Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از گردآوری و ساماندهی اسناد مدارس ماندگار کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، «علی زرافشان»، معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به تشریح ساماندهی اسناد مدارس ماندگار کشور پرداخت و گفت: این سازمان از گذشته به گردآوری اسناد وزارت معارف سابق و آموزش و پرورش اقدام کرده است و اسناد قابل توجه ای نیز در این حوزه در مخازن آرشیو ملی ایران نگهداری و در دسترس پژوهشگران قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درخصوص اسناد مدارس ماندگار کشور توضیح داد: این مدارس تاریخ آموزش و پرورش ایران محسوب می‌شوند و اسناد آنها به نوعی اسناد ملی نیز به حساب می‌آیند.

معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: مدارس ماندگار جزو نخستین نهادهای آموزشی ایران بوده و اسناد آنها برای تاریخ آموزشی کشور حیاتی است.

وی ادامه داد: در فرایند گردآوری اسناد ماندگار مدارس کشور تاکنون اسناد با ارزش دبیرستان البرز که تاریخ تاسیس آن پس از دوران مشروطه بوده جمع آوری شده است و اسناد مدارس فیروزبهرام، هنرستان صنعتی تهران و هنرستان موسیقی نیز در حال گردآوری است.

زرافشان خاطرنشان کرد: همچنین پس از گردآوری این اسناد و دیجیتال سازی آنها نسخه‌ای نیز در اختیار همان مدارس ماندگار گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به وظایف آرشیو ملی ایران بر طبق قانون تاسیس آن در سال 1349 که وظیفه فراهم آوری، گردآوری و دراختیار گذاشتن اسناد به مردم و پژوهشگران را برعهده دارد، تصریح کرد: تاریخ مردم و دولت‌ها در اینجا نگهداری می‌شود و آرشیو ملی پلی بین گذشته مردم و دولت‌ها با آیندگان است.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدارس ماندگار کشور سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اسناد ساماندهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، حمیدرضا خان‌محمدی، ظهر امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، اظهار کرد: در مجموعه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تلاش شده است تا در راستای دستورات مقام معظم رهبری، رویکرد تازه‌ای در پیش گرفته شود و در حوزه تخصصی معاونت ما تقریباً ۶ هزار و ۹۰۰ فضا در کشور تحویل دانش‌آموزان داده شده است.

وی با بیان اینکه خیران به عنوان مهم‌ترین و موثرترین افراد در مدرسه‌سازی هستند، افزود: درخصوص مدارس تخریبی به عنوان یک مسئله اصلی در برنامه سند توسعه به آن توجه ویژه شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در استان بوشهر اگرچه بسیاری از سرانه‌های مدرسه‌سازی حل شده است، اما در بسیاری مناطق نیاز به بازسازی دارد.

خان محمدی اضافه کرد: یکی از مواردی که از اثرات مالیات ملموس است، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس است و تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا کاربری مدرسه را از اینکه تنها مدرسه باشد به محل تربیت و رشد تغییر دهیم، افزود: در سند هفتم توسعه بخش‌های اقتصادی ویژه برای مدارس برنامه‌ریزی شده تا خودگردان شوند، همه تلاش این دولت برای ارتقای کیفیت به خصوص در حوزه آموزش و پرورش است.

منبع: فارس

کد خبر 749134

دیگر خبرها

  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران