Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@09:01:17 GMT

طرح قطار شهری در همدان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۰۰۵۰

طرح قطار شهری در همدان اجرا می‌شود

گروه استان‌ها_شهردار همدان گفت: با پیگیری استاندار، نماینده مردم همدان در مجلس و شورای شهر، طرح قطار شهری در همدان اجرا می‌شود. ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

عباس صوفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان این که به دنبال توسعه متوازن در تمام شهر همدان هستیم اظهارداشت: با وجود مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور در اجرای پروژه‌های شهرداری همدان روند روبه رشدی حاکم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در سال 99 آسفالت معابر را زودتر از همیشه آغاز کردیم و از فروردین تا پایان خرداد بیش از 40 هزار تن آسفالت در معابر شهر توزیع شده است.

شهردار همدان با اشاره به این که در صورت مساعد بودن وضعیت جوی امسال همه کوچه‌های خاکی همدان را آسفالت می‌کنیم گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف مدیریت شهری همدان ساماندهی، تعریض و زیباسازی  ورودی‌های شهر است که در دو سال گذشته با جدیت پیگیری شده و همچنان ادامه دارد.

صوفی توسعه فضای سبز شهر همدان را از دیگر اولویت‌های مدیریت شهری خواند و عنوان کرد: عملیات احداث پارک 100 هکتاری ولایت در حال انجام است و پس از پایان مطالعات پارک 250 هکتاری اکباتان، کلنگ احداث آن زده می‌شود.

تداوم حفاری خط 3 قطار شهری مشهدمقدس به روایت تصویرجزئیات لغو قرارداد قطار شهری اهواز / شرکت "کیسون" اراده کافی برای تحرک‌بخشی به پروژه مترو را نداشت

وی تصریح کرد: عملیات احداث 2 پارک 6 هکتاری در کوی خضر و بلوار آیت‌الله نجفی در حال پیگیری است. ضمن آن که ساخت بوستان‌های کوچک منطقه‌ای نیز با جدیت در حال پیگیری است.

شهردار همدان با اشاره به توجه ویژه مدیریت شهری به ورزش شهروندی و محلات اظهارداشت: در سطح بوستان‌های منطقه‌ای به ویژه در مناطق کنم‌برخوردار 17 چمن مصنوعی ورزشی در حال احداث است.

صوفی تاکید کرد: با پیگیری‌های مهندس شاهرخی استاندار همدان و دکتر حاجی بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس، و همراهی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر به دنبال اجرای طرح قطار شهری در همدان هستیم.

وی اجرای طرح انتقال آب‌های سطحی، پیاده‌روسازی، جداره‌سازی رودخانه‌ها، جداکردن فاضلاب از آب رودخانه‌ها، تعریض و بازگشایی معابر، اجرای فاز دوم تقاطع غیرهمسطح غدیر و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را از دیگر اقدامات مدیریت شهری همدان خواند و گفت: در این هفته بیش از 30 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 216 میلیارد ریال در شهرداری منطقه چهار همدان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.

انتهای پیام/741/ی

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیریت شهری قطار شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: زمینی به مساحت ۴۴ هکتار به شهرداری قم واگذار شده است تا در راستای احداث شهرک بازیافت اقدام شود.

مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: با همراهی مدیریت استان و اداره کل راه و شهرسازی، زمینی به مساحت ۴۴ هکتار واقع در جاده کوه سفید قم به شهرداری برای احداث شهرک بازیافت واگذار شده است.

وی افزود: این مسئله می‌تواند نقش مهمی در ساماندهی گاراژهای ضایعاتی در سطح مناطق هشتگانه داشته باشد. تقریباً ۱۳۳ گاراژ ضایعاتی در سال گذشته تعطیل شدند و امیدواریم با ایجاد شهرک بازیافت مجموعه‌های مرتبط با بازیافت در این شهرک مستقر بشوند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به دیوارکشی و آماده سازی این اراضی به عنوان گام نخست برای استقرار صنایع بازیافتی اضافه کرد: احداث مزرعه خورشیدی از دیگر اقدامات بهینه سازی استفاده فضای در مجتمع پردازش و دفن پسماند قم است.

اصفهانیان‌مقدم تاکید کرد: در این زمینه تفاهم اولیه حاصل شد تا از سطح زمین‌های مورد نیاز برای دفن پسماند شهری در سنوات گذشته برای احداث مزرعه‌های خورشیدی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته استقرار صنایع تکمیلی در سایت البرز مورد توجه بوده است، ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کنونی استقرار این صنایع و در راستانی این هدف تولید گرانول از خطوط پردازش دو سوله پیش بینی شده و فاز اول برای اجرای یکی از سوله‌ها برای فرایندهای تکمیلی و تبدیلی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان انجام شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه در سال گذشته خطوط انتقال پساب فاضلاب‌های تصفیه شده از تصفیه‌خانه جامع واقع در محدوده منطقه یک به سایت البرز به بهره برداری رسید گفت: همچنین در بحث انتقال گاز به سایت البرز نیازمند سرمایه گذاری بود که با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

اصفهانیان‌مقدم افزود: فرآیندهای مربوط به مدیریت پسماند در قم با توجه به کیفیت خدمات از نظر اقتصادی ارزان تمام شده است و قم با مدیریت فرآیندها، بازنگری آن‌ها و ارتقای کیفی خدمات یک مدل اقتصادی ارزان ارائه داده است.

کد خبر 751156

دیگر خبرها

  • پروژه قطار شهری اصفهان-نجف‌آباد آماده کلنگ‌زنی است
  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • قطار ۵ ستاره به همدان می‌آید
  • تی‌بی‌ام خط ۲ متروی اصفهان تا یک ماه آینده به ایستگاه ابن‌سینا است
  • ورود قطار ۵ ستاره به شبکه ریلی همدان
  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه