرده است و حاکمیت ملی مستقلی را را احیا نموده است.

در کمتر از سه سال گذشته، حکومت طالبان بارها اعلام کرده است با ایجاد امنیت همه جانبه در افغانستان بیش از هر زمان دیگری، شرایط برای اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی در این کشور مساعدتر شده و میزان تبادلات تجاری میان افغانستان و دیگر کشورهای منطقه به خصوص همسایگانش افزایش یافته است.

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستانطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابدبرگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است