Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@16:32:31 GMT

رسوایی اخلاقی در آکادمی نوبل سوژه شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۹۶۱۱

رسوایی اخلاقی در آکادمی نوبل سوژه شد

به گزارش افکارنیوز،

شرکت فیلمسازی نوردیسک فیلم با اقتباس از کتاب غیرداستانی کلوب (The Club) به قلم ماتیلدا گوستاوسون یک فیلم بلند می‌سازد. این کتاب داستان فساد اخلاقی نوبل ادبیات را در سال ۲۰۱۸ روایت کرده است.

اخبار فرهنگ و هنر - گوستاوسون خبرنگار روزنامه داگنز نیهتر (Dagens Nyheter) سوئد در آن زمان با انتشار مقاله‌ای جزئیات ماجراهای تهدید و آزار جنسی ۱۸ زن در باشگاه فرهنگی فروم (Forum) را افشا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروم یک باشگاه فرهنگی معتبر است که توسط چهره‌های فرهنگی شناخته شده از جمله ژان کلود آرنو (Jean Cluad Arnault) همسر کاتارینا فراستنسون (Katarina Frostenson) شاعر معاصر سوئدی و عضو پیشین آکادمی به عنوان متولیان جایزه نوبل  گردانده می‌شود.

دلیل اصلی این رسوایی اتهامات گسترده‌ای بود که به ژان کلود آرنو (Jean-Claude Arnault) وارد شد که از چهره‌های فرهنگی برجسته در سوئد و همسر کاتارینا فراستنسون از اعضای آکادمی سوئد بود. در نتیجه این افشاگری‌ها، آرنو در سال ۲۰۱۸ به تجاوز متهم شد و در حال حاضر محکومیت دو سال و شش ماهه خود را در زندان می‌گذراند.

افشاگری‌های گوستاوسون همچنین به استعفای گروهی از اعضای آکادمی سوئد منجر شد و نوبل ادبیات را در آن سال لغو کرد.  گوستاوسون در کتاب کلوب به عمق ماجرای فروم و ساختارهای فاسد قدرت در دنیای هنر اروپا می‌پردازد.

مارن لوئیس کینه (Maren Louise Käehne) فیلمنامه‌نویس دانمارکی که قرار است این کتاب را به فیلمنامه تبدیل کند، می‌گوید: «کلوب روایتگر فساد قدرت و اتفاقی است که با محروم کردن افراد، چه در جایگاه فردی چه در جایگاه یک هنرمند، از حرف زدن روی می‌دهد. این کتاب نقطه عطفی را در تاریخ فرهنگ سوئد به تصویر می‌کشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جایزه نوبل نوبل ادبیات کتاب جایزه نوبل ساخت فیلم نوبل ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۹۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است

 پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره برنامه رسانه ملی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در دو سال گذشته تمام توان رسانه ملی اعم از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و معاونت‌های استانی و سیاسی در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفت.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و یک فرصت بی‌نظیر دانست و گفت: برنامه‌های مفصل و متعددی از محل برگزاری نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) تهران به روی آنتن رفت.

رئیس رسانه ملی اضافه کرد: در استودیو‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه‌هایی ضبط و یا به صورت زنده پخش شد. برنامه‌سازان و همکاران عزیز ما توانستند از نمایشگاه کتاب، سرمایه قابل توجهی برای طول سال فراهم کنند تا در خدمت کتاب، فرهنگ کتابخوانی و تقویت این فرهنگ باشیم.

رئیس سازمان صدا و سیما در پایان گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با عزم و جدیت در نمایشگاه حضور خواهیم یافت؛ هر شبکه متناسب با کارکرد خودش به پوشش رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی خواهند پرداخت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • شبکه‌های اجتماعی یا ماشین‌های معتادساز
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • ماجرای "ترور رامین یکتاپرست، شهروند ایرانی" چیست؟
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است