Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، فدراسیون جهانی فوتبال در نامه جدید خود که دوشنبه هفته جاری به فدراسیون ایران ارسال کرده، برخی تغییرات صورت گرفته در اساسنامه را رد و اعلام کرده که در راستای الزامات و مقررات این نهاد بین المللی نیست. این موضوع باعث شده فیفا تا 8 تیر ماه به فدراسیون ایران فرصت دهد تا اساسنامه را بازنویسی و تغییرات مدنظر را اعمال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین نکته در این نامه مربوط به اصلاح ساختار حقوقی فدراسیون فوتبال است. در نامه‌ای که چند هفته قبل از سوی فدراسیون فوتبال به فیفا ارسال شد، استدلال شده بود که این مجموعه با عنایت به قوانین داخلی، «نهاد عمومی غیر دولتی» است. در این راستا نیز از کمیته ملی المپیک نام برده شده بود که چنین ساختاری دارد و از سوی نهاد بین المللی متناظرش هم مورد تائید قرار گرفته است.

با این حال در نامه اخیر فیفا اعلام شده که این نهاد بین المللی به مقررات داخلی و ملی احترام می‌گذارد اما کمیته ملی المپیک ایران در نهاد متناظر بین المللی خود، به عنوان «یک سازمان مستقل غیردولتی غیرانتفاعی» به ثبت رسیده است. به همین دلیل، فدراسیون فوتبال کشورمان نیز باید چنین ساختار حقوقی را به ثبت رسانده و آن را به اطلاع فیفا برساند.

این بخش از نامه فیفا که مهمترین قسمت آن است، با رد استدلال مقامات کشورمان مبنی بر «نهاد عمومی غیردولتی بودن» فدراسیون، خدشه‌ای نیز به آن وارد کرده است. به نظر می‌رسد نگارندگان نامه اطلاعی از ساختار حقوقی کمیته ملی المپیک نداشته یا فیفا را نهادی تصور کرده‌اند که امکان بررسی و جستجوی اطلاعات را ندارد.

با این شرایط، ماده یک اساسنامه باید مورد بازبینی قرار گرفته و اصلاح شود و فدراسیون، اساسنامه جدید با محوریت تغییر ساختار حقوقی فدراسیون فوتبال به «غیردولتی و غیرانتفاعی» را تا تاریخ مدنظر فیفا ( یکشنبه 8 تیر) ارسال کند تا مشکلات جدیدی گریبان فوتبال ایران را نگیرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال ساختار حقوقی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۰۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند

به گزارش قدس آنلاین فوتبال ایران با یک اتفاق تاریخی روبرو شد،اتفاقی که هواداران فوتبال سال ها منتظر آن بودند اما هیچ وقت عملی نشد تا اینکه در سال ۱۴۰۳ سرخابی ها به بخش خصوصی واگذار شدند.

واگذاری سرخابی‌ها باعث خواهد شد تا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش نمایندگان ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا برطرف شود و سرخابی‌ها بتوانند پس از سال‌ها به صورت همزمان در مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره فوتبال باشگاهی قاره کهن شرکت کنند.

بلافاصله پس از واگذاری قطعی استقلال و پرسپولیس به هلدینگ خلیج فارس و کنسرسیوم بانکی، این روایت به گوش رسید که سازمان خصوصی سازی به نمایندگی از وزارت ورزش و وزارت اقتصاد از مالکان جدید سرخابی ها خواسته به این دلیل که هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی هستند تا پایان فصل از هرگونه تغییر مدیریت در این دو تیم خودداری کنند.

مالکان جدید پرسپولیس هم رسما اعلام کردند درویش تا پایان فصل مدیرعامل سرخپوشان باقی می‌ماند و چنین اتفاقی برای علی خطیر هم رخ می‌دهد و او هم حداقل تا پایان فصل سمت مدیر عاملی باشگاه استقلال را بر عهده خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!
  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده