Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- «سیدمصطفی مصطفوی‌نژاد» به گفته خودش از سال ۸۸ خادم و نوکر حضرت رضا (ع) و در حرم رضوی به عنوان خادم حضرت مشغول فعالیت است. تاریخ انتشار: 13:14 - 04 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۱۸۲۱

حاج مصطفی مصطفوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، پیرامون خادمی حرم حضرت رضا (ع) از سال ۸۸ گفت: هرچه داریم از همین دستگاه است و نوکر خانه‌زاد این خانه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به گفته خودش خادم موروثی و رسمی حر حضرت رضا (ع) است و از سمت پدر عنوان خادمی را به ارث برده است و معتقد است این شیرین‌ترین ارثیه‌ای است که می‌تواند نصیب یک فرد شود و از این بابت به خود می‌بالد.

مصطفوی نژاد اذعان کرد: به نوعی از بچگی در حرم مطهر حضرت رضا (ع) بوده‌ام؛ پدربزرگم «کشیک سوم» و پدرم، «کشیک دوم» بود و پسرخاله و پسرعمه‌ام نیز همواره به عنوان خادم در حرم رضوی بوده‌اند. منزل پدری ما از قدیم نزدیک حرم رضوی بود و در بازارچه امروزین صحن کوثر حرم رضوی قرار داشت.

وی در مورد کرامات خاص حضرت رضا (ع) ادامه داد: از قدیم علاقه زیادی به این دستگاه داریم و جیره‌خوار این دستگاه هستیم؛ یادم می‌آید بچه بودم؛ شاه قرار بود به مشهد بیاید، حرم را قرق کرده بودند تا مردم داخل حرم را نبینند؛ پلیسی کور شده بود و دکتر‌ها جوابش کرده بودند و همان روز به حضرت متوسل شد و شفا یافت.

مصطفوی نژاد اذعان می‌کند: شفای فرزندم را از آقا و ارباب گرفتم؛ در کودکی چشم فرزندم ضرب دیده بود و دکتر‌ها عنوان کردند باید عمل شود؛ مادر فرزندی که چشم فرزندم را مصدوم کرده بود به حرم رضوی مشرف شده بود و شفای فرزند من را از آقا خواسته بود و از این بابت بسیار به حضرت مدیون هستم؛ امروز چشم فرزندم هیچ مشکلی ندارد.

وی مهمترین خواسته خود از امام رضا (ع) را اینگونه بیان کرد: همیشه ما نایب‌الزیاره دیگران بوده‌ایم و در هنگام تشرف همواره مدنظر ما کسانی هستند که مشکلی در زندگی و کار خود داشته‌اند. به اصطلاح خودم بچه دور حرم امام رضا (ع) بوده‌ام؛ مغازه‌ام زمانی در بازار بزرگ و سپس فلکه آب و سپس منطقه نواب بود و همواره عادت داشته‌ام آقا را از نزدیک زیارت کنم و به این واسطه دوستان و زائران همیشه از من خواسته‌اند نیت قلبی‌شان و سلامشان را به آقا برسانم.

این خادم ۶۶ ساله حرم حضرت رضا (ع)، اما در مورد مهمترین خصلت یک خادم نیز خاطره جالب و شیرینی از پدرش نقل می‌کند و خارطرنشان کرد: روزی که وارد خدمت شدیم، مرحوم پدرم صدایم زد و فرمود: «لباس خادمی زمانی ارزش دارد که رعایت شئونات حضرت را کنید؛ آقا باید از شما راضی باشید. در لباس حضرت که باشید هرجا بروید مردم شما را می‌شناسند و توقع ندارند دروغ بگوئید. گفتند زمانی مدال خدمت ارزش دارد که رعایت شئونات حضرت را کنید. امام رضا (ع) تنها در حرم نیست؛ اصفهان و شیراز و تبریز نیست و هرجای دنیا که باشید خادم حضرت هستید و باید رعایت شئونات ایشان را بکنید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امام رضا حرم امام رضا مصطفوی نژاد حرم رضوی حضرت رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ صادقیون همراه با تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده در مشهد برگزار شد

