Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شیما زرآبادی‌پور صبح چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک استان که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: میدان مادر به دلیل شکل هندسی، نحوه ورود خودروها به میدان و خروج از آن، تصادفات رخ داده در میدان و برخی دلایل دیگر نیازمند اصلاح هندسی است.

وی، کاهش آمار تصادفات درون‌شهری و خسارات جانی و مالی ناشی از آن را از جمله اهداف این معاونت عنوان کرد و افزود: در صورت اصلاح هندسی این میدان، علاوه بر کاهش تصادفات، نظم بهتری در ترافیک این محدوده ایجاد می‌شود که از دیگر ثمرات آن روان‌سازی ترافیک در محدوده گسترده‌تر، کاهش اتلاف زمان و صرفه‌جویی در مصرف سوخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرآبادی‌پور همچنین درباره طرح ورودی بیمارستان کوثر گفت: معاونت ترافیک موضوع حفظ جان شهروندان به ویژه مادران و نوزادان را با عِرق پیگیری می‌کند و در عین حال در تمام راهکارهای پیشنهادی برای ساماندهی ورودی بیمارستان، نصب گیت را الزامی می‌دانیم.

زرآبادی‌پور ادامه داد: در نهایت حل مشکل ورودی بیمارستان مستلزم همکاری مجموعه‌هایی مانند دانشگاه آزاد اسلامی، بیمه تأمین اجتماعی، آستان قدس، بیمارستان کوثر و شرکت توزیع نیروی برق است که در محدوده مکانی یاد شده واقع شده‌اند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در خصوص پروژه ساماندهی خیابان امام خمینی (ره) بیان کرد: برای ساماندهی این خیابان طرح‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت ترافیکی مورد نظر است که در طرح بلندمدت علاقمند به اجرای طرح‌هایی مانند احداث تراموا هستیم؛ ضمن اینکه در بازه‌ی زمانی میان مدت می‌توان طرح ترافیک ساعتی و در کوتاه مدت برنامه‌هایی مانند مناسب‌سازی پیاده‌روها و افزایش جذابیت پیاده‌روی را به اجرا درآورد.

زرآبادی‌پور با بیان اینکه راهبرد ما در این خیابان توسعه پارکینگ نیست، تصریح کرد: باید بحث روانی ناشی از ترافیک را هم مد نظر داشت.

این مسئول در بخش دیگری از این نشست در خصوص تاکسی‌های فرسوده سطح شهر گفت: شورای اسلامی شهر قزوین لایحه‌ای را به تصویب رساند تا بر اساس آن، تسهیلات بانکی برای خروج تاکسی‌های فرسوده از ناوگان در نظر بگیرد.

زرآبادی‌پور با اشاره به تردد تاکسی‌های فرسوده با وضعیت فنی و ظاهری نامناسب در سطح شهر بر اهمیت همکاری نهادهای مربوطه در ساماندهی آنها تاکید کرد.
 

کد خبر 4957309

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای ترافیک شهرداری قزوین ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا مواد مخدر ایلام استانداری سمنان سازمان تبلیغات اسلامی آتش سوزی بیرجند خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۹۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه

سرهنگ اسماعیل احسان پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین، اما روان در سطح پایتخت بودیم. 

وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، شهید سلیمانی - صیاد، بابایی – نیروی زمینی، زین الدین– صدف، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون ترافیک می‌باشد. 

رییس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترافیک در محور‌های غربی پایتخت افزود: انتهای بار ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله – یادگار و در حال حرکت، آبشناسان – سردار جنگل، همت – جنت آباد، چمران - نهج البلاغ، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله می‌باشد. 

سرهنگ احسان پور بیان داشت: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت می‌باشد. 

وی بیان داشت: هم اکنون محدوده آزادراه در محدوده غربی می‌تواند مسیر خوبی بدلیل خلوتی این محل برای تردد رانندگان باشد. 

سرهنگ احسان پور گفت: در اکثر معابری که گذرگاه عابر پیاده وجود دارد و تردد عابرین پیاده را شاهد هستیم توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ طرح گذرگاه عابر پیاده بمنظور افزایش ایمنی این افراد اجرا می‌شود که از رانندگان می‌خواهیم به همین منظور در تردد‌های خود دقت بیشتری داشته باشند و حق تقدم عبور عابرین پیاده را رعایت نمایند تا عابرین پیاده بدون کمترین مشکل از مقاطع و گذرگاه‌ها عبور نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۹ اردیبهشت
  • آتش‌سوزی در هتل پارسیان کوثر در میدان ولیعصر (فیلم)
  • ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در هتل پارسیان کوثر در میدان ولیعصر
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۷ اردیبهشت