Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به ضرورت مدیریت قیمت زمین در مدیریت بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی قیمت زمین نقش اساسی در افزایش قیمت مسکن دارد، در سال های اخیر قیمت زمین چندین برابر شده و دولت هیچ اقدامی برای تعدیل قیمت ها در این بخش نکرده است.

افزایش بدون ضابطه قیمت اراضی مسکن در سال های اخیر

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت مسکن در سال های اخیر بدون ضابطه و بدون هیچ دلیلی افزایش یافته و گرانی زمین بیش از حد معلوم است، بنابر این باید برای کاهش قیمت زمین چاره ای اندیشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت راه و شهرسازی اعلام می کند که برای تولید مسکن نیازمند اراضی دولتی است و رئیس جمهور در چندین نامه از دستگاه ها و وزارتخانه ها خواستار واگذاری اراضی به وزارت راه شده است.

وی گفت: یکی از راه کارهای دولت برای تأمین مسکن و افزایش ساخت و ساز در کشور، توجه به مقوله نوسازی بافت فرسوده است، متأسفانه دولت تنها درباره نوسازی بافت فرسوده شعار داده و اقدام خاصی در این عرصه صورت نگرفته است. این در حالی است که در این مناطق زیرساخت های لازم موجود بوده و با کمترین هزینه می توان مسکن تولید کرد.

گرانی به مساکن روستایی رسیده است

رضایی کوچی ادامه داد: در شرایط کنونی به دلیل افزایش قیمت زمین و مسکن در کلانشهرها، گرانی به روستاها نیز رسیده و قیمت مساکن روستایی افزایش قابل توجهی داشته است.

تأمین گسترده اراضی برای تولید مسکن می تواند در کاهش قیمت زمین اثرگذار باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: تأمین گسترده اراضی برای تولید مسکن می تواند در کاهش قیمت زمین اثرگذار باشد، در این راستا دولت باید به صورت جدی به مسئله واگذاری اراضی دولتی ورود کند، در این رابطه رئیس جمهور باید معاون اول خود را مسئول کمیته پیگیری اراضی کند.

وی افزود: دولت باید با استفاده از مکانیزم های مختلف قیمت زمین را کاهش دهد، تاکنون این اقدام صورت نگرفته و باید در شرایط فعلی در دستور کار قرار گیرد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: رئیس کمیسیون عمران مجلس رضایی کوچی شهر و روستا کمیسیون مسکن قیمت زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۹۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی در حاشیه سفر به تبریز و بازدید از پروژه‌های نوسازی و بازآفرینی شهری در گفتگو با شهریار اظهار کرد: تبریز در حوزه بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده از شهرهای پیشتاز کشور بوده و آذربایجان شرقی نیز در رتبه چهارم کشور در نوسازی بافت فرسوده کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه روند نوسازی بافت فرسوده در کشور شتاب بیشتری گرفته است، افزود: بر اساس تسهیلات نهضت ملی مسکن، تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی در این حوزه و اجرای بسته ۱۹ بندی که مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را به همراه داشته، به شهرداری‌ها اجازه داده شد متناسب با شرایط اقلیمی و اجتماعی خود بسته خاص خود را تنظیم کنند که تبریز در این زمینه از شهرهای پیشرو بود.

آئینی ادامه داد: با تمهیدات اتخاذ شده به ویژه توسط معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز بسته تشویقی خاص شهر تبریز نیز تدوین و مصوب شد و در حال حاضر اجرایی می‌شود. از شهرداری تبریز جهت پیشتازی در این امر قدردان هستیم و خوشبختانه آمارها نشان می‌دهد روند نوسازی تسریع یافته و در مجموع در کشور نوسازی بیش از ۲۶۲ هزار واحد مسکونی از ابتدای دولت سیزدهم در بافت‌های فرسوده آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری پس از استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه چهارم کشوری قرار دارد، یادآور شد: همچنین کلانشهر تبریز از لحاظ نوسازی بافت فرسوده در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

آئینی با قدردانی از عملکرد معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز به جهت تسریع در اجرای مسیرگشایی امتداد ۴۵ متری انقلاب تصریح کرد: کارسازی و اجرای عملیات محور ۴۵ متری که محلات حاشیه نشین و سکونتگاههای غیر رسمی تبریز همچون یوسف آباد، خلیل آباد و احمدآباد را تحت تأثیر خود قرار داده و مرغوبیت ایجاد می‌کند و ثروت مردم در این مناطق افزایش می‌یابد و همین امر باعث می‌شود در آینده نوسازی و مقاوم سازی در این محلات شتاب گرفته و شرایط سکونت بهتری برای مردم ایجاد کند.

وی همچنین با بیان اینکه شهرداری‌ها در مرحله صدور پروانه ساختمانی و مابقی هزینه‌ها مشوق‌های خوبی برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، ادامه داد: بسته‌های تشویقی برای بافت فرسوده در شهرها حداقل ۵۰ درصد و در کلانشهرهای مشهد و تبریز تخفیف ۸۰ درصدی در صدور پروانه ساختمانی و هزینه‌ها اعمال می‌شود.

کد خبر 6088197

دیگر خبرها

  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده