Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@10:31:01 GMT

آبیاری کمربند سبز کاشان با پساب شهری

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۱۳۴۸

آبیاری کمربند سبز کاشان با پساب شهری

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان گفت: در دو سال گذشته بیش از ۲۰۰ هکتار از کمربند سبز جنگلی شهر کاشان با پساب شهری آبیاری شده است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا خالدی با اشاره به وجود ۸۷۰ هکتار فضای سبز شهری در کاشان اظهار کرد: کاشان در بین شهرهای کویری کشور از جمله مناطقی است که یکی از باکیفیت ترین فضاهای سبزی را داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در همین مدت ۲۰۰ هکتار از کمربند سبز جنگلی شهر کاشان نیز با پساب شهری آبیاری شده است، تصریح کرد: در سال‌های پیش از آن بیش از یکصد مورد از انشعابات آب مخصوص آشامیدنی در آبیاری فضای سبز شهری مورد استفاده قرار می‌گرفت که در حال حاضر به منظور استفاده بهینه از این نعمت الهی روش‌های دیگر جایگزین شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های این سازمان تغییر الگوی فضای سبز شهری با استفاده از تحقیقات باغ‌های گیاه‌شناسی است، خاطرنشان کرد: بر این مبنا باید در فصول مختلف سال از گیاهان مختلف استفاده شود، برای مثال کشت گل‌های لاله همزمان با فصل بهار، سیما و منظر شهری را دگرگون می‌کند.

خالدی با اشاره به اینکه کاشان یک شهر گرم و خشک است، بیان داشت: با توجه به جغرافیای قرارگیری شهر کاشان در کشور باید استفاده از سفره‌های آب زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز شهری را کاهش داد.

وی‬ یکی از راهکارهای مدیریت مصرف آب را استفاده از درختچه‌ها و گونه‌های گیاهی کم مصرف آب به خصوص در فصل تابستان دانست و یادآور شد: از سال ۸۰ در تعامل با مرکز باغ گیاه‌شناسی از گونه‌های گیاهان کم آب و دارویی مثل گیاه پنج‏انگشت در فضای سبز شهری کاشان استفاده شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کاشان با اشاره به اجرای دو فاز پروژه انتقال پساب شهری با صرف مجموع ۹۰ میلیارد ریال اعتبار افزود: پروژه‌های بزرگی همچون میدان حضرت معصومه (س)، میدان کتاب، اهل قلم و پارک بزرگ الهیه از جمله پروژه‌هایی است که توسط این سازمان انجام یا در حال اجراست.

خالدی با اشاره به پارک بزرگ الهیه کاشان گفت: این پارک یکی از بزرگترین مجموعه‌های گردشگری کاشان است که برآورد می‌شود برای ساخت آن در مدت شش سال اعتباری حدود ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شود.

منبع: مهر

کد خبر 430400

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند کاشان مدیریت شهری مدیران شهری فضاي سبز شهري شهرداری شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فضای سبز شهری پساب شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد مختاری در این باره گفت: افزایش شهرنشینی و رشد جمعیت در کلان شهرهایی نظیر تهران و وجود آلودگی‌های زیست محیطی در این کلان شهرها، نیاز به فضای سبز و گسترش آن را به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش آلاینده ها مطرح می کند.

او افزود: آفات و بیماریها یکی از عوامل خسارت برای فضای سبز شهری هستند که در صورت عدم کنترل می توانند سالانه خسارت جبران ناپذیری را وارد سازند. از این رو یکی از مسائل پر اهمیت در حوزه نگهداری و حفظ فضای سبز شهری حفاظت از گیاهان در برابر خسارت آفات و بیماریها است که یکی از چالش های حائز اهمیت برای دست اندرکاران فضای سبز شهری است. سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران در راستای حفاظت از محیط زیست و درختان در برابر آفات و بیماریهای موجود ، اقدام به انجام مدیریت تلفیقی با آفات و بیماریها (IPM) نموده که مقابله با آفات و بیماریها تنها از طریق مبارزه تلفیقی و مکانیکی و بیولوژیکی انجام می پذیرد و در موارد حساس از سموم گیاهی استفاده می‌شود که برای عموم شهروندان و محیط زیست مضر نباشد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با تاکید بر اینکه سال های اخیر به دلیل افزایش بیماریهای ناشی از آلودگی‌ها، گرم شدن کره زمین، نبود زمستان های سرد تا حد زیادی بیماری های موجود در فضای سبز را افزایش داده است، ادامه داد: بیماری‌های مهمی همچون سفیدک ها، شانکرها و آفاتی همانند سفید بالک، سوسک برگ خوار نارون پسیل، زیتون سوسک چوبخوار و پوستخوار، شته و.... در این کلان شهر شیوع یافته اند که با انجام اقدامات تلفیقی مهار و تحت کنترل قرار می‌گیرند.

مختاری در ادامه برخی از آفات و بیماریهای شایع در فضای سبز شهر تهران را معرفی کرد و گفت: سفید بالک ها علائمی در زیر برگها و اطراف رگبرگها گیاه میزبان (توت زیتون) هستند و از شیره گیاه مکیده و از خود ماده چسبناک عسلک بجا می گذارند.

کد خبر 848607 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها فضای سبز شهردارى تهران تهران بوستان

دیگر خبرها

  • کودی رودز: بدون من AEW وجود نداشت، برای آنها آرزوی موفقیت دارم/ اخبار WWE
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم