Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نامه‌ای به ۱۲۰ رئیس و دبیرکل احزاب و هیأت‌های سیاسی در کشورهای عربی و اسلامی فرستاد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، هنیه در این نامه خواستار تکامل و استمرار نقش احزاب، سازمان‌ها و موسسات سیاسی در جهان عربی و اسلامی برای حمایت از ملت فلسطین در دفاع از سرزمین، حقوق، مقدسات امت، هویت و تاریخ آن تا زوال اشغالگر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هنیه در نامه خود از احزاب و سازمان‌های سیاسی خواست اقدامی فوری برای مقابله با سیاست رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی کرانه باختری اتخاذ کنند.

وی همچنین به ایجاد دستورکاری جدی در رد تخلف‌های گسترده رژیم صهیونیستی فرخواند تا از مقدسات اسلامی و مسیحی حفاظت و جلوی توطئه‌های یهودی‌سازی و تقسیم مسجدالاقصی گرفته شود.

از دیگر موضوعاتی که هنیه در نامه خود خواستار آن شد برگزاری کنفرانس‌های فوری در جهان عربی و اسلامی برای تبیین موضع مخالف فلسطین با توطئه‌های رژیم صهیونیستی برای نابودی مسأله فلسطین با نظارت آمریکا بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس بر اهمیت ارتباط با پارلمان‌های کشورهای عربی و اسلامی ، دعوت به برگزاری نشست‌های اضطراری و قرار داشتن طرح اشغال در رأی جدول کاری این نشست‌ها تأکید کرد.

هنیه گفت، احزاب و سازمان‌های عربی و اسلامی باید در مقدمه رد جنایت عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی باشند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: عربی و اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۰۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ در نشست هیات رسانه‌ای بازدید کننده ایران به ریاست فرشاد مهدی‌پور، معاون رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با هیات کمیسیون رسانه و ارتباطات عراق به ریاست علی الموید که در بغداد برگزار شد، دو طرف درباره گسترش همکاری های دوجانبه رسانه‌ای، مدیریت تولید محتوا، جلوگیری از اخبار جعلی و تشکیل اتاق فکر مشترک و همچنین بازتاب جهانی مراسم اربعین رایزنی و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید؛ هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح

در این نشست فرشاد مهدی پور با تاکید بر اولویت دادن به مسئله فلسطین به عنوان اولویت جهان اسلام، پیشنهاد کرد رویداد بزرگی با حضور فعالان رسانه‌ای حامی فلسطین در کشور عراق برگزار شود تا از ظرفیتهای آحاد و افکار عمومی کشورهای اسلامی استفاده شود.

همچنین علی الموید، رئیس کمیسون رسانه و ارتباطات عراق نیز در این نشست ضمن تاکید بر گسترش روابط رسانه‌ای دو کشور ایران و عراق، پرداختن به اهمیت مسئله فلسطین را ضروری دانست و گفت: اربعین همیشه استمرار داشته است و دارد و مسئله فلسطین نیز تا پیروزی کامل امت اسلام و نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت‌.

وی افزود: استفاده از کلمه اسرائیل در رسانه‌های عراق ممنوع شده است و بجای آن از رژیم صهیونیستی یا رژیم غاصب صهیونیستی استفاده می‌شود. فشارهایی از سوی آمریکا و برخی کشورها برای جلوگیری از اجرای آن وارد شد اما این مسئله قانونی و اجرایی شده است.

رئیس کمیسیون رسانه و ارتباطات عراق در ادامه گفت: روز جمعه همه دانشگاه‌های عراق شاهد برپایی تظاهرات در حمایت و همبستگی با دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا که مورد سرکوب و ضرب و شتم قرار گرفتند بود.

وی همچنین درباره موضع دولت عراق بیان کرد: نخست وزیر در نشست سازمان ملل و همچنین گفت‌وگو با بایدن، دفاع مقتدرانه‌ای ملت مظلوم فلسطین‌ کرد که بی‌سابقه بود.

الموید در ادامه با اشاره به برگزاری همایش کشورهای عربی در امارات متحده عربی در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: این همایش را به کارزار بزرگ عربی دفاع از ملت فلسطین تبدیل خواهیم کرد و به برخی کشورها اعلام کرده‌ایم و آن‌ها هم استقبال کرده‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229409 برچسب‌ها رژیم صهیونیستی

دیگر خبرها

  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • جلالی: با استمرار «فعالیت رسانه‌ها» و «اعتراضات دانشجویی» موضوع غزه «مساله اول» باقی می‌ماند
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد
  • استمرار جمعه‌های خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی
  • سندرز خواستار تمرکز بر جنایات در غزه به جای اعتراضات دانشگاهی شد
  • ۱۴ اردیبهشت، استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم در برخی استان‌ها
  • ۱۴ اردیبهشت؛ استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم در برخی استان‌ها