مدیر کل و مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: مراسم تشییع پیکر پاک شهید تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس شهید "مجید شخصی شتردار" که چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ از تهران وارد مشهدالرضا(ع) شده است ساعت ۹ صبح امروز، پانزدهم اردیبهشت‌ماه در اجتماع بزرگ صادقیون همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) در میدان شهدای مشهد مقدس برگزار شد و شرکت کنندگان مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی را برای عرض تسلیت به امام رضا (ع) پیاده طی کردند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین مهدی حسن زاده نامقی افزود: پیکر مطهر این شهید والامقام پس از طواف در حرم مطهر رضوی، به بلوک ۱۵ گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد مقدس منتقل و در جوار یاران شهیدش به خاک سپرده شد.

وی ادامه داد: این شهید والامقام متولد سال ۴۲ بود که در سن ۱۸ سالگی در تنگه چزابه به درجه رفیع شهادت نائل آمد، اما تاکنون امکان کشف و انتقال پیکر پاکش به کشور میسر نبود.

در این مراسم جمع بسیاری از عاشقان و ارادتمندان اهل بیت (ع) به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) در عرصه میدان شهدای مشهد اجتماع کرده و به عزاداری و مرثیه سرایی پرداختند.

در این اجتماع که از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه روز شنبه آغاز شد جمعی از مسوولان اجرایی مشهد و استان خراسان رضوی، امام جمعه مشهد، اقشار مختلف مردم و هیاتهای مذهبی مشهد حضور داشتند.

قرائت قرآن کریم، قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، مدیحه سرایی توسط مداح اهل بیت (ع)، شعرخوانی با مضمون شهادت امام صادق (ع) از جمله برنامه های این مراسم بود.

در این مراسم عزاداران مکتب جعفری پس از تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده، با در دست داشتن پرچم‌های سیاه، سبز و قرمز با زمزمه یا امام رضا (ع) از میدان شهدا به سوی حرم مطهر رضوی حرکت کردند.

این پرچم‌ها با نوشته‌هایی نظیر "مفتخریم که مذهب ما جعفری است"، "لبیک یا امام" و "هیهات منا الذله" ، "یا صادق آل محمد، یا علی ابن موسی الرضا(ع)، یا حسین شهید(ع) و یا ابالفضل(ع)" مزین شده بود.

اجتماع عظیم صادقیون هر سال همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مشهد برپا می‌شود.

امام جعفرصادق(ع) در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه متولد شدند، آن حضرت در دوران عمر شریف خویش از مکتب نورانی و آسمانی جدش امام سجاد(ع) پیشوای چهارم شیعیان و پدرش امام محمدباقر(ع) کسب فیض کرد و پس از شهادت پدر بزرگوارش در ۳۱ سالگی به امامت رسید و با پایه‌ریزی مکتب جعفری موجب بازسازی و زنده نگه داشتن شریعت محمدی(ص) شد.

دوران امامت ۳۴ ساله ایشان مصادف با اواخر حکومت امویان و اوایل حکومت عباسیان بود و این امام بزرگوار در ۶۵ سالگی با توطئه‌ منصور عباسی در سال ۱۴۸ هجری به شهادت رسید. مزار شریف آن حضرت در قبرستان بقیع در مدینه‌النبی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است
  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • معلمان خادم‌یار رضوی در اردبیل تجلیل شدند
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • همخوانی خادمان رضوی در چایخانه حضرت رضا(ع)
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • اجتماع بزرگ صادقیون همراه با تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده در مشهد برگزار شد
  • هرمزگان میزبان ۳ گروه از خادمین حرم مطهر رضوی
  • ابری آسمان و گریه بی‌امان، مشهدالرضا در سوگ صادق آل محمد (ص)