Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@09:44:00 GMT

هشدار روحانی به برخی صادر کنندگان غیرنفتی

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۰۸۵۰

رئيس جمهور بااشاره به مشكل برگشت نشدن بخشي از ارز ناشي ازصادرات غيرنفتي: نمي گذاريم درشرايطي كه مردم تحت فشار هستند عده اي از صادرات غيرنفتي سوء استفاده كنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس جمهور با اشاره به حضور فعال زنان در جامعه اظهار داشت: مطمئن هستیم که دختران نجیب جامعه و زنان ما در مسائل اخلاقی و اجتماعی خودشان مراقبت‌ها را انجام می‌دهند و نیاز به دلسوزی کسی در این باره ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای حسن روحانی رئیس جمهور در ابتدای جلسه هیئت دولت با اشاره به میلاد حضرت معصومه (س) و تبریک دهه کرامت، گفت: حضور فاطمه معصومه (ع) در سرزمین قم و وفاتش در همان سرزمین، مایه برکت بزرگی برای ایران اسلامی به ویژه منطقه قم بود.
رئیس جمهور ادامه داد: همین حضور و همین مدفن، باعث شد پیش از صد سال پیش بزرگترین مرکز حوزه علمیه برای علوم اسلامی در قم تاسیس شود و امروز برای بیان علوم اسلامی به ویژه فقه شیعه و البته سایر علوم یک مرکزیت مهم ما حوزه علمیه قم است.
آقای روحانی همچنین به نامگذاری روز ولادت حضرت معصومه (س) با عنوان روز دختران اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فضای خوبی برای حضور زنان در مراکز علمی - تحقیقاتی و تولیدی آماده شده و من فکر می‌کنم این یکی از افتخارات جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید است که باعث باز کردن فضا برای حضور همه زنان در فعالیت‌های مختلف شده است.
رئیس جمهور با اشاره به حضور زنان در حوزه‌های مختلفی، چون دانشگاه ها، بیمارستان‌ها و ادارات، افزود: ما می‌بینیم که این حضور بسیار پررنگ و باشکوه است.
رئیس قوه مجریه با اشاره به حضور پررنگ و باشکوه زنان ایرانی در جامعه، تصریح کرد: هیچ کس نمی‌تواند در دنیا این اتهام را به ما بزند که اسلام دین مردسالار است و حقوق زنان در آن تضییع شده است. قرآن مجید هم به تصریح درباره حقوق زنان بیان کرده است که همان قدر که مردان حق دارند از فرصت جامعه استفاده کنند زنان هم حق دارند.
آقای روحانی با اشاره به تعابیر قرآنی که درباره زن و مرد وجود دارد، گفت: این تعابیر در قرآن یکسان و حیات طیبه به همه وعده داده شده است.
رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: امروز زنان در بخش‌های مختلف حضور دارند. دیروز در جلسه‌ای که با استانداران برگزار شد، صحبت از این بود که چه مقدار از فرمانداران از زنان هستند و چقدر مسئولیت را در وزارت کشور برعهده دارند.
آقای روحانی با بیان اینکه دختران نجیب جامعه و زنان ما درمسائل اخلاقی و اجتماعی خودشان همه مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند، گفت: نیازی نیست کسی در این زمینه بخواهد دلسوزی کند، چرا که زنان ما خودشان در اینگونه مسائل دلسوزتر هستند.
رئیس جمهور گفت: شهید بهشتی، سید شهدای مظلوم تاریخ ایران است.
آقای حسن روحانی با اشاره به شخصیت شهید بهشتی و شهید باهنر، افزود: این دو شهید سرمایه بزرگی بودند که جایگزین آن‌ها در تاریخ کشور ما بسیار سخت است.
رئیس جمهور تصریح کرد: مرحوم شهید بهشتی علاوه بر علم و دانش حوزوی یکی از مجتهدین مسلط و اساتید بزرگ حوزه علمیه قم در دهه ۳۰ بود و در سال‌های ۳۷ و ۳۸ از مدرسین عالی مقام بود، همچنین این شهید در دهه ۴۰ مقالات شان، سخنرانی هایشان در فعالیتی که در داخل کشور و خارج از کشور داشت به خصوص در زمینه مدیریت از شخصیت‌های به نام، کم نظیر و بی نظیر در دهه‌های گذشته در زمینه مدیریت بود.
آقای روحانی با اشاره به نقش مدیریتی شهید بهشتی افزود: هم مدیر پرورش می‌داد و هم خودش بهترین مدیر بود و معتقدم مردم ما در اداره مجلس خبرگان رهبری مدیریت شهید بهشتی را به خوبی مشاهده کردند و در تأسیس قوه قضائیه اسلامی مدرن که به دست ایشان تأسیس شد و امام (ره) در سال ۵۸ حکمی را به ایشان دادند و باید خط شهید بهشتی زنده باشد و آن را احیاء کرد، شیوه رفتار ایشان در قوه قضائیه که قوه قضائیه‌ای را تأسیس و اجرا کرد و دارای ذهن بازی بود و با سعه صدر در تلویزیونی بحث می‌کرد که به شکل مستقیم و زنده و غیر مستقیم در مقابل افراد مختلف با متانت و صبر به مناظره و گفتگو می‌نشست.
رئیس جمهور با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، گفت: شهید بهشتی کسی بود که در برابر ناروایی‌های بی حساب و کتاب و ظلمی که به ایشان شد صبور بود، شاید در تاریخ به کمتر کسی این ظلم شده باشد.
آقای روحانی افزود: ایشان سید شهدای مظلوم تاریخ ایران است، یعنی در شهدای مظلوم سیدمظلومی شهید بهشتی است که چه ظلمی به او شد و چه صبری تحمل کرد و من این نکته را قبلاً گفته ام که شهید بهشتی به من گفت به خدمت امام (ره) برای استعفا رفتم که دیگر مصلحت نیست باید من کنار بروم، قبل از اینکه این را طرح کنم عده‌ای در حال شعار دادن بودند و امام (ره) در حال ورود به حسینه برای سخنرانی بودند. رئیس جمهور از قول شهید بهشتی ادامه داد: امام رو کرد به من و گفت آقای بهشتی ببینید این مردم چه شعار می‌دهند، این‌هایی که برای من شعار می‌دهند اگر تمام عالم علیه من شعار دهند و مرگ بر فلانی بگویند (این را بهشتی برای من نقل کرد) برای من فرقی در انجام وظیفه ام نمی‌کند و این روحیه بلند و عملکرد درخشان این مرد بزرگ بسیار مهم است و امیدوارم همه قضات ما در همان مسیر و راه را ادامه دهند.
آقای روحانی تصریح کرد: در شرایط سخت به شدت خواستار این هستیم که قوای دیگر ما را از جمله قوه مقننه و قضائیه ما را یاری و کمک کنند و با کمک یکدیگر و حضور سایر ارکان و نیرو‌های مسلح و مقام معظم رهبری به خوبی از این سختی‌ها و مشکلات عبور خواهیم کرد. برچسب ها: روحانی ، زنان ، دولت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: روحانی زنان دولت آقای روحانی شهید بهشتی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۰۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، آقای ۶۷ ساله که در بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل تومور وسیع کلیه چپ که چسبندگی زیادی هم به بافت‌های اطراف داشت، در بیمارستان شهید بهشتی تفت  تحت عمل جراحی قرار گرفت.

هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

دیگر خبرها

  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • جمیله علم‌الهدی: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را ببینند
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • جمیله علم‌الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • حضور رئیس‌جمهور در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)