Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  جمعی از مسئولان شهری و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز از مسیر عبور فاضلاب شهر جدید صدرا در ۱۵ کیلومتری شمال غرب شیراز بازدید کردند و نسبت به احتمال بروز فاجعه زیست‌محیطی ناشی از عبور فاضلاب در این مسیر هشدار دادند.

علی ناصری رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری، نواب قایدی رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک، لیلا دودمان رییس کمیسیون هوشمند سازی شورای اسلامی شهر شیراز به همراه محمد حسن پور معاون خدمات شهری شهرداری شیراز اخیرا از مسیر عبور فاضلاب به سمت شهر شیراز بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه عضو شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید به اتفاق نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کردند و خواستار ورود دستگاه های متولی برای بررسی و جلوگیری از ادامه این امر شدند.

علی رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز حجم ورود پساب فاضلاب صدرا به شیراز را بسیار زیاد دانست و آن را تهدیدی بسیار جدی برای سلامت شهروندان شیرازی قلمداد کرد.

او، عزم شورای اسلامی شهر شیراز و دستگاه های ذیربط برای پیگیری و رفع این مشکل را جدی دانست.

محمدحسن پور معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز وجود این معضل را عاملی برای آلودگی آب های سطحی و زیر زمینی شیراز  برشمرد و گفت:  این پساب‌های آلوده می توانند بزودی به فاجعه ای زیست محیطی تبدیل شوند.

 حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس چهارم خرداد ماه  امسال تاکید کرد: رفع تلاقی پساب تصفیه خانه قدیمی شهر صدرا با قنات مشهور به قره پیری باید در اولویت کار قرار گیرد و نباید حتی یک قطره پساب بعد از اتمام مهلت یک ماهه اعطایی وارد این قنات شود و امیدواریم موضوع بدون تشکیل پرونده قضایی مرتفع شود.

او، بیان کرد: مدیریت و پیگیری معضلات ناشی از فاضلاب شهری شهرستان شیراز و شهر صدرا بر عهده اداره آب و فاضلاب شهرستان شیراز است و اداره کل حفاظت محیط زیست و مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در این ارتباط وظایف نظارتی دارند که درصورت مشاهده جرم باید مراتب را  برای برخورد  قانونی و رسیدگی، به مراجع قضایی اعلام کنند.

آسیایی ، برگزاری جلسات و پیگیری رفع مشکل را یک فرصت برای دستگاه متولی دانست و  تصریح کرد: درصورت مشاهده هرگونه اهمال و سهل انگاری در انجام وظایف قانونی طبق برنامه زمانی مقرر، مطابق ماده ۶٨٨ قانون مجازات اسلامی با تهدیدکنندگان علیه بهداشت عمومی برخورد می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس ادامه داد: دستگاه‌ها باید تلاش کنند با همکاری و تعامل مشکلات را حل و فصل کنند و  اجازه ندهند حادثه‌ای رخ دهد تا آن‌ها در کنار یکدیگر قرار گیرند.

بوی بد فاضلاب شهر صدرا در شیراز ناشی از تولید گاز هیدروژن سولفید و متان نیز در حوضچه فرایند تصفیه فاضلاب موجب آزار برخی از شهروندان و ساکنان این منطقه شهری شده که شرکت آب و فاضلاب شیراز برای زدودن بودی بد از این منطقه مبادرت به ایجاد مشعل و بر افروختن آتش بر فراز این تصفیه خانه کرده است.

شهر جدید صدرا که مردم به آن شهرک صدرا می گویند در غرب شیراز واقع شده و در فاصله ۲۰ کیلومتر با کلان شهر شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر محیط زیست عبور فاضلاب شهر صدرا شورای اسلامی شهر شیراز فاضلاب شهر خدمات شهری شهر صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند

مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: کارشناسان این اداره به صورت مستمر کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطارهای لازم به متولیان معادن ارائه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود، عنوان کرد: فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی ترین تهدیدات محیط زیست است، از این رو متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

کد خبر 6092179

دیگر خبرها

  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • فاجعه زیست محیطی؛ خلیج فارس شورتر شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان