Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در سال ۹۸، ۱۰۰ هزار و ۲۰ شکایت از سوی مردم اعلام شده که ۸۲ درصد از طریق سامانه انجام شده است. تاریخ انتشار: 13:09 - 04 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۱۸۱۶

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین درویشیان در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) بیان کرد: امیدواریم در تبعیت از امام هشتم گام برداریم و از شفاعت آن حضرت بهره‌مند شویم؛ در دوره تحول قوه قضاییه هستیم و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حکم انتصاب آیت الله رییسی که فرمودند باید این دوره، دوره تحول بر بستر گام دوم انقلاب اسلامی باشد لذا بر این اساس به محور‌هایی که متناسب با رویکرد‌های تحولی در سازمان بازرسی است، اشاره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به رویکرد‌های تحولی سازمان سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: یکی از رویکردها، توجه به ظرفیت‌های قانونی موجود برای اعمال نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است؛ ۲ وظیفه یعنی نظارت بر اجرای قوانین و حسن اجرای امور برعهده سازمان بازرسی است و باید از همه ظرفیت‌ها به ویژه در مبارزه با فساد استفاده نماییم که این موضوع به طور جدی در دستور کار است.

وی افزود: علاوه بر سامانه رسیدگی به شکایات که ۸۰ درصد از شکایات از طریق این سامانه اعلام می‌شود، بنا داریم تا سامانه گزارشگران فساد را راه اندازی کنیم در این میان یکی از رویکرد‌های مهم، توجه به مسائل کلان کشور مانند معیشت، مسکن و خودرو است.

بیشتر بخوانید: یکی از موارد حقوق اساسی آن است که حاکمیتی داشته باشیم تا فساد در آن رخنه نکند

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان تصریح کرد: همچنین رویکرد تحولی دیگر، پیگیری انجام برخی اقدامات و تقویت نظارت‌های قبل و حین مدنظر است حال اگر به موضوع پیشگیری توجه شود بسیاری از انحرافات به وجود نخواهد آمد؛ به طور مثال در سیل سال گذشته اگر بعضی از وظایف به موقع انجام می‌شد، شاهد این حجم از خسارت نبودیم.

وی ادامه داد: موضوع تحریم یک فرصت است و در جریان کرونا، تحریم را به فرصت تبدیل کردیم و اقدامات غیرقابل تصوری انجام شد تاجایی که شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان وارد شدند و کسی باور نمی‌کرد که در تولید لوازم موردنیاز به خودکفایی برسیم و حتی به مرحله‌ای رسیدیم که بخشی از آن‌ها را صادر می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان با اشاره به این نکته که یکی دیگر از اولویت‌ها، پیگیری تحقق شعار سال است، تصریح کرد: بسیاری از بازرسی‌ها و اقدامات در راستای جهش تولید و رفع موانع تولید خواهد بود و برای حوزه‌های بانکی، مالیاتی، بهبود فضای کسب و کار و قاچاق کالا که سم مهلکی تولید است، بیش از ۲۵۰ برنامه پیش بینی شده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور یادآور شد: همچنین موضوعاتی که فوریتی مانند موضوع آب شرب غیزانیه یا تخریب آلونک در کرمانشاه، تحت عنوان فوریت‌های بازرسی مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه آن به مردم گزارش می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان با اشاره به محور‌های بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: اگر مبارزه با فساد و معنویت و اخلاق وجود نداشته باشد، استقلال و آزادی نیز دچار خدشه می‌شود و پیگیری عدالت اداری مورد توجه است و با تبعیض برخورد می‌شود.

وی یکی از ویژگی‌های مبارزه با فساد را قاطعیت و حساسیت در برابر فساد دانست و گفت: جامعه و مردم باید نسبت به فساد، حساس باشند دراین صورت جایی برای مفسد باقی نمی‌ماند. همچنین مبارزه با رشد فساد و به کارگیری افراد پاکدست از جمله الزامات مبارزه با فساد است.

وی ادامه داد: عدم مدارا کردن با مفسدان و عدم تبعیض در توزیع امکانات و منابع حائز اهمیت است تا بستر‌های فساد شناسایی شود لذا باید ساختار‌های فساد برچیده و با رفتار مفسدین برخورد شود.

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان با اشاره به گزارشات اعلامی از سوی مردم در سال گذشته گفت: در سال ۹۸، ۱۰۰ هزار و ۲۰ شکایت از سوی مردم اعلام شده که ۸۲ درصد از طریق سامانه انجام شده و ۱۰ هزار کاربر در دستگاه‌های اجرایی حضور دارند که موظفند به گزارشات و شکایات رسیدگی کنند و نسبت به سال ۹۷، شکایات و اعلامات رشد ۵۱ درصدی داشته که به دلیل امید مردم به قوه قضاییه در دوره جدید و افزایش اعتماد است.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس سازمان بازرسی کل کشور مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور مبارزه با فساد حجت الاسلام سوی مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته

صباغ زاده مدیر کل دفتر نگهداری علائم و تجهیزات و توسعه سازمان حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال ۱۴۰۲، ۷۲۵ نقطه پرتصادف را اصلاح کرد گفت: این نقاط  را مجموعه پلیس راه در استان صورت جلسه کرده و  کمیسیون ایمنی راه های کشور به عنوان نهاد راهبر ایمنی راه‌ها در سال‌های گذشته دستورالعمل‌ هایی را تهیه کرده بودند. دستگاه‌هایی که در شناسایی نقاط حادثه خیز دخیل هستند مصوب و به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای  شناسایی و رفع آن ابلاغ کردند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱،  ۸۸۷ نقطه پرتصادف در سطح کشور شناسایی و اولویت بندی شد و  با پیگیری وزیر راه و شهرسازی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ظرف ۲ سال این ۸۸۷ نقطه را اصلاح کرد.

او بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از  ۸۸۷ نقطه، ۴۱۲ نقطه را اصلاح و بر اساس بررسی‌هایی که انجام شد عملیات اصلاحی انجام گرفت.

صباغ زاده توضیح داد: خارج از ۴۱۲ نقطه ما تعدادی پروژه‌های نیمه تمام از نقاط شناسایی شده قبلی و نقاطی که تحت هر عنوانی بعنوان نقطه پرتصادف تعریف شده است در سال ۱۴۰۲ هم اصلاح کردیم که در مجموع ۷۲۵ نقطه را برطرف کردیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد
  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • دو دستور مهم رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر به پارسیان
  • ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